USE THE FORCE - X-Wing Miniatures és STAR WARS LCG portál
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Körkérdés
Érdekelne minket, hogy mi az ami az ide látogatókat mozgatja...
Mi miatt látogatod az oldalt?

Az X-Wing miatt.
A Star Wars LCG cikkek miatt.
Csak mert Star Wars...
Mindkét játék érdekel.
Mindkét játék érdekel és szivesen olvasnék más játékokról is.
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Cikkek
Friss bejegyzések
2017.07.25. 16:06
2017.07.15. 18:10
2017.07.14. 07:16
2017.07.06. 11:05
2017.07.03. 11:19
Friss hozzászólások
 
Cimkefelhő

 

X-Wing Alapdoboz Wave 1 Wave 2 Wave 3 Wave 4 

Wave 5 Wave 6 Wave 7 Rebel Transport

Imperial Aces Rebel Aces Corellian Corvette Versenyek 

2016-os Liga eredmények


Star Wars LCG Core Set

Hoth Ciklus Edge of Darkness

Balance of the Force Echoes of the Force ciklus 

Between the Shadows Rouge Squadron ciklus

 
X-Wing & SW LCG

K-Wing – Kiegészítő 7. hullám

2017.07.15. 18:10, TK421 & SenkifiaSenki
 
K-Wing – Kiegészítő 7. hullám
 
A BTL-S8 K-Wing támadó vadászgép egy klasszikus vadászbombázó, ami természetesen a Lázadók seregét erősítette az Új Köztársaság kezdetétől. A gyártója ugyanaz a Koensayr Manufacturing cég volt aki az ikonikus Y-Wing hajót is tervezte. A hajó elsődleges célja a precíziós bombázások voltak felszíni célpontok, lassú mozgású csatahajók és egyéb objektumok ellen, míg a másodlagos feladata felderítés vagy támogató kíséret volt. Ennek megfelelően két erős motorral, egy SLAM (Fény alatti gyorsító) rendszerrel és erős pajzsokkal lett ellátva. Fegyverzet tekintetében a K-Wing összesen 18 felfüggesztési ponttal rendelkezett így torony fegyverektől kezdve, a torpedókon át a bombákig mindennel felszerelhető. Mint látszik a K-Wing egy igen komoly tűzerőt képviselő hajó, de vajon hogy mutat az X-Wing játékban?
 
K-Wing
Tűzerő (Primary Weapon) /2/: A K-Wing kettes tűzereje nem tűnik túl soknak, de kárpótol minket, hogy toronyfegyverként körbe képes megfeleő célpontot találni magának
Mozgékonyság (Agility) /1/: Ez egyes mozgékonyság nem tűnik túl acélosnak, de végtére is vadász-bombázóról van szó, szóval valahol érhető a dolog, ráadásul a pajzsok és a szerkezet masszívsága valamelyest kárpótol minket.
Szerkezet (Hull) /5/: Ahogy épp az imént írtam a K-Wing szerkezeti értéke meglehetősen magas hiszen nem sok kis-talpú hajó van ami meghaladja ezt az értéket, amit ráadásul pajzsok is erősítenek.
Pajzs (Shields) /4/: A négy pajzs és az ötös szerkezet máris egy olyan kis hajót eredményezett, ami kilenc lövést képes kibírni, ami azt gondolom, hogy nem rossz eredmény.
Mozgás, manőver: Ha van gyengesége a K-Wing-nek, akkor az  valószínűleg a manőver tárcsán keresendő, hiszen egyenes és enyhe fordulókat 1-3 sebesség mellet képes végrehajtani és ezen felül meg kell elégednünk a kettes sebességg mellet végrehajtott éles fordulókkal. Cserébe piros manőverünk nincs, ellenben az összes egyes, valamint a kettes egyenes zöldnek minősül.
Fókusz (Focus) /-akció/: Nem meglepő módon a K-Wing is választhat magának Fókusz akciót
Célpont bemérése (Target Lock) /-akció/: A Célpont bemérése szinte kötelező egy olyan hajó esetében amire ilyen mennyiségű torpedó és rakéta rámolható.
FAGY (SLAM) /-akció/: A Fény Alatti Gyorsítómotor bevetését szolgáló akcióval a K-Wing esetében találkozunk első alkalommal a játékban. Ennél az akciónál a hajó tárcsájáról választhatunk egy, a mozgással megegyező sebességű manővert, és lemozoghatjuk. Vagyis egy hármas sebességű egyenes utána a SLAM segítségével még mehetünk egy hármas enyhe fordulót is akár. Azonban ekkor kap egy jelölőt, aminek a hatására nem támadhat ebben a körben, de természetesen a jelölő a Kör vége fázis során lejön a hajó mellöl. Fontos lehet, hogy a SLAM nem hajtható végre szabad akcióként (free action). 
 
