USE THE FORCE - X-Wing Miniatures és STAR WARS LCG portál
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Körkérdés
Lezárt szavazások
 
Cikkek
Friss bejegyzések
2018.05.01. 20:50
2017.09.29. 08:09
2017.09.14. 14:41
2017.09.11. 14:10
2017.09.05. 10:14
Friss hozzászólások
 
Cimkefelhő

X-Wing Alapdoboz Wave 1 Wave 2 Wave 3 Wave 4 

Wave 5 Wave 6 Wave 7 Rebel Transport

Imperial Aces Rebel Aces Corellian Corvette Versenyek 

2016-os Liga eredmények


Star Wars LCG Core Set

Hoth Ciklus Edge of Darkness

Balance of the Force Echoes of the Force ciklus 

Between the Shadows Rouge Squadron ciklus

 
X-Wing & SW LCG

Balance of the Force - Többjátékos szabályok

2014.04.21. 10:36, SenkifiaSenki
 
Balance of the Force - Többjátékos szabályok
 
A Balance of the Force kiegészítővel a FantasyFlightGames aránylag gyorsan meglépte azt, amit a Warhammer – Invasion kártya esetében csak hosszú-hosszú évekig ígérgetett, vagyis kijött a több játékost támogató játékrendszer. Nem akarok találgatni, hogy a kiadó miért lépte meg ilyen gyorsan ezt a lépést, hiszen nekem, mint játékosnak teljesen mindegy. A lényeg, hogy a kiegészítőnek köszönhetően már két-két játékos játszhat egymás ellen. Ráadásul a dobozban találunk két scenario-t is, amiknek a segítségével ketten vagy akár hárman is játszhatunk egyetlen ellenfél ellen.
 
 
Ebben a cikkben egy kicsit a többjátékos szabályokról olvashattok, hiszen ezek tisztázása nélkül nem nagyon lenne értelme a kiegészítőben található két scenario lapjairól írnom. Az alábbi szabályok egyaránt érvényben vannak a „két játékos, kettő ellen” (2v2) illetve a scenario játékokra.
 
Pakliépítés
A többjátékos rendszer esetében ugyanazok a szabályok vonatkoznak a paklik építésére, mint a hagyományos esetben, csak itt a két (vagy több) játékosra együtt vonatkoznak a megkötések. Magyarán a két játékos paklija együtt nem tartalmazhat egy objektívából kettőnél többet, illetve a limitáltakból a kettejük paklijában nem lehet több egyetlen példánynál. Természetesen itt is él az a szabály, hogy egy játékosnak legalább tíz objektívát kell a paklijába tennie, így minimum ötven lapból kell játszania.
Bár az Erő kártyák nem tartoznak közvetlen a pakliépítéshez, de talán itt kell megjegyeznem, hogy ezekből is oldalanként csak három-három áll rendelkezésre, nem pedig játékosonként három, így a felhasználásuk még nagyobb szerepet kap.
 
Csapatkommunikáció
A játék során az egy csapatban lévő játékosok bármit megbeszélhetnek egymással, megmutathatják egymásnak a lapjaikat, szabadon megtervezhetik a stratégiát. 
 
Közös tartalék (Common reserve)
Ez egy új terület a játékos játékterén, ami természetesen csak többjátékos játék esetén értelmezhető. A játék során a Húzás fázisban a játékosnak lehetőség nyílik arra, hogy a kezéből egy lapot a saját közös tartalékjába tegyen. A közös tartalékban mindig csak egy lap lehet, amit letettünk, azt már visszavenni már nem lehet, így ha újat akarunk letenni, de a régit még nem használtuk fel, akkor azt el kell dobnunk. A tartalékban lévő lapokat úgy kell kezelni, mintha még mindig a kezünkben lenne, így hatással van tartalék értékünkre (reserve value). Viszont a közös tartalékban lévő lapot (akár a sajátot, akár a csapattársét) bármikor megnézhetjük, és kijátszhatjuk, mintha csak a saját kezünkben lenne. Vagyis a közös tartalék lehetőséget ad arra, hogy a saját lapjainkat elérhetővé tegyük a csapattárs számára.
 
Támogatás
Nem csak a közös tartalékon keresztül van kapcsolatunk a csapattársunkkal, hanem az összecsapások során, támogató egységgel lehetünk a csapattárs segítségére. Ha egy játékos akár támadóként, akár védőként legalább egy saját egységgel részt vesz a harcban, akkor a csapattárs is delegálgat egyetlen egységet abba csatába. Természetesen az így csatába küldött egység a szokott módon támadhat, sérülhet, és ha túléli a harcot, akkor a csata végeztével kimerülve visszakerül az eredeti helyére.
 
Ellenfelek és barátok
A kártyák szövegezéseit tekintve hivatkozhat „egy ellenfélre” (an opponent), vagy „az ellenfeledre” (your opponent), avagy „minden ellenfeledre” (each opponent). Az első két esetben a hatást kiváltó játékos választhat magának ellenfelet, az utóbbi pedig minden ellenfélre vonatkozik. Baráti (friendly) játékos meghatározás mindenkit jelent, aki velünk egy csapatban van, így az ilyen hatásnak a csapat bármely tagja lehet a célpontja. Ugyanakkor a másik baráti játékos (anothet friendly player), csak egy másik csapattag lehet, mi magunk nem. 
 
