A-Wing - Kiegészítő 2. hullám2014.01.07. 15:17, TK421 & SenkifiaSenki
A-Wing - Kiegészítő 2. hullám
A második hullám két nagyobb hajója mellé két nagyon gyors vadászgépet társítottak. Az egyik, a felkelő flotta leggyorsabb vadászgépe az A-szárnyú hajó. Az RZ-1 A-Wing az ismert galaxis leggyorsabb vadászgépe, ami eredményesen veszi fel a versenyt a birodalmi TIE Interceptor vadászokkal. A hajó első alkalommal az Ednor mellett vívott ütközetben került bevetésre.
A-Wing
Tűzerő (Primary Weapon) /2/ : Az A-Wing tűzereje nem túl nagy, de nem is rossz, különösen, ha a sebességfölényét kihasználva képes egyes lőtávról megsorozni a célpontot.
Mozgékonyság (Agility) /3/ : Ezzel az értékkel az A-Wing a felkelő flotta legmozgékonyabb vadászgépe. A nagy sebesség, a magas mozgékonyság és a két pajzs az egyik legnehezebben elpusztítható vadásszá teszi az A-szárnyút.
Szerkezet (Hull) /2/ : A kettes szerkezet az A-Wing Achilles-sarka, ugyanis a két pajzs elveszítése után egy szerencsétlenül felhúzott kritikus találat is elég lehet ahhoz, hogy elveszítsük a hajót.
Pajzs (Shields) /2/ : A pajzs mindig nagy érték, és ha az egy ilyen fürge hajón áll rendelkezésünkre, akkor mindenképp hosszú életű vadászgéppel számolhatunk.
Mozgás, manőver : Az A-Wing kitűnő manőverező képességét mi sem bizonyítja jobban, mint a manőver-tárcsán található számos zöld nyíl. Kettes sebességgel mind az éles, mind az enyhe fordulók könnyűnek számítanak, ahogy az összes egyenes mozgás is, amit kettestől ötös sebességig hajthatunk végre. Egyes sebességgel csak éles kanyarokat csinálhatunk, visszaforduló manővert pedig csak hármas és ötös sebesség mellet.
Fókusz (Focus) /-akció/ : Az univerzális akció, ami mind támadás mind védekezés esetén jól jöhet, ennél a hajónál nem biztos, hogy a legjobb választás, hiszen ha el tudjuk dönteni, hogy mi a fontosabb nekünk, akkor támadás és védekezés tekintetében is találunk hatékonyabb akciót.
Kitérés (Evade) /-akció/ : Védekezés esetén a legjobb választás. Legalább három zöld kocka és még egy kitérés jelző igazán nehéz célponttá teszi az A-szárnyú vadászgépet.
Célpont bemérése (Target Lock) /-akció/ : A célpont bemérése pedig támadás esetén jobb lehet, mint a fókusz, még akkor is, ha már nincsenek kilőhető rakétáink.
Gyorsítás (Boost) /-akció/ : Ez egy új ikon az akció sávon. A lényege, hogy miután lemozogtuk a kiválasztott manővert, végrehajthatunk egy egyenes vagy tetszőleges irányú enyhe fordulót egyes sebesség mellett. Így extra távolságokat mozoghatunk, és kis mértékben a hajó tűzívét is pozícionálhatjuk. Egyaránt jól jön menekülés és üldözés közben.
Fejlesztések (upgrades)
Cluster Missiles: Mivel az A-Wing képes rakéták kilövésére, így kapunk is belőle néhányat. A Cluster Missiles már ismerős lehet, de mindig hasznos egy olyan rakéta ami egyes és kettes távra lőhető ki, és három támadó kockával dobhatunk a célpontra, ráadásul kétszer. A Cluster Missiles 4 pontba kerül.
