YT-1300 – Kiegészítő 2. hullám2013.11.26. 11:57, TK421 & SenkifiaSenki
YT-1300 – Kiegészítő 2. hullám
Ezzel a cikkel megkezdjük az X-Wing miniatures játék kiegészítőinek második hullámát. Akárcsak az első hullám esetében itt is négy új hajó került kiadásra, de természetesen itt már minden hajó újdonságnak számít. A második hullám nagy újítása, a vadászgépektől nagyobb méretű hajóosztály megjelenése, aminek az egyik képviselője a mai cikk főszereplője az YT-1300 könnyű szállítóhajó.
YT-1300 Light Freighter
Kicsit gondban vagyok, mert az eddigiekkel ellentétben az YT-1300-as különböző pilóták esetében eltérő értékekkel rendelkezik. Azt a megoldást választottam, ami a referencia kártyán is látható, azaz mindkét értéket feltüntetem, az első a normál hajó érték, a második a nevesített pilóták esetében használatos érték.
Tűzerő (Primary Weapon) /2/3/ : Egy ekkora hajó esetében a kettes tűzerő kicsit kevésnek tűnhet, de ha belegondolunk, hogy egy teherhajóról van szó, akkor be kell látnunk, hogy a két kocka nem olyan rossz, különösen, hogy ezzel a fegyverrel 360 fokban adhatjuk le a támadásunkat. Abban az esetben, ha valamilyen nevesített pilóta ül a hajóban, akkor máris három kockával támadhatunk, ami meg már olyan jó, mint egy komoly vadászgép esetében.
Mozgékonyság (Agility) /1/ : Hát igen, a mozgékonyság értéke is megfelel egy teherhajónak. Lomha, és nagy, csak az nem találja el, aki nem akarja.
Szerkezet (Hull) /6/8/ : Noha az YT-1300 könnyű célpont, azért nem kell félni attól, hogy már az első körben cafatokra lövi az ellenfél, mert a hatos szerkezet elég sokáig bírja a strapát, nem is beszélve arról, hogy ez az érték akár nyolcas is lehet. Persze az már régen rossz, ha a hajótest fogja fel a lövéseket, nem pedig a pajzsok.
Pajzs (Shields) /4/5/ : Szerencsére a hajó pajzsok tekintetében is jól áll, így tényleg biztosak lehetünk abban, hogy jó ideig állni fogja a sarat.
Mozgás, manőver : Ami a manőver tábláról egyből szemet szúr az embernek, hogy az YT-1300 hajóval csak a visszafordulással járó mozgások okoznak stresszt a pilótának, ami messze jobb, mint a legtöbb bombázó esetében. Egyes és kettes távon minden manővert végre tud hajtani, ráadásul az egyenesek és az egyes enyhe kanyarok zöld, azaz könnyű manővereknek számítanak. Hármas távon már csak enyhe fordulók férnek bele, míg négyesen már csak az egyenes mozgás.
Fókusz (Focus) /-akció/ : A fókusz akció ennél a hajónál is megtalálható, ami jól fog jönni az egyetlen kitérés kocka dobása esetén.
Célpont bemérése (Target Lock) /-akció/ : Természetesen egy ekkora hajón már van lehetőség a célpont bemérésére, amit a támadások újradobására használhatunk, de elengedhetetlen feltétele a rakéták kilövésének is.
Fejlesztések (upgrades)
Az YT-1300 kiegészítő jócskán elhalmozza a játékost különféle fejlesztés kártyákkal.
Assault Missiles: Mint minden rakéta esetében, ezt is olyan célpontra lőhetjük, akit már bemértünk, és a támadás pillanatában kettes vagy hármas távolságra van. Eldobva a Target Lock jelzőt és az Assault Missiles lapot máris négy kockával adhatjuk le a támadásunkat. Ha legalább egy sikeres találatot okoztunk, akkor a célpont közelében (egyes távon belül) lévő hajók automatikusan kapnak egy sérülést. Ez a rakéta 5 pontba kerül, de nagyon hasznos tud lenni a rajokban támadó vadászgépek ellen.
Chewbacca: Az öreg Chewie legénységként adható a hajóhoz 4 pontért. Chewbacca képessége akkor használható, amikor találatot kaptunk, és sérülés kártyát kell húznunk. Ilyenkor dönthetünk úgy, hogy a sérülés kártyát eldobjuk, sőt még egy pajzsot is visszakapunk, de sajnos ezzel együtt meg kell válnunk a wookiee-tól.
Concussion Missiles: Ahogy a másik rakéta esetében, itt is el kell dobnunk a Target Lock jelzőt, és a lapot, hogy a bemért célpontra kilőhessük a rakétát. Ebben az esetben is 2-3 távolságra kell, hogy legyen a cél, és a Concussion Missiles esetében is négy kockával adhatjuk le a támadásunkat, majd a kidobott támadások közül egy üres kockát átfordíthatunk sima találatra. Ezért a rakétáért 4 pontot kell áldoznunk.
Draw Their Fire: Ezt az elit pilóta fejlesztést akkor használhatjuk, amikor egy barátságos hajó egyes távolságon belül találatot kap. A Draw Their Fire segítségével bevállalhatunk egy kritikus találatot a célpont hajó helyett. Hogy képesek legyünk egy ilyen manőverre, 1 pontot kell költenünk a fejlesztésre.
Elusiveness: Ez is egy elit pilóta fejlesztés, de csak akkor használhatjuk, ha nincs a hajón stressz jelző. Védekezés közben egy stressz jelzőt bevállalva kijelölhetjük az egyik támadó kockát, amit a támadónak újra kell dobnia. Az Elusiveness 2 pontba kerül, és bizony életmentő lehet.
