TIE Fighter - Kiegészítő 1. hullám2013.11.15. 10:38, TK421 & SenkifiaSenki
TIE Fighter - Kiegészítő 1. hullám
Ahogy az X-Wing hajó esetében, úgy a TIE Fighterek is az alapdobozos hajók mellett az első hullámban kaptak kiegészítő blistereket, amikben a már ismert alap pilóták mellett néhány új nevesített pilótát is találunk. Ebben az esetben sem írom le a már korábban közölt statisztikákat, mert azokat megtalálhatjátok az előző TIE vadászos cikkben.
TIE Fighter
Ahogy az X-szárnyúnál, úgy a TIE Fighternél is kimaradt a manőver elemzés, így azt természetesen most bepótolom.
Mozgás, Manőver: A TIE vadász, igen jól manőverezhető hajó, és elég gyors. Ami azonnal észrevehető, hogy csak a visszaforduló manőverek pirosak, amiket hármas és négyes távolságon tud kivitelezni. Az esetleges stressz jelzőktől a kettes távon kivitelezett enyhe fordulókkal, valamint és ugyanezen, illetve hármas távon kiadott egyenes mozgással képes megszabadulni. Kettes és hármas távolságon minden manőverre képes, míg egyesen csak éles kanyarokra. Mindenképp figyelemre méltó, hogy egyenes mozgással akár ötös távolságra is képes eljutni.
Fejlesztések (upgrades)
Determination: Ez az elit pilóta fejlesztés akkor lesz hasznunkra, amikor egy sérülés kártyát képpel felfelé kell húznunk. Ha az adott sérülés a Pilotára vonatkozik, akkor azt azonnal eldobhatjuk, anélkül, hogy a hatása létrejött volna. A Determination alkalmazhatósága elég kétséges, de nem is kell érte csupán egy pontot fizetnünk.
Swarm Tactics: Szintén elit pilóta fejlesztés, amit a harci fázis kezdetén használhatunk. Egyes távolságon belül lévő baráti hajó pilótaképzettsége a fázis végéig a Swarm Tactics képességgel rendelkező pilóta képzettségével azonos értéket kap. Így akár egy Academy Pilot is kaphat kilences pilótaképzettséget, hogy az elsők között adhassa le a támadását.
Pilóták
„Winged Gundark”: Winged Gundark az Obsidian raj, OS-72-7 pilótája volt. Tagja volt a Bespin felhőváros megszálló erőknek, emiatt az Obsidian 7-es hajó fel volt készítve felsőlégköri csatákra is. Bár elit pilóta fejlesztéssel nem lehet erősíteni a hajót, a képessége kárpótol minket, hiszen ha egyes távolságon belülről támad, akkor egy sima találatot megváltoztathat kritikus találatra. Ez a pilóta ötös pilótaképzettséggel bír, és 15 pontba kerül ami egy sima Obsidian Squadron pilótától csak két ponttal több.
„Backstabber”: Ő a Black Squadron pilótája, aki egyébkán a Yavini csatában Vader jobboldali szárnysegédje volt. Sajnos neki nem adhatunk elit pilóta fejlesztést, de a képessége igen hasznos. Ha Backstabber az ellenfél támadási zónáján kívülről támad, akkor kap egy bónusz kockát a dobásához. A pilótaképzettsége hatos, ami kettővel magasabb egy átlag Black Squadron pilótához képest, ahogy a pontértéke is kettővel magasabb, vagyis 16 pont. Amúgy nekem kicsit fura, hogy amíg minden Black Squadron pilóta kaphat elit pilóta fejlesztést, addig a „Backstabber” nicknévvel ellátott DS-61-3, avagy a „Black 3” nem.
„Howlrunner”: A „Howlrunner” hívójelű TIE Fighter pilótája egy Civé Rashon nevű nő, aki nem mellesleg az Obsidian Squadron vezetője is. Az OS-72-1 számú TIE vadász részt vett a Bespin felhőváros megszállásában, és egy évvel később az Endori ütközetben is.
A fentiek fényében talán nem meglepő, hogy hölgy nyolcas pilótaképzettséggel bír, és még elit pilóta fejlesztéssel is felvértezhetjük. A képessége inkább támogató jellegű. Ha egy barátságos pilóta, aki egyes távolságon belül támadást hajt végre az elsődleges fegyverével, akkor az egyik támadókockáját újradobhatja. A Howlrunner 18 pontba kerül, ami azt jelenti, hogy csak öt ponttal drágább, mint a sima Obsidian Squadron pilóta, így a képessége és az elit pilóta fejlesztés lehetőség ingyen van.
Nos ennyi lenne a TIE Fighter kiegészítő, amiből mindenképp megéri egyet venni az alapdobozos vadászgépek mellé, mert a nevesített pilóták igen hasznosak. Ezzel a kiegészítők első hulláma be is fejeződött, a következő cikkben nem másról, mint a híres YT-1300-as könnyű teherhajóról olvashattok.
|