USE THE FORCE - X-Wing Miniatures és STAR WARS LCG portál
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Körkérdés
Lezárt szavazások
 
Cikkek
Friss bejegyzések
2018.05.01. 20:50
2017.09.29. 08:09
2017.09.14. 14:41
2017.09.11. 14:10
2017.09.05. 10:14
Friss hozzászólások
 
Cimkefelhő

X-Wing Alapdoboz Wave 1 Wave 2 Wave 3 Wave 4 

Wave 5 Wave 6 Wave 7 Rebel Transport

Imperial Aces Rebel Aces Corellian Corvette Versenyek 

2016-os Liga eredmények


Star Wars LCG Core Set

Hoth Ciklus Edge of Darkness

Balance of the Force Echoes of the Force ciklus 

Between the Shadows Rouge Squadron ciklus

 
X-Wing & SW LCG

TIE Fighter - Alapdoboz

2013.09.16. 10:41, TK421 & SenkifiaSenki
 
TIE Fighter – Alapdoboz
 
Az alapdobozban az X-szárnyú mellet két TIE vadászt találunk, így a mostani cikkemben ezekről a Birodalmi vadászgépekről, illetve a Core Set-ben található pilótákról és a fejlesztésekről lesz szó. A TIE Fighter a nevét az iker ion hajtóműveiről kapta (Twin Ion Engines), lássuk hát, hogy mit lehet kihozni belőle.
 
 
TIE vadász
 
Tűzerő (Primary Weapon) /2/ : Az gondolom nem meglepő, hogy tűzerő tekintetében nem veszi fel a versenyt a felkelő X-szárnyúval, de csak egy kockával kap kevesebbet a támadásai során, és a fürgeségének köszönhetően egy tapasztalt pilóta könnyen tud majd olyan közel férkőzni az ellenfélhez, hogy kapjon egy bónusz támadó kockát.
Mozgékonyság (Agility) /3/ : A hármas mozgékonyság nagyon hasznos, mondhatni életmentő dolog a birodalmi vadászpilóták számára, és ehhez még a későbbiekben ismertetésre kerülő akciók is hozzájönnek. Szóval egy TIE vadász nem könnyű célpont, különösen, ha még a távolságból adódó bónuszkockát is megkapja.
Szerkezet (Hull) /3/ : Az X-Wing-es cikkben nehezteltem, hogy a felkelők legtutibb vadászgépének csak hármas szerkezeti értéke van, akkor itt azt kell mondjam, hogy a birodalmi vadászgép hármas értéke bizony nem is számít rossznak. Persze játék közben amikor egy sorozat leviszi a hajónkat a pályáról, akkor ezt másképp gondoljuk, de be kell látnunk, hogy ez a filmekben sem volt másként.
Pajzs (Shields) /0/ : Nincs pajzs, nincs miről beszélni. A birodalmi főmufftik, úgy vélik, hogy a pilóták jobban teljesítenek, ha az életük a tét, meg aztán bőven akad utánpótlás is.
Fókusz (Focus) /-akció/ : Mint azt az előző cikkben írtam a Fókusz egy univerzális megoldás, mert támadás és védekezés esetén is hasznos tud lenni, de mivel ennek a hajónak nincsenek pajzsai, így szerintem a Fókusz csak akkor jó választás, ha nem kell félnünk attól, hogy az ellenfél tűz alá veszi a hajónkat.
Kitérés (Evade) /-akció/ :  A TIE Fighter mozgékonysága ezzel az akcióval kiegészülve teszi igazán nehéz célponttá a birodalmi vadászgépet. Ha az ellenség tűzvonalában vagyunk, akkor alapvető, hogy egy Kitérés akcióval igyekszünk megtoldani pilótánk életét.
Orsózás (Barrel Roll) /-akció/ : Ez egy nagyon hasznos akció, számos esetben segít úgy helyezkedni a hajóval, hogy kikerüljünk az ellenséges vadászok tűzívéből, vagy épp abban van hasznunkra, hogy mi magunk tudjunk leadni egy sorozatot a felkelő kutyákra. És ne felejtsük el, hogy az oldalirányú kitérésen felül lehetőség van minimális előre illetve hátrafelé mozdulásra is.
 
Fejlesztések (upgrades)
A TIE vadászok nem arra lettek kifejlesztve, hogy mindenféle extra dologgal fel lehessen turbózni őket, nem is nagyon lenne hova rakni a dolgokat, így a hajók fejlesztése kimerül a pilóták illetve azok képességeinek variálásában.
 
