Y-Wing - Kiegészító 1. hullám2013.09.30. 10:56, TK421 & SenkifiaSenki
Y-Wing - Kiegészítő 1. hullám
A kiegészítők első hullámában jelent meg az Y-szárnyú hajó, ami a Yavini csatában a felkelő flotta másik támadó vadásza volt az X-szárnyú mellett. Bár nem lett olyan népszerű, mint a társa, nekem mégis az egyik kedvencem, lássuk hát, hogy a játékban hogy állja meg a helyét.
Y-Szárnyú
Tűzerő (Primary Weapon) /2/ : A hajónak nem az elsődleges fegyverei képviselik az igazán nagy átütőerejét. A kettes tűzerő inkább közepesnek mondható, mint gyengének. Szóval ha már nincs más, akkor ezzel is oda lehet sózni.
Mozgékonyság (Agility) /1/ : Ahogy a cimborám mondta, az Y-Wing úgy fordul mint egy komp. Ez valóban így van, lassú és lomha, a manőver-tárcsán szinte minden piros, amit maximális sebességgel akarunk végrehajtani, emiatt számíthatunk arra, hogy igen könnyű célpontot fog nyújtani a fürge TIE-vadászoknak.
Szerkezet (Hull) /5/ : Na, ez az egyik erőssége az Y-szárnyúnak. Az öt szerkezeti pont majdnem a duplája, mint a többi vadászgép esetében, így aztán nem kell félni attól, hogy a gyenge manőverező képessége miatt könnyen megszabadulhat tőle az ellenfél.
Pajzs (Shields) /3/ : Pajzsok terén is jobb a helyzet, mit a többi hajó esetében, így akár már azt is mondhatjuk, hogy egész jók a túlélési esélyeink.
Fókusz (Focus) /-akció/ : A Fókusz elég általános akció, szinte minden hajó rendelkezik vele, már írtam róla, így itt csak annyit jegyeznék meg, hogy ez az egyetlen dolog amivel kicsit segíthetünk a kitérés során.
Célpont bemérése (Target lock) /-akció/ : Ez igen hasznos lesz, hiszen a hajót jól meg lehet rakni torpedókkal, aminek a kilövéséhez elengedhetetlen az, hogy a célpont be legyen mérve. Illetve jó szolgálatot tehet az ion ágyú használata esetén.
Fejlesztések (upgrades)
Minden Y-szárnyú hajót felszerelhetünk egy torony ágyúval, egy droiddal és két torpedóval.
Lássuk, hogy a kiegészítőben mik állnak rendelkezésünkre!
Ion Cannon Turret: Az egyik leghasznosabb fejlesztése a hajónak. Igaz, hogy csak 1-2 távolságra lehet vele lőni, de nem kell foglalkozni vele, hogy az ellenfél a tűzívben legyen, hiszen a torony körbe tud fordulni a hajó tetején. A támadás során három kockával dobhatunk, és ha sikerül eltalálnunk a hajót, akkor függetlenül a találatok számától, húznia kell egy sérülés kártyát, és kap egy ion jelzőt. Az a hajó, amelyik ion ágyú miatt jelzőt kapott, a következő körében a tervezési fázis során nem kaphat manővert, és az aktiválási fázisban csak egy egyenes vonalú, egyes sebességű mozgást hajthat végre, majd eldobhatja az jelzőt. A mozgás utáni akciót szabadon kiadhatja, és a harci fázis során már semmilyen hatással nincs rá az, hogy ion ágyúval lett eltalálva. Egy ilyen Ion Ágyú Torony csak öt pontba kerül, szóval mondhatjuk, hogy egy valamire való Y-szárnyúnak alapfelszerelése kell hogy legyen!
Proton Torpedoes: Hasznos választás, de inkább nagyobb hajók ellen, ráadásul mindjárt kettővel is felszerelhetjük a hajónkat. A proton-torpedó 2-3-as távolságról lőhető ki egy olyan hajóra amit korábban már gondosan bemértünk. A támadás során négy kockával dobhatunk, és ha van közte egy fókusz, azt átfordíthatjuk kritikus találatra. Mindezért torpedónként négy pontot kell áldoznunk, ami okosan használva simán behozza az árát.
R2 Asztrodroid: Ennek az R2-es egységnek köszönhetően, minden egyes és kettes sebességű manőver zöld színűnek számít. Miután az Y-szárnyúval igen sok manőver piros, az R2-es jó választás, hogy könnyen megszabaduljunk a begyűjtött stressz jelzőktől. Az R2 csupán egy pontba kerül, amit érdemes rászánni.
R5-D8 Asztrodroid: Ennek a robotnak a képességét akcióként kell használnunk. Ha így teszünk, akkor dobhatunk egy zöld kockával, és ha az eredmény kitérés vagy fókusz, eldobhatjuk az egyik lefordított sérülés kártyánkat. Az R5-D8 asztrodroiddal még nehezebb lesz az ellenfélnek leszednie a hajónkat. Csak három pontba kerül, ami igazán nem sok, viszont egyedi, így legfeljebb csak egy hajóba tehetjük be.
Pilóták
Gold Squadron Pilot: Az Y-wing legalacsonyabban képzett osztaga az Arany raj. Csupán kettes pilóta képzettségük (Pilot skill) van, és az alap fejlesztéseken kívül semmi extrát nem csatolhatunk a hajóhoz. 18 pontba kerül, és ez a legolcsóbb az Y-szárnyú hajók közül.
Grey Squadron Pilot: Egy kicsivel jobbak mint arany színű társaik. Négyes képzettséggel bírnak, ami miatt két ponttal többe is kerül egy Szürke raj pilóta, mint az Arany, de semmi más eltérés nincs a kettő között.
„Dutch” Vander: Ő volt az, aki bátorkodott megkérdezni a Yavini csata előtt, hogy „…mit tehet egy ember, egy ilyen monstrum ellen?”, majd ezek után ő lett a csata során az Arany raj vezére. Jon "Dutch" Vandernek hatos pilótaképzettsége van, és egy olyan képessége, hogy ha bemér egy célpontot, akkor egy olyan szövetséges hajó is bemérhet magának egyet, aki 1-2-es távolságra van tőle. 23 pontba kerül, ami nagyjából azt jelenti, hogy a képessége 1 pontot kóstál, ami szerintem nem sok érte.
Horton Salm: Horton Salm ezredesi rangban vezette a Szürke raj támadását a második Halálcsillag ellen. A játékban nyolcas pilóta képzettsége van, és a képessége alapján a 2-3 távolságra leadott lövéseinél minden üres kockát újradobhat. Kicsit fura nekem, hogy még ő sem kap Elite Pilot Talent ikont, így neki is csak azon fejlesztéseket tudjuk adni, amit mindenki másnak is. Horton Salm 25 pontba kerül, de a képessége és a magas pilóta képzettsége miatt a legokosabb választás, hogy az Y-szárnyút vezesse.
Ezek után azt kell mondanom, hogy bár az Y-Wing valóban lomha és lassú, de a játékban megállja a helyét és egy három hajóból álló raj mind a kisebb vadászgépekre, mind a nagyobb hajókra komoly veszélyt jelenthet az Ion ágyú és a rakatnyi torpedó miatt.
|