Concussion Missiles: Ezzel a rakétával is találkozhattunk már korábbi hajók esetében, de ez nem kisebbíti a Concussion Missiles hatékonyságát. Ezt a rakétát kettes és hármas távra lévő célpontra lőhetjük ki, és négy támadókockával dobhatunk, ráadásul egy üres eredményt sima találatra válthatunk. 4 pont elköltése árán szerelhetjük fel a hajónkra.
Deadeye: Ezt a fejlesztést egy Elit Pilóta Képességgel rendelkező pilóta kaphatja. A képesség lényege, hogy ha egy támadás azt mondja, hogy a végrehajtásához költsünk el egy Célpont bemérése jelzőt, akkor dönthetünk úgy, hogy egy fókusz jelzőt költünk el. Természetesen ilyenkor illik rendelkeznünk fókusz jelzővel. A Deadeye képesség csupán 1 pontba kerül.
Homing-Missiles: A harmadik és egyben a kiegészítő utolsó rakétája szintén kettes és hármas távolságra lőhető ki, és négy kockával dobhatjuk a támadásunkat, míg az ellenfél nem használhat kitérés jelzőt az esetleges találatok elkerülésére, hanem csak a kockával kidobott eredményre hagyatkozhat. A Homing-Missiles 5 pontba kerül.
Push the Limit: Szintén Elit pilótának adható fejlesztés, melynek hatására a pilóta miután kiadott egy akciót, kiadhat még egy szabad akciót az akciósávon rendelkezésre állók közül, de kap egy stressz jelzőt is. Természetesen egy körben csak egyszer csinálhatunk ilyen trükköt a Push the Limit segítségével. A fejlesztés 3 pontba kerül.
Pilóták
Prototype Pilot: A prototípus pilótája csupán egyes pilótaképzettséggel bír, és a fejlesztések terén is csupán rakétákkal lehet cifrázni a hajót. A Prototype Pilot legnagyobb előnye, hogy csupán 17 pontba kerül, és ezzel jelenleg ő a legolcsóbb a felkelő flottában, ráadásul nagyon jól használható töltelék lehet egy rajban.
Green Squadron Pilot: A zöld raj pilótája már hármas pilótaképzettséggel rendelkezik, és a rakétákon kívül elit pilóta fejlesztéssel is erősíthetjük a hajónkat, ami alapból 19 pontba kerül. A Green Squadron Pilot szuper választás támogató rajnak, hiszen a fejlesztéseivel olyanra formáljuk, amilyenre csak akarjuk.
Arvel Crynyd: Arvel volt az Endornál vívott ütközetben a Zöld raj vezetője. A csata során találatot kapott, de utolsó erejével az Executor parancsnoki hídjába vezette a vadászgépét, ami a pajzsaitól megfosztott zászlóshajó végét jelentette. Arvel Crynydnek hatos pilótaképzettsége van, és olyan célpontot is választhat magának, akivel talpérintkezésben van, feltéve persze, hogy a célpont a tűzívben található. Arvel 23 pontba kerül, ami nem sok, de nekem kicsit fura, hogy nem adhatunk neki elit pilóta fejlesztést, pedig egy raj vezetőjéről beszélünk.
Tycho Celchu: Tycho a Birodalmi Haditengerészetnél TIE vadász pilótának lett kiképezve, de miután a Halálcsillag szétlőtte a szülőbolygóját, az Alderaant, dezertált, és beállt a felkelőkhöz. Részt vett a Hoth bolygón vívott csatában csakúgy, mint az Endori ütközetben, valamint tagja a legjobb barátja, Wedge által vezetett Zsivány osztagnak. Tycho Celchu pilótaképzettsége nyolcas, akkor is végrehajthat akciót, ha stressz jelző van rajta, és még elit pilóta fejlesztést is vehetünk neki. A legképzettebb A-Wing pilótáért 26 pontot kell áldoznunk.
Összességében az A-Wing egy nagyon jó kis hajó, gyors és hatékony, megfelelő ellenfelei a fürge TIE vadászoknak. Nagy előnyük, hogy nem kerülnek túl sok pontba, így minden felkelő rajban hasznukat lehet venni.
|