Pilóták
Academy Pilot: A pilóta, akit frissen köpött ki a birodalmi katonai akadémia. Az egyes pilóta képzettsége (Pilot Skill) azt mutatja, hogy nem sok harci tapasztalattal bír, de cserébe csak 12 pontba kerül. Természetesen semmi extra képessége nincs, és nem is kaphat pilóta fejlesztést.
Obsidian Squadron Pilot: Egy kicsit tapasztaltabb a fenti társától, ami abban mutatkozik meg, hogy hármas képzettsége van, és emiatt egy ponttal többet kell költenünk az Obszidián raj pilótájára.
Black Squadron Pilot: A Fekete raj pilótái maga Vader nagyúr közvetlen irányítása alatt állnak, így ők már elég tapasztalt pilótáknak számítanak. Már négyes pilóta képességgel rendelkeznek, de ami ettől is fontosabb, hogy tudunk nekik Elite Pilot Talent fejlesztést adni, és mindezért csak 14 pontot kell áldoznunk.
Night Beast: Ez már egy nevesített, vagyis egyedi pilóta. Ötös képzettsége van, de nem rendelkezik elit pilóta ikonnal, így fejleszteni nem lehet, ellenben van egy alapképessége, miszerint ha zöld manővert hajt végre bónuszként tehet egy Fókusz akciót. Ezért a Night Beast 15 pontba kerül, ami már egész jó választás, hiszen csak hárommal több, mint a legegyszerűbb Academy Pilot.
Dark Curse: Szintén egyedi pilóta, de ő sem rendelkezik semmiféle ikonnal, így a fejlesztésére nincs lehetőségünk. A képessége viszont nem rossz, ugyanis az ellen irányuló támadások során a támadó nem használhatja a Fókusz akcióját, illetve a támadókockák újradobására sincs lehetősége. Tizenhat pontba kerül, de a Dark Curse csak akkor a legjobb választás, ha a védekezésben látjuk a győzelem kulcsát.
Mauler Mithel: Ő volt Vader bal oldali kísérője az emlékezetes Yavini csata során. Ennek megfelelően ő már hetes pilóta képzettséggel bír, és természetesen egy Elite Pilot Talent fejlesztést is adhatunk neki. Ha mindez nem lenne elég, akkor ott van még Mauler Mithel extra képessége is, ami miatt az egyes távolságon belül lévő célpontokra plusz egy támadó kockát kap, vagyis négy kockával adja le a támadását. Mindent összevetve egyáltalán nem sok érte 17 pontot áldozni, hiszen a képzettsége, az extra képessége, és az, hogy fejleszthető, messze az alapdoboz leghasznosabb birodalmi pilótájává teszi. És bár a Core Set fejlesztés kártyái közül csak a Determination és a Marksmanship jöhet szóba, az utóbbi az igazán hasznos választás részére, hiszen jó esetben igen sok kockával tudunk támadni.
 
Összességében a TIE vadászok esetében csak a pilótákkal és az Elite Pilot Talent kártyákkal tudunk sakkozni. Ha abból indulunk ki, hogy az előző cikkben azt javasoltam a felkelő játékosnak, hogy az X-szárnyújába Luke-ot és R2-D2-t ültesse, és válassza a Marksmanship fejlesztést, akkor a birodalmiaknak azt tanácsolom, hogy 35 pontból az egyik hajóba Mauler Mithel-t ültesse egy Marksmanship fejlesztéssel, a másikba pedig Night Beast lesz a jó választás.
 
Szólj hozzá te is!
Név:
E-mail cím:
Amennyiben megadod az email-címedet, az elérhető lesz az oldalon a hozzászólásodnál.
Hozzászólás:
Azért, hogy ellenőrízhessük a hozzászólások valódiságát, kérjük írd be az alábbi képen látható szót. Ha nem tudod elolvasni, a frissítés ikonra kattintva kérhetsz másik képet.
Írd be a fenti szót: új CAPTCHA kérése
 
2 hozzászólás
Utolsó hozzászólásokÚjabbak 1 KorábbiakLegelső hozzászólások
2013.09.17. 13:24
SenkifiaSenki

Sok lúd, disznót győz 

Azért egy 7-8 hajóból felálló birodalmi fél nagyon kemény tud lenni.

2013.09.17. 07:31
TK421

Én nem értem, hogy nyert a gyerek a GenCon-on Imperial Swarm-al... Nekem sokkal erősebbnek tűnik a Felkelés.
Bár igaz, sok kockával dobnak. biztos bejött a nagy számok törvénye.

Utolsó hozzászólásokÚjabbak 1 KorábbiakLegelső hozzászólások
 

Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros