A Dark Time - A Hoth ciklus harmadik kiegészítője2013.11.05. 10:41, SenkifiaSenki
A Dark Time kiegészítő
Ezzel a cikkel el is jutottunk a Hoth ciklus feléhez, ugyanis az FFG esetében bevett szokás, hogy a kártyajátékok kiegészítőit hat részletben dobják piacra, és ez a Star Wars LCG esetében sincs másképp. A Dark Time kiegészítő öt különféle objaktíva szettet tartalmaz, így ezzel a pakkal a Jedik, a Csempészek, a Birodalom, a Sithek és a Fejvadászok gyarapodnak.
Self Preservation
Egy Jedi erőforrást ad, és öt sebet képes benyelni. A képessége alapján pedig minden egységünk kap egy Erő ikont, amikor a Sötét és a Világos oldal összeméri erejét.
Az objaktívához jár két Gotal Outcast egység, ami két erőforrásba kerül, rendelkezik két Erő ikonnal, és sebpontból is kettő van neki. Harci ikonja alapból nincs, de ha az Erő egyensúlya a Világos oldalával van felfelé, akkor két robbanás harci ikonnal gyarapszik az egységünk. A Soresu Training kiképzéssel egy Erő használó egységet ruházhatunk fel, hogy képes legyen egy pajzs jelzőt kiosztani, ha csatába küldjük és még a sebzéskapacitását is megnöveljük eggyel, mindezt erőforrás költség nélkül tehetjük. Az Unwavering Resolve eseménnyel az Erő egyensúlyáért vívott harcba szólhatunk bele úgy, hogy egy olyan egységgel is részt veszünk ebben a „harcban”, akihez nem csatoltunk Erő kártyát. Ráadásul ez az egység még akkor is számít, ha már ki van merülve. A szett tartalmaz egy Heat of Battle sorskártyát, ami mindig jól jön egy edge-battle során.
A Self Preservation elsőre talán nem tűnik túl erős objektívának, de szerintem nagyon jól tud szerepelni egy Jedi pakliban, hiszen nagyban hozzásegít minket, hogy az Erő a világos oldalnak kedvezzen, ami néhány Jedi lap esetében igen sokat számít.
Prepare for Evacuation
Egy Csempész erőforrást ad és ötös sebzéskapacitása van. Ezen felül ha egy Hoth objektíva elhagyja a játékot, akkor egy választott egységet visszaküld a játékos kezébe.
Az objektívához jár két Renegade Squadron Escort egység, ami két erőforrásért kerül játékba, sebe is kettő van és egy robbanás harci ikonja. Ezen felül a járműveinket képes védeni a Protect képességével. Az Action-series Bulk Transport egységért négy erőforrást kell fizetnünk, de a három sebpontja és két egységsebzése mellet ad két erőforrást, ráadásul amikor harcban fókusz jelzőt teszünk rá megnézhetjük a húzópaklink felső öt lapját és a két, vagy kevesebb erőforrást igénylő karaktereket játékba hozhatjuk. Az Ion Cannon Burst esemény segítségével egy ellenséges járművet vagy droidot tarthatunk távol a csatától, ami okosan használva igen hasznos tud lenni. Végül a Battle of Hoth sorskártya egyik legnagyobb előnye, hogy három Erő ikonnal rendelkezik, ezen felül megszabadulhatunk, vagy épp kioszthatunk egy sebet egy Hoth objektívának.
A Prepare for Evacuation az egyik legerősebb objaktívája ennek a Force Packnak. Mindenképp jó, hogy új Csempész objektíva kerül játékba, ráadásul Hothos környezetben nagy hasznára lesz a Világos oldal játékosának, különösen ha a jégvilágra hegyezi ki a pakliját.
Serve the Emperor
Ez az objektíva egy Sith erőforrást ad és öt sebe van. A képessége alapján az objektíva egy extra Erő ikont ad az egyensúlyért folytatott harc során.
Ebben a szettben is van dupla egység a Prophet of the Dark Side személyében. A Próféta egy erőforrásért kerül játékba, sebe is csak egy van, ahogy harci ikonja is ami egy fehér egység-sebzés. A képessége miatt kijátszása után megnézhetjük a paklink felső lapját és ha az Erő a Sötét oldalnak kedvez, akkor fel is húzhatjuk azt a lapot. Az Anzati Elite egységet négy erőforrás árán tudjuk kijátszani, de csak egy sebpontja van. Harcban a két taktikai ikonjára számíthatunk, az Erő egyensúlyába pedig a három Erő ikonjával képes beleszólni. A képességei nem rosszak, de az egyetlen sebpont miatt nem egy hosszú életű karakter. Az Anger lapot egy ellenséges karakter egységhez csatolhatjuk és, ha a játékos a saját körében elveszíti az Erő egyensúlyáért vívott harcot, akkor az egységet fel kell áldoznia. A Force Push esemény kijátszására két erőforrás mellet csak a saját körünkben van lehetőség, ha az Erő egyensúlya a Sötét oldalt támogatja. Amennyiben ezek a feltételek teljesülnek két fókusz jelzőt tehetünk egy nem egyedi egységre. Mindezek fényében a Force Push nem lesz túl népszerű esemény, pedig hangulatos eleme lehetett volna a Sith mutatványoknak.
A Serve the Emperor szerintem egy igen gyengére sikerült Sith objektíva, biztos vagyok benne, hogy könnyűszerrel találunk a helyébe valami hasznosabbat.
A Dark Time for the Rebellion
Egy erőforrás és mellé az ötös sebzéskapacitás már megszokott, de a képesség miszerint a frissítést követően minden ellenfélnek ki kell osztania egy sebet egy objektívájára vagy egységére már nem mindennapi.
A szettben megtaláljuk Colonel Starckot aki négy erőforrásba kerül, de van három sebe és ugyanennyi Erő ikonja. Noha harci ikonja egy taktikában ki is merül, a képessége alapján két egység-sebzést és két robbanást is kap, ha már egy sérül objektíva ellen indul harcba. Ennek fényében azt kell mondanom, hogy Starck ezredesért nem sok négy erőforrást elkölteni. Az ezredes mellé jól passzolnak az MTV-7-es egységek, amik szintén sérült objektívák ellen hatékonyabbak, hiszen azok ellen az egység-sebzés mellé kapnak egy robbanás ikont is. A The Moorsh Moraine lapot három erőforrásért csatolhatjuk a játéktérhez és, ha így teszünk, akkor az ellenfél nélküli bónuszsebzésünk egy helyett kettő lesz. Végül pedig az ingyenes Heavy Fire eseménnyel egy egységünknek adhatunk egy egység-sebzés vagy egy robbanás harci ikont a fázis végéig.
A Dark Time for the Rebellion a Force pack másik legerősebb szettje és bár az objektíva Hoth-os, nem csak Hoth környezetben használhatjuk. Az egységek csakúgy, mint a többi lap, kellőképp erősek. Bármely Birodalmi pakliban jó szolgálatot fog tenni, ha beválasztjuk ezt az objektívát.
The Hunt for Han Solo
Az objektívának öt sebe van, és egy erőforrást ad. A képessége alapján, ha elfog egy egységet, akkor azt felfedhetjük, hogy eltávolítsunk egy fókusz jelzőt egy söpredék frakcióba tartozó lapról. Amennyiben a felfedett egység Han Solo, úgy még a Halálcsillag számlálóját is eggyel előrébb tekerhetjük.
A objektívában találunk két Z-95 Headhuntert, amik három erőforrásért kerülnek játékba, három sebük van, valamint egy robbanás és egy egységsebzés harci ikonnal is rendelkeznek. Már a fenti értékek alapján is elég jónak tűnnek a Z-95-ösök, ráadásul ha harcban fókuszáljuk őket húzhatunk egy lapot az ellenfél kezéből, és ha az egy egység, akkor azt máris fogságba ejtettük. Az Ugnaught egység két erőforrásba kerül, de a két sebe és egy egységsebzése mellet egy erőforrást is képes adni, ezen felül, ha fogságba ejtünk egy ellenséges lapot, akkor máris megjavít egy sérülést egy jármű vagy droid egységen. A Carbonite Chamber Activation esemény egy erőforrásba kerül, cserébe két nem-jármű egységre tehetünk fókusz jelzőt, amennyiben a két lap együttes kijátszási költsége nem több mint három. A Cloud CIty Incinerator lapot két erőforrás árán csatolhatjuk a játékterünkhöz. Az égetőművet akkor használhatjuk, ha az Erő egyensúlya a Sötét oldal felé billen, ilyenkor ugyanis az elfogott lapot egyből eldobhatjuk, megakadályozva annak kiszabadítását.
A The Hunt for Han Solo objektíva egyik nagy előnye, hogy a Söpredék frakcióját erősíti. A hozzá tartozó lapok nem túl erősek, de szerintem jól használhatóak. Egy Söpredék pakli ellen játszva simán számíthatunk egy The Hunt for Han Solo objektívára és a vele járó Z-95-ösökre.
A Dark Time kiegészítő két nagy nyertese a Birodalom és a Csempészek, de a többi frakció sem jár rosszul ezzel a Force Packkal (nah jó, a Sith-ek nem is nyernek vele túl sokat). Természetesen nagyon jó, hogy mind a világos, mind a sötét oldal kapott újabb Hoth objektívákat, így tovább lehet variálni a Hoth-os pakliösszeállításokat.
|