Küldetés kártyák - Játékszabály
2017.09.14. 14:41, TK421 & SenkifiaSenki
Küldetések – Játékszabály
Az Endor ciklussal egy új kártya típussal is bővül a játék, ez pedig a Küldetés kártya. Ezekkel a kártyákkal mi magunk állíthatunk elvégzendő feladatokat a csapataink elé. Természetesen a feladat megoldása megosztja az erőinket, azonban a teljesített küldetésnek vannak olyan pozitív hatásai ami kárpótol minket a fáradozásunkért. Lássuk hát a Küldetés kártyákra vonatkozó szabályokat.
A Küldetés kártya típus
A küldetés kártya egy speciális objective kártyának felel meg, ami a játékos parancs paklijában kezdi a játékot, nem pedig az objectivek között. A kijátszás fázis során a játékos a kártya kijátszási költségét megfizetve a Küldetés kártyát az ellenfél játékterére teheti az ellenfél irányítása alá. Minden játékosnak egyszerre csak egy Küldetés lehet játékterén, így ha már rendelkezik eggyel akkor semmilyen okból nem kerülhet oda egy másik.
Ha a Küldetés kártya már játékban, vagy valakinek a győzelmi paklijában van, akkor már minden szempontból úgy kell kezelni mint egy objective kártyát. Mint olyan, a játékosok ugyanúgy lerohanhatják a Küldetéseket mint a hagyományos objective kártyákat, amelyeket az ellenfél irányít. Amikor egy Küldetést sikerül megsemmisíteni, akkor az a tulajdonosa győzelmi paklijába kerül, és minden tekintetben elpusztított objectiveként kell kezelni. Amikor egy Küldetés a játékos Győzelmi paklijába kerül, akkor elmondhatja, hogy megcsinálta a küldetést, és lehetősége nyílik arra, hogy kihasználja a Küldetés képességét.
A Frissítési fázis során a Küldetés nem számít bele a játékos három felfedett objectivje közé, amikor hiányzó objective lapot kell pótolnia.
Ha a Küldetés az elpusztítást leszámítva kikerül a játékból, akkor az a tulajdonosa dobó-paklijába kerül. A Küldetés kártya sosem kerülhet a játékosok objective paklijába.
A Küldetés kártya a győzelmi paklin és játékon kívül mindig parancskártyaként (command card) működik egészen addig míg játékba nem kerül.
Példa: A fenti Ground Support lapot felhúzom a paklimból a játék folyamán. Lehetőségem van eldobni a húzás fázisban, hogy lapot húzzak helyette, betehetem egy Kezdeményért vívott csatába, hogy az egy darab Erő-ikonját kamatoztassam, de fizethetek egy erőforrást, hogy az ellenfél játékteréhez csatolva kijátsszam. Amíg ez a lap játékban van, nem játszhatok ki újabb Küldetés lapot, de a Konfliktus fázis során megtámadhatom, akárcsak az ellenfél objective lapjait. Amint sikerül az ötödik sebzést is bevinnem, a Küldetés megsemmisül és elvégzettnek tekinthető, így használható a Reakció képessége, és egy sérülést oszthatunk az ellenfél minden egységére és objectivejére. Ezzel a lap a győzelmi paklimba kerül és beleszámít a győzelemhez szükséges megsemmisített objectivek számába, így ha ez a harmadik volt, akkor a Világos Oldal megnyeri a játékot.