Fejlesztések (Upgrades)
Adv. Homing Missiles: Az Advanced Homing Missiles egy olyan célpontra lőhető ki, ami kettes lőtávon van és van rajta egy Célpont bemérése jelzőnk. A támadás során három piros kockával dobhatunk és ha a támadásunk talált, akkor a célpont hajó kap egy sérülés kártyát képpel felfelé. Ezután az összes kidobott eredményünket eltávolítjuk. Az  Advanced Homing Missiles 3 pont elköltése után kerül a kilővőkre.
Advanced SLAM: Ez a módosítás lehetővé teszi a számunkra, hogy egy SLAM akció végrehajtása után, ha nem kerültünk átfedésbe másik hajóval vagy aszteroidával, egy szabad akciót is végrehajthassunk. Az Advanced SLAM módosítást egy jó technikus 2 pontért elvégzi.
Bombardier: Egy bombázón jól jön egy Bombardier legénység, akinek köszönhetően a bomba jelző lehelyezésénél használhatjuk a kettes egyenes mozgás sablonját az egyes helyett. A Bombardier zsoldja 1 pont.
Conner Net: A Conner Net bombát egy akció árán pottyanthatjuk a játéktérre és amikor egy hajó talpa vagy a manőver sablon átfedésbe kerül a jelzővel, akkor felrobban. A robbanás során a szerencsétlenül jár hajó elszenved egy sérülést, kap két ion jelzőt és még az akció fázisát is ki kell hagynia. A Conner Net 4 pontért kerül a bombaszekrénybe.
Extra Munitions: Ezt a fejlesztést egy Torpedó fejlesztés helyére tehetjük, és a hatására minden Rakéta, Torpedó és Bomba fejlesztés kártyára tehetünk egy Extra Munitions jelzőt, és amikor a kártya szövege azt mondja, hogy az adott fejlesztés kártyát el kell dobnunk, akkor első körben a jelzőt dobhatjuk el. Az Extra Munitions fejlesztést 2 ponért rámolják a hajóra a fegyvermesterek.
Ion Bombs: Amikor felfedjük a manővertárcsát, kidobhatunk egy Ion bombát, ami az aktivációs fázis végén felrobban és minden hajó ami a bomba jelzőjéhez számítva egyes távon belül van kap két Ion jelzőt. Az Ion Bombs ára csupán 2 pont.
Plasma Torpedoes: A Plasma Torpedoes célpontjául egy olyan hajót kell választani amelyikre van kitéve Célpont bemérése jelzőnk és kettes vagy hármas lőtávon van. A támadás során négy kockát használhatunk és ha eltaláltuk a célt, akkor az okozott sérüléseken túl egy pajzs jelzőt is levehetünk a védőről. A Plasma Torpedoes 3 pont elköltése árán kerül a vetőcsövekbe.
Twin Laser Turret: Ezzel a toronyfegyverrel kétszer támadhatunk egy kettes vagy hármas lőtávon lévő célpontra. A támadáshoz három kockát használhatunk, és ha eltaláljuk a célt, akkor az elszenved egy sérülést, mi pedig eltávolítjuk az összes kidobott eredményünket. A Twin Laser Turret felszereléséhez 6 pontot kell fizetnünk.
 
