Lambda-class shuttle - Kiegészítő 3. hullám2014.04.03. 13:34, TK421 & SenkifiaSenki
Lambda-class shuttle - Kiegészítő 3. hullám
A harmadik hullámban megjelenő hajók közül utoljára a Lambda-class Shuttle vagy közismertebb nevén Birodalmi űrkomp maradt. A Sienar Fleet Systems által tervezett klasszikus háromszárnyú dizájnnal ellátott hajó kulcsszerepet játszott a Jedi visszatér című filmben, hiszen ezzel a hajóval érkezett az épülő Halálcsillagra Vader és később az uralkodó is, de a felkelők is loptak egy ilyen hajót, hogy azzal jussanak le az Endor felszínére. Lássuk hát, hogy milyen hasznát vesszük egy ilyen hajónak a Lázadó vadászgépek ellen.
Lambda-class shuttle
Tűzerő (Primary Weapon) /3/ : A filmekben ugyan nem került rá sor, hogy a hajó fegyvereit bevessék, ám az, hogy az űrkomp elsődleges fegyverzete hármas értékkel rendelkezik, elég komolynak számít.
Mozgékonyság (Agility) /1/ : Szállítóhajóként viszont nem meglepő, hogy csak egyes mozgékonysággal igyekezhetünk kitérni a ránk zúduló lézertűz elől.
Szerkezet (Hull) /5/ : Az ötös szerkezet nagyjából az elvárható szintet hozza. Kevesebbet el sem tudnék képzelni, ám eggyel többet igen, na de ne legyünk telhetetlenek.
Pajzs (Shields) /5/ : Amit a szerkezetből lespóroltak, azt a pajzsokban megadták. Az ötös pajzs érték úgy vélem teljesen rendben van.
Mozgás, manőver : Azt hiszem a választható manőverek terén a komphajó elnevezésből a komp rész igencsak találó, hiszen a Shuttle nem a fordulékonyságával fogja belopni magát a játékosok szívébe. Csak az egyes sebesség mellett kiadott egyenes és enyhe fordulók minősülnek könnyű manővernek. Ugyanezek a manőverek kettes sebesség mellett már normál nehézségűnek minősülnek, ahogy a hármas sebességgel való egyenes haladás is. Hármas sebességnél már az enyhe fordulók is nehezek, épp úgy, ahogy az éles kanyarok, amiket csak a kettes sablon mentén hajthatunk végre. A Shuttle az első és eddig egyetlen hajó, ami képes egy körig egyhelyben állni. Természetesen ez is stresszt okozó manőver, de biztos vagyok benne, hogy sok borsot törhetünk vele az ellenfél orra alá.
Fókusz (Focus) /-akció/ : Természetesen Fókusz akcióra is van lehetőségünk, aminek leginkább a támadások során fogjuk nagy hasznát venni.
Célpont bemérése (Target Lock) /-akció/ : Mivel az űrkomp nem képes rakéták és torpedók kilövésére, így a célpont bemérése is arra lesz leginkább jó, hogy a rosszul sikerült támadásunkat korrigálni tudjuk a segítségével.
Fejlesztések (upgrades)
Advanced Sensors: A fejlesztett szenzoroknak köszönhetően még a manővertárcsa felfedése előtt lehetőségünk nyílik egy szabad akció végrehajtására. Ha élünk ezzel a lehetőséggel, akkor a mozgás után már nem hajthatunk végre egy újabb akciót. Az Advanced Sensors 3 pontért kerülhet a hajónkra.
Anti-Pursuit Laser: Ezt a módosítást csak nagy hajókra lehet megvásárolni. Az Anti-Pursuit Lasernek köszönhetően, ha egy ellenséges hajó egy manőver miatt nekünk ütközik, akkor dobhatunk egy piros kockával, és ha az eredmény bármilyen találat, a hajó elszenved egy sérülést. Az Anti-Pursuit Lasert 2 pontért szerelhető a hajónkra.
Darth Vader: Vader nagyúr természetesen csak birodalmi hajóknak, mint személyzet lehet a tagja. Miután végrehajtottunk egy támadást, Lord Vader kicsit leamortizálja a hajónkat, hiszen két sérülést be kell vállalnunk, de cserébe az ellenfél is elszenved egy kritikus sérülést. Darth Vadert 3 pont árán üdvözölhetjük a fedélzeten.
Flight Instructor: Az oktatónak köszönhetően védekezés közben egy fókusz eredményt újradobhatunk. Ha a támadó pilótaképzettsége 2 vagy alacsonyabb volt, akkor egy üres eredményünkkel tehetjük ugyanezt. A Flight Instructor 4 pontba kerül.
Heavy Laser Cannon: Ezzel a fegyverrel már találkozhattunk a Firespray-31 hajónál. Segítségével kettes és hármas lőtávon lévő célpontokra adhatunk le támadást négy kocka segítségével. Dobás után minden kritikus találatot normálra kell fordítani. A Heavy Laser Cannon ára 7 pont.
Intelligence Agent: Az ügynöknek hála, az aktivációs fázis kezdetén megleshetjük egy, kettes távnál nem messzebb lévő ellenséges hajó választott manőverét. Az Intelligence Agent legénységre csupán 1 pontot kell áldoznunk.
Navigator: A navigátornak köszönhetően, miután felfedtük a manővertárcsánkat, választhatunk egy másik, de az eredeti iránnyal egyező manővert. Természetesen, ha van egy stressz jelző a hajónkon, akkor piros manőver nem választható. 3 pontunkba kerül, hogy egy Navigatort a legénység közé csábítsunk.
Rebel Captive: Csak birodalmi hajón lehet Lázadó foglyot szállítani. A fogoly miatt, minden körben az első hajó, aki megtámadja a rabot szállító hajónkat kap egy stressz jelzőt. A Rebel Captive 3 pontunkba kerül.
Sensor Jammer: Védekezés során az egyik támadó normál találatát fókusz eredményre változtathatjuk, ráadásul a támadó az így megváltoztatott kockával nem is végezhet újradobást. A Sensor Jammer 4 pontba kerül.
ST-321: Ezt az egyedi nevet csak Lambda-class Shuttle hajóknak lehet adni. Ezzel a hajóval érkezett Vader a második Halálcsillgra, és Luke ezzel menekült el a felrobbanó űrállomásról. Ha az ST-321 célpont bemérése akciót hajt végre, akkor a célpont bemérése jelzőt a játéktéren lévő bármelyik hajóra teheti. Az ST-321 egyedi elnevezés 3 pontba kerül.
Weapons Engineer: A fegyvermérnök segítségével egyszerre két célpontot tarthatunk bemérve. Amikor kiadunk egy célpont bemérése akciót, akkor két jelzőt tehetünk le, természetesen két különböző hajóra. A Weapons Engineer solgálataira 3 pontért számíthatunk.
Pilóták
Omicron Group Pilot: Az Omicron csoportot alkotó űrkompok a Galaktikus polgárháború idején, Demetrius Zaarin főadmirális parancsnoksága alatt teljesítettek szolgálatot. Az Omicron pilóta csak kettes pilótaképzettséggel rendelkezik, nincs extra képessége, és nem adható neki elit pilóta fejlesztés. Csak az alap fejlesztésekkel vértezhetjük fel, ez pedig két legénységet, egy szenzort és egy ágyút jelent. Az Omicron Group Pilot 21 pontba kerül.
Captain Yorr: Yorr kapitány korábban mint TIE tesztpilóta szolgált a birodalom kötelékében, majd beválasztották az Onyx rajba, ahol Jendon ezredes szárnysegédje lett. Az Onyx században huszonnégy harci győzelmet aratott, így gyorsan feljebb lépett a ranglétrán, és pilóta lett Vader nagyúr ST-321-es űrkompján. Yorrnak négyes pilótaképzettsége van, a képességének köszönhetően, ha egy baráti hajó kettes lőtávon belül kapna egy stressz jelzőt, akkor azt Yorr magára vállalhatja, amennyiben nincs neki már kettő vagy több ilyen jelzője. Captain Yorr által vezetett űrkomp 24 pontba kerül.
Colonel Jendon: Az ezredes szintén TIE tesztpilóta volt, és ő repült elsőként a TIE Defender variánssal. Később az Onyx század vezére lett, majd Vader űrkompjának másodpilótája. Jendod ezredes pilótaképzettsége hatos szinten van, és a harci fázis kezdetén egy általa birtokolt kék célpont bemérése jelzőt átadhat egy baráti hajónak, ha az egyes távnál nincs messzebb, és még nincs neki kék célpont bemérése jelzője. Sajnos azonban még Colonel Jendon sem kaphat elit pilóta fejlesztést. Az ezredes 24 pontba kerül.
Captain Kagi: Kagi kapitány egy klón katona volt, aki magának a császárnak az űrkompját (bár az egy Theta-class shuttle hajó volt) vezette a peremvidéki Mustafar bolygóra, ahol a kritikus állapotban lévő egykori Anakin Skywalkert sikerült megmenteniük. Bár Kagi sem kaphat elit pilóta fejlesztést, a pilótaképzettsége mégis igen magas, nyolcas szintű. A képessége miatt, ha az ellenség célpont bemérése akciót hajt végre, akkor a jelzőt köteles Kagi hajójára kiadni, amennyiben ez lehetséges. Captain Kagi 27 pont árán választható a csapatba.
A Lambda-class Shuttle szerintem az egyik legszebb birodalmi hajó. Az X-Wing miniatures játékban ugyan megkérdőjelezhető a létjogosultsága, azonban támogatóhajónak mindenképp hasznos, még ha kicsit drága választás is. Én úgy gondolom, hogy egy-egy hangulatos küldetés összeállításához nélkülözhetetlen lesz, de addig csak azok fogják megvenni akiknek a szíve csücske ez az ikonikus hajó.
Ez volt az utolsó hajó a harmadik hullám négyes csomagjából. Következőre az időközben megjelent Imperial Aces TIE Interceptorairól olvashattok.
|