USE THE FORCE - X-Wing Miniatures és STAR WARS LCG portál
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Körkérdés
Érdekelne minket, hogy mi az ami az ide látogatókat mozgatja...
Mi miatt látogatod az oldalt?

Az X-Wing miatt.
A Star Wars LCG cikkek miatt.
Csak mert Star Wars...
Mindkét játék érdekel.
Mindkét játék érdekel és szivesen olvasnék más játékokról is.
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Cikkek
Friss bejegyzések
2017.09.14. 14:41
2017.09.11. 14:10
2017.09.05. 10:14
2017.08.28. 11:08
2017.08.23. 16:05
Friss hozzászólások
 
Cimkefelhő

X-Wing Alapdoboz Wave 1 Wave 2 Wave 3 Wave 4 

Wave 5 Wave 6 Wave 7 Rebel Transport

Imperial Aces Rebel Aces Corellian Corvette Versenyek 

2016-os Liga eredmények


Star Wars LCG Core Set

Hoth Ciklus Edge of Darkness

Balance of the Force Echoes of the Force ciklus 

Between the Shadows Rouge Squadron ciklus

 
X-Wing & SW LCG

TIE Punisher – Kiegészítő 7. hullám

2017.06.30. 16:01, TK421 & SenkifiaSenki
 
TIE Punisher – Kiegészítő 7. hullám
 
A TIE Punishert talán többen is TIE/IT Interdictor néven ismerik, azonban ez nem változtat a lényegen, miszerint ez a hajó a TIE Bomber egy továbbfejlesztett változata. Természetesen ez a modell is a Sienar Fleet Systems gyártósoráról érkezett, azonban a korábbi TIE modellel ellentétben  ez már pajzsokkal is rendelkezett és a páncélzat tekintetében is komolyan felülmúlta elődjét, viszont ez a típus sem rendelkezik hiperhajtóművel. Természetesen fegyverzet tekintetében is jelentős fejlesztésekkel büszkélkedhet, hiszen a megszokott lézerágyú, valamint temérdek rakéta és torpedó mellett néhány bomba is helyet kapott az extra hajótörzsben. Lássuk az asztalon mire számíthatunk egy ilyen nehézbombázótól.
 
TIE Punisher 
Tűzerő (Primary Weapon) /2/: Mondhatnánk, hogy ez lassan már egy megszokott érték, ha egy TIE típusú hajóról esik szó, és a Punisher is inkább a másodlagos fegyverek terén rendelkezik komolyabb képességekkel.
Mozgékonyság (Agility) /1/: Na az egyes mozgékonyság nem jellemző a TIE vadászokra, de ne felejtsük el, hogy mégis egy nehéz bombázóról van szó, és a következő két érték kicsit kárpótol az egyetlen zöld kockáért.
Szerkezet (Hull) /6/: A hatos szerkezeti érték már jócskán túlmutat a TIE típus átlagos értékén, de ha belegondolunk, hogy a Bomber is ilyen értékkel rendelkezett, akkor bizony lehet hiányérzetünk.
Pajzs (Shields) /3/: A három pajzs viszont kellemes meglepetés, és nagyon hasznos abban a tekintetben, hogy legyen időnk elpattintani a sok másodlagos fegyvert amit a hajóra tudunk rámolni.
Mozgás, manőver: Noha egy nehéz bombázóról beszélünk a hajó manőverei között csupán két pirosat találni, amelyek a kettes éles és a négyes visszaforduló. Igaz zöldből sincs túl sok csak az egyes enyhék valamint az egyes és a kettes egyenes. Hármas sebesség mellett az éles, az enyhe és az egyenes mozgás is fehér, ahogy a kettes enyhe forduló. Ezzel ki is végeztük az elérhető manővereket, így látszik, hogy hármasnál nagyobb mozgásra nem nagyon számíthatunk.
Fókusz (Focus) /-akció/: A Punisher csupán három akció közül választhat és ebből az egyik a jól megszokott fókusz.
Célpont bemérése (Target Lock) /-akció/: Egy olyan hajó esetében ahol ennyi rakéta és torpedó kilövésére van lehetőség, nem hiányozhat a Célpont bemérése.
Gyorsítás (Boost) /-akció/: Noha a hajó manőverei között nem találunk hármasnál gyorsabb mozgást (leszámítva a 4-es K-fordulót), akcióból lehetőség van rá, hogy kicsit haladósabbra vegyük a mozgásunkat és egy egyes egyenes vagy enyhe kanyarral megtoldjuk a manőver tárcsán választott helyzetünket.
 
