Balance of the Force – Jerjerrod’s Task2014.05.13. 09:32, SenkifiaSenki
Balance of the Force – Jerjerrod’s Task
A kiegészítőben mindkét oldal számára található egy forgatókönyv, ami lehetővé teszi, hogy egy játékos játsszon kettő vagy akár három ellen. A Jerjerrod’s Task forgatókönyv szerint a sötét oldal játékosának meg kell építeni a második Halálcsillagot, míg a világos oldal játékosai mindent elkövetnek, hogy ez ne történjen meg. A Világos oldal játékosai hagyományos paklikkal felvértezve ugyan, de természetesen alkalmazva a többjátékos felállás szabályait küzdenek, míg a Sötét oldal játékosa egy előre összeállított paklival igyekszik időben elkészülni az új űrállomással. A cikk a Sötét oldal számára összeállított paklit fogja elemezni.
Győzelmi feltételek
A világos oldal abban a pillanatban megnyeri a játékot, ahogy a Sötét oldal utolsó játékban lévő objektíváját is sikerül megsemmisíteniük.
A Sötét oldalnak fel kell építeni a második Halálcsillagot, majd ezen fegyver segítségével pusztító csapást kell mérnie a Lázadókra. Amint a Halálcsillag elpusztít egy ellenséges objektívát, azonnal magához ragadja annak a játékosnak a frakció kártyáját