Engine Upgrade: Ez egy módosítás, egy új fejlesztéskártya típus. Nagy előnye a módosításoknak, hogy bármely hajóra alkalmazható, így ezek univerzális kártyák. Az Engine Upgrade fejlesztéssel a hajó rendelkezni fog a „Boost” akcióval. A normál mozgás után ezzel az akcióval egy egyes sebességű egyenes vagy enyhe kanyar hajtható végre. A hajtómű megbütykölése 4 pontba kerül.
Millennium Falcon: Ez is egy új kártyatípus, amivel a hajó egyedi elnevezéshez juthat. Természetesen csak YT-1300-as kaphat Millennium Falcon elnevezést, ami azon túl hogy 1 pontba kerül, egy kitérés akcióval gyarapítja a hajó akció sávját.
Luke Skywalker: Luke mint legénység lehet része a hajónak. A fegyverek mögött vehetjük hasznát, amennyiben egy támadásunk nem talált, azonnal támadhatunk ez elsődleges fegyverekkel, ráadásul az így leadott támadás egyik fókusz eredményét átfordíthatjuk találatra. Természetesen abban a körben már nem támadhatunk többet. Luke Skywalker 7 pontba kerül, és természetesen nem lehet egyszerre a Falcon lövésze és egy X-szárnyú pilótája egyazon seregen belül.
Nien Nunb: Szintén legénységként választható, és a képessége alapján minden egyenes mozgás zöld manővernek számít. Nem rossz négyes sebességgel hasítani, és közben megszabadulni egy stressz jelzőtől. Nien Nunb csupán 1 pontba kerül.
Shield Upgrade: Ez is egy módosítás, ami nem meglepő módon eggyel növeli a hajó Pajzs értékét. Nem árt megjegyezni, hogy Shield Upgrade fejlesztést olyan hajó is kaphat, aki alapból nem rendelkezik pajzzsal. A pajzs fejlesztése 4 pontba kerül.
Veteran Instincts: A Veteran Instincts fejlesztést elit pilóták kaphatják. Ezen ösztönnel felvértezett veteránok pilótaképzettsége (Pilot skill) kettővel növekszik. Ez a fejlesztés 1 pontba kerül.
Weapons Engineer: Ezzel a legénység fejlesztéssel amikor célpont bemérése akciót használunk, egyszerre akár két hajót is bemérhetünk Target Lock jelzővel. A Weapons Engineer 3 pontba kerül.
Pilóták
Outer Rim Smuggler: Ő az a pilóta, akinek az egyszerűbb YT-1300 jutott, hiszen a tűzerő, a pajzs és a szerkezet értékei is elmaradnak a többi pilótáétól. Pilótaképzettsége is csak egyes, így biztosak lehetünk benne, hogy elsőnek mozdul és utolsónak lő. A hajó fejleszthetősége is kimerül a két legénység lehetőségében (persze a módosítások megoldhatóak). Az Outer Rim Smuggler által vezetett YT-1300-teherhajó 27 pontba kerül.
Chewbacca: Természetesen, ha a wookiee vezeti a hajót, akkor nem lehet legénységként is megvenni. Ő már a módosított hajóval rendelkezik, így nagyobb tűzerővel bír, a pajzs is erősebb és a hajótest is strapabíróbb. Chewie-nak ötös pilótaképzettsége van, és a képessége alapján a szöveggel felfelé húzott sérüléskártyákat azonnal lefordítja, mielőtt az kifejtené hatását. Chewbacca a két legénység mellett kaphat elit pilóta fejlesztést és választhat egy rakétát is, emiatt jelentősen több, pontba kerül, de a 42 pont még így is bőven megéri.
Lando Calrissian: A Falcon korábbi tulajdonosa, majd az Endornál vívott csatában a hajó pilótája, és a felkelő vadászraj vezetője. Lando hetes pilótaképzettséggel rendelkezik, és ugyanazon fejlesztésekre jogosult mint Chewie. A képességét egy zöld manőver után használhatja (emiatt jó választás mellé Nien Nunb), ilyenkor egy egyes távon belül lévő baráti hajó azonnal végrehajthat egy szabad akciót az akciósávban találhatóak közül. Lando Calrissian 44 pontba kerül, de nem vagyok benne biztos, hogy jobb választás, mint a wookie.
Han Solo: Végül de nem utolsó sorban Solo kapitány az Ezeréves Sólyom kapitánya. Kilences pilótaképzettséggel szinte biztos, hogy utolsónak mozdul, és elsőként lő (Han lő először, és nem Greedo :-)). Fejlesztések tekintetében neki is két legénység, egy rakéta és egy elit képesség vehető. A képessége pedig támadás során használható, ugyanis dönthetünk úgy, hogy újradobjuk a támadásunkat, de ilyenkor az összes kockával újra kell dobunk. Han Solo 46 pontba kerül, de megéri, és dukál mellé a Millennim Falcon nevesített fejlesztés, valamint Chewbacca, mint legénység.
Az YT-1300 kiegészítő egy nagyon jó választás, hiszen egy csomó hasznos fejlesztéskártya mellet kapunk egy nagyon jól használható hajót, ami nem utolsó sorban nagyon szép kidolgozású. Ha nem is méretarányosan, de jóval nagyobb, mint a vadászgépek, emiatt igen jól mutat az asztalon. És végül ki az a Star Wars rajongó, aki nemet tudna mondani a legendás Millennium Falconra?
|