Fejlesztések (Upgrades)
Adv. Homing Missiles: Ezt a rakétát csakis kettes lőtávon lévő célpontra tudjuk ellőni amennyiben korábban kitettünk rá egy célpont bemérése jelzőt. A támadáshoz három piros kockát használhatunk, és ha eltaláljuk a célt, akkor kioszthatunk neki egy sérülés kártyát képpel felfelé. Ezután az összes többi eredményt kukázhatjuk. Az Adv. Homing Missiles csupán 3 pontba kerül.
Cluster Mines: Egy igen kellemetlen bombacsomag, amit egy akcióból szórhatunk az ellenfél útjába. Ilyenkor három bomba jelző kerül a pályára, és amikor egy hajó manőversablonja vagy talpa  fedi a bombát, az felrobban. Minden egyes jelző felrobbanása esetén két piros kockával dobhatunk, és minden sima és kritikus találat eredmény egy sérülést okoz. A Cluster Mines 4 pont elköltése után kerül a bombázóba.
Enhanced Scopes: Az Enhanced Scopes egy System fejlesztésként bütykölhető a hajóra. A hatására az aktivációs fázis során úgy kell kezelnünk a hajót, mintha nullás pilótaképzettséggel rendelkezne, ami igen hasznos, ha valakinek az orra elé akarunk szórni néhány bombát. Az Enhanced Scopes 1 pont árán a hajóra bütyköli bármelyik technikus.
Extra Munitions: Az Extra Munitions a tropedók helyére kerülhet, és a hatására minden hajón lévő bomba, rakéta és torpedó duplázódik, vagyis kétszer lőhetjük el őket. Ez egy nagyszerű fejlesztés, amivel a kissé drága másodlagos fegyvereket ismét játékba hozhatjuk. Az Extra Munitions 2 pontért kerül a hajóra.
Flechette Torpedoes: Egy olcsó és bosszantó torpedó típus, amit csak egyesnél távolabbi célpontra lőhetünk ki, ha rendelkezünk egy célpont bemérése jelzővel. A támadás során három piros kockát dobhatunk, és miután támadtunk a védekező kap egy stressz jelzőt, ha a szerkezet értéke négy vagy kevesebb. A Flechette Torpedoes 2 pont elköltése után kerül a vetőcsövekbe.
Ion Bombs: Az Ion bombákat a manőver tárcsa felfedése után dobhatjuk ki és az aktivációs fázis végén robban fel. A detonáció során minden egyes távon belül lévő hajó két Ion jelzőt kap, ami már a nagy hajóknak is kellemetlen meglepetést tud okozni. Az Ion Bombs ára csupán 2 pont.
Plasma Torpedoes: Ezeknek a torpedóknak az erősebb pajzzsal rendelkező hajók ellen fogjuk hasznát venni. Olyan célpontra lőhetjük ki, akin van egy Célpont bemérése jelzőnk és kettes vagy hármas távra van. A támadás során négy kockával dobhatunk és ha a támadás talált, miután a sérülés ki lett osztva, egy pajzs jelzőt is eltávolíthatunk a védekező hajóról. A Plasma Torpedoes 3 pontért kerülhet fel a hajóra.
Twin Ion Engine Mk. II: Ebből a módosítás fejlesztésből kettőt is kapunk ami nagyszerű hír, hiszen bármely TIE hajóra feltehetjük, hogy az összes enyhe kanyar a továbbiakban zöld manőverként kezeljünk. A Twin Ion Engine Mk. II hajtóművet egy jó mérnök már 1 pontért beépíti a hajónkba.
 
Pilóták
Cutlass Squadron Pilot: A Cutlass Squadron-ról nem sokat találni az adattárakban, csupán annyit, hogy a Birodalom kötelékén belül a Galaktikus polgárháború idején teljesített szolgálatot és természetesen TIE Punisher hajókból állt. Ez a hajó csupán kettes pilótaképzettséggel rendelkezik és értelemszerűen semmilyen képességet nem birtokol. A fejlesztési sávja mégis tele van ikonokkal, hiszen egy rendszer fejlesztés mellett két torpedót, két rakétát és két bombát is felpakolhatunk rá. A Cutlass Squadron Pilot 21 ponért repül csatába.
Black Eight Squadron Pilot: A Black Eight Squadron a Birodalmi haditengerészet legkiválóbb pilótáit tömörítette magába, és a fontosságát mi sem mutatja jobban, mint hogy a vezérpilótákat maga Darh Vader válogatta és ő volt a közvetlen felettesük. A Fekete nyolcas rajba tartozó pilóták képzettsége 4-es, azonban egyéb képességgel ők sem rendelkeznek, így csak a fentebb felsorolt fejlesztésekkel erősíthetjük őket. A Black Eight Squadron Pilot 23 ponért pattan a TIE Punisher pilótafülkéjébe.
•"Deathrain": Sajnos csak a pilóta hívójele marad fenn az adattárakban, azonban ezek szerint egy olyan TIE pilóta volt, aki gyakran repült TIE Punisher változattal és amikor csak tehette Proton bombákkal szórta meg az ellenséges hajókat. Ennek megfelelően amikor ezzel a hajóval egy bombát dobunk ki, akkor azt megtehetjük előrefelé is, és miután kitettük a jelzőt, egy orsózás manővert is végrehajthatunk. Noha Deathrain hatos pilótaképzettséggel büszkélkedhet Elit Pilóta fejlesztést nem választhatunk neki. Deathrain 26 pont zsoldért repül csatába a TIE Punisherrel.
•"Redline": Redline annak a férfinak volt a hívójele aki a Black Eight Squadron vezetője volt a Callos bombázása során. Eclipse kapitány hideg és kegyetlen pilótaként, és mint pszichopata jellemezte őt a feljegyzéseiben. Ennek ellenére Redline pilótaképzettsége a legmagasabb a TIE Punisher pilóták közül a hetes értékével, a képességét pedig akkor használhatjuk amikor egy Célpont bemérése jelzőt teszünk egy hajóra, hiszen ilyenkor egy újabbat tehetünk rá és egyszerre kettő lehet a célponton, ami jól jön, ha az egyiket eldobjuk a torpedó vagy rakéta kilövésekor a másik pedig elhasználhatjuk a támadókockák újradobásakor. Redline sem rendelkezik Elit pilóta képesség ikonnal, így ő is csak az alap fejlesztéseket kaphatja. Redline 27 pont elköltés utána vezeti csatába a hajónkat és ha kell az egész csapatot.
 
Mindent összevetve a TIE Punisher egy egész jó kiegészítő amit első sorban az olyan hasznos fejlesztéseknek köszönhetünk mint a Twin Ion Engine Mk. II és az Extra Munitions ami egy ilyen sok torpedót, rakétát és bombát hordozó hajó esetében különösen nagy érték lehet. Azt nem hiszem, hogy túl gyakran fogjuk látni őket az asztalon, de Epic csatában kifejezetten hasznosnak fognak bizonyulni.
 
Szólj hozzá te is!
Név:
E-mail cím:
Amennyiben megadod az email-címedet, az elérhető lesz az oldalon a hozzászólásodnál.
Hozzászólás:
Azért, hogy ellenőrízhessük a hozzászólások valódiságát, kérjük írd be az alábbi képen látható szót. Ha nem tudod elolvasni, a frissítés ikonra kattintva kérhetsz másik képet.
Írd be a fenti szót: új CAPTCHA kérése
 
Még nincs hozzászólás.