Pilóták
Warden Squadron Pilot: A Warden Squadron az egyike volt a három Y-szárnyú vadászgép századnak ami a Defender Wing-et alkotta. Később az Y-szárnyú hajókat lecserélték K-Wing-re azonban a század neve megmaradt. A Warden Squadron Pilot csupán kettes pilótaképzettséggel rendelkezik és nincs semmilyen képessége. A hajó fejlesztés sávján a következő ikonok sorakoznak, két bomba, két torpedó, egy rakéta, egy torony fegyver és egy legénység, így bőven van lehetőség a kedvünk szerint felszerelni. A Warden Squadron Pilot 23 pontért vezeti csatába a K-Wing hajónkat.
Guardian Squadron Pilot: A Guardian Squadron szintén a Defender Wing-et alkotó Y-Wing század egyike volt, ráadásul ennek a rajnak személyesen Horton Salm volt a parancsnoka. A Defender Wing néven ismerté vált formáció olyan ütkezetekben vett részt a Zsiványkommandó oldalán, mint a Borleias-nál vívott csata vagy a Bactaháború néven elhíresült konfliktus a Yag'Dhul rendszerben. A galaktikus polgárháború végén az Új köztársaság az Y-Wing hajókat K-Wingre cserélte, de a legendás nevet megtartotta a század. A Guardian Squadron Pilot pilótaképzettsége négyes, nincs egyéb képessége, és csak a fent felsorolt fejlesztések közül válogathatunk a hajó számára. A Guardian Squadron Pilot által vezetett hajó 25 pontba kerül.
Esege Tuketu: Esege „Tuke” Tuketu egy Narvath férfi aki az Új Köztársaság védelmi flottájában szolgált, mint repülős tiszt. A Fekete Flotta krízis néven emlegetett háborúban Esege Tuketu a Red Flight névre keresztelt K-Wing rajt vezette csatába a Doornik-319-nél. Tuke hatos pilótaképzettséggel büszkélkedhet és ha egy baráti hajó egy vagy kettes távolságon belül támad, sajátjaként használhatja az ő fókusz jelzőjét. Egy Esege Tuketu által vezetett K-Wing-ért 28 pontot kell áldozni.
Miranda Doni: Miranda szintén az Új Köztársaság védelmi flottájánál szolgált, az Ötödik Harci csapatban, aminek a parancsnoka Etahn A'baht tábornok volt a Fekete Foltta krízis idején. Legendás találata volt egy erdős bolygó felett, ahol a toronyfegyverrel hátra felé tüzelve szedte le az őt üldöző TIE vadászt. Az autolsó és számára végzetes bevetése a Doornik-319-nél vívott ütközetben volt. Noha Miranda Doni pilótaképzettsége nyolcas, Elit Pilóta fejlesztést nem adhatunk neki, így be kell érni a hajó alap fejlesztési lehetőségeivel, illetve a képességével ami azonban igen jól használható, hiszen körönként egyszer amikor támadunk dönthetünk, hogy elhasználunk egy Pajzs jelzőt és eggyel több támadókockát gurítunk vagy eggyel kevesebb kockával támadunk és cserébe visszakapunk egy pajzsot. Miranda Doni 29 pont árán repül csatába egy K-Wing fedélzetén.
 
Összességében a K-Wing egy igen mutatós hajó, amihez megannyi hasznos fejlesztést kapunk és ezeket nagyon jól tudjuk használni is mind ezen, mind más hajókon. Ami kicsit fura lehet az a hajó és a talp mérete, hiszen a K-Wing kicsit nagy a kis méretű talphoz (ugyanakkor a nagyhoz meg kicsi lenne). Akit nem csak a filmekben látott hajók hoznak lázba az biztos nem fog csalódni ebben a kiegészítőben.
 
1 hozzászólás
Utolsó hozzászólásokÚjabbak 1 KorábbiakLegelső hozzászólások
Idézet
2017.07.17. 18:47
hugyeczakos

Sziasztok.

Nekem volna egy talán sokaknak butának tűnő kérdésem.

"A Twin Laser Turret: Ezzel a toronyfegyverrel kétszer támadhatunk egy kettes vagy hármas lőtávon lévő célpontra. A támadáshoz három kockát használhatunk, és ha eltaláljuk a célt, akkor az elszenved egy sérülést, mi pedig eltávolítjuk az összes kidobott eredményünket. A Twin Laser Turret felszereléséhez 6 pontot kell fizetnünk."

Szóval ha jól értelmezem kétszer dobok majd 3 kockával 2-3-as lőtávra, dobok három sima találatot, a védekező tegyük fel nem dob kitérést sem fokus-t, akkor egy találatot szenved csak el az ellenfelem nem pedig 3-at???.! Majd újra támadok, tegyük fel dobok egy találatot egy kritikus találatot és egy fokuszt amit találatra forgatok be, van 3 találatom, a védekező dob egy kitérést, marad 1 találat egy kritikus találat, mégis csak egy sérülést szenved el az elenfél a 2- helyet????.!

Jól értelmezem vagy nagyon eltévedtem?

Előre is köszi a türelmeteket és a segítségeteket.

Csak ebben az évben ismerkedtem meg a játékkal, és aszem van mint bepótolnom:   (''')(OvO)(''')

Üdvözletem: Hugyecz "áKing" Ákos

 


Válasz:

Szia Ákos!
Teljesen jól értelmezted a dolgot, a TLT valóban így működik. Nem biztos, hogy elsőre jó ötletnek tűnik elkölteni rá hat pontot, de a magas mozgékonysággal vagy több tokennel is rendelkező célpontok ellen igen hatékony.

Utolsó hozzászólásokÚjabbak 1 KorábbiakLegelső hozzászólások