Játék két-két játékos esetén
Az alábbi ábrának megfelelően mindkét oldalnál megkülönböztetünk, egyes és kettes játékost. A Világos oldal egyes játékosa a Sötét oldal kettesével ül szemközt, és fordítva. Az egymással szemben lévő játékosok egymás ellenfelei, tehát a Világos oldal egyes játékosa nem intézhet közvetlen támadást a Sötét oldal egyes játékosa ellen.
 
 
A köröket egyszerre hajtják végre az egy csapatban lévő játékosok, de a fázisokat egymást követően. Vagyis például a Frissítés fázist előbb az egyes játékos csinálja végig, majd a kettes is, és csak ezt követően kezdheti meg a Húzás fázist az egyes játékos. Ennek a rendszernek talán az Összecsapás fázisban van a legnagyobb jelentősége, hiszen itt nem hajthatunk végre támadásokat felváltva, hanem egy egyes játékosnak az összes támadását ki kell dolgoznia mielőtt a kettes játékos belekezdene a saját csatáiba. Tehát nem árt előre kiagyalni, hogy mely egységekkel akarunk támadni, melyekkel védekezni, illetve melyek azok, amikkel esetleg a csapattárs harcaiban kívánunk támogató szerepben részt venni. Természetesen az Egyensúly fázis és az Erő fázis csak egyszer kerül kiszámolásra és végrehajtásra. Ami még érdekes, hogy a két játékos külön-külön gyűjti be az elpusztított objektívákat, ez pedig a Sötét oldal esetében kulcsfontosságú, lehet, hiszen mindig az adott győzelmi pakliban lévő lapokkal megegyező számban lehet tekerni a Halálcsillag számlálóját. Természetesen a Világos oldalnak összesen kell öt objektívát elpusztítani a győzelemhez.
A győzelmi feltételek csak kicsit másak 2v2 rendszer esetében, de csak számbeli eltérés van az alapjátékhoz képest, ugyanis a Világos oldalnak öt Sötét objektívát kell elpusztítania a három helyett, míg a Sötét oldalnak a számlálót nem tizenkettőig, hanem 16-ig kell eltekernie.
 
Összegzés
A cikk talán nagyvonalakban be tudta mutatni a többjátékos szabályokat, de igazi mélységét csak játék közben tapasztalhatja meg a játékos. Olyan összefüggések és lehetőségek nyílnak meg a már most elérhető lapok által, amelyre az ember nem is gondolna. Bár eddig nem sok többjátékos kártyához volt szerencsém, úgy vélem, a Star Wars LCG kitett magáért, hiszen a játékosok nem csak egymás mellett ülve játszanak egymás ellen, hanem igazi interakciók vannak a csapattársak között, és valóban össze tudnak dolgozni, ha úgy akarják. Én mindenkinek csak ajánlani tudom, hogy próbálja ki egyszer, ha lehetősége van rá.
  
Szólj hozzá te is!
Név:
E-mail cím:
Amennyiben megadod az email-címedet, az elérhető lesz az oldalon a hozzászólásodnál.
Hozzászólás:
Azért, hogy ellenőrízhessük a hozzászólások valódiságát, kérjük írd be az alábbi képen látható szót. Ha nem tudod elolvasni, a frissítés ikonra kattintva kérhetsz másik képet.
Írd be a fenti szót: új CAPTCHA kérése
 
Még nincs hozzászólás.
 

Szereted az egyedi történeteket? Kíváncsi vagy, hogy mire képes egy hobbi író? Ha igen, nézz be hozzám!    *****    Sziasztok! A Moobius pályázatán elindult két regényem. Kérlek támogass! Bõvebb információt itt olvashatsz. Katt rám.    *****    Sziasztok! A Moobius pályázatán elindult két regényem. Kérlek támogass! Bõvebb információt itt olvashatsz. Katt rám.    *****    Debrecen Nagyerdõaljai, 150m2-es alapterületû, egyszintes, 300m2-es telken, sok parkolós családiház eladó 06209911123    *****    RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    Lakatos munka- Épületlakatos munka- Haidekker kerítés - Haidekker kapu- Teraszkorlát- Lakatos munka szerelés- Hullámrács    *****    Itachi Shinden második fejezet!! - ÚJ FEJEZET - Felkerült a könyv második harmada!! Konoha.hu - KATT!! KATT! KATT!! KATT    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Kedves Csokoládé kedvelõk! Segítségeteket kérném a kérdõívem kitöltéséhez! Témája a CSOKOLÁDÉ MÁRKÁK! Köszön    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    Aki szörnyekkel küzd, vigyázzon, nehogy belõle is szörny váljék. S ha hosszasan tekintesz egy örvénybe, az örvény vissza    *****    Rose Harbor, ahol a tenger suttog és a múlt sosem tûnik el teljesen. - FRPG - csatlakozz közénk te is :)    *****    Egy kikötõ, ahol minden hullám egy új kezdetet ígér. Rose Harbor, több mint egy város, egy világ a világ mögött.    *****    Rose Harbor – kisvárosi báj, nagy titkokkal - légy részese te is ennek a kalandnak :) - FRPG    *****    Óceán, erdõ, csillagfény – minden ösvény Rose Harborba vezet - aktív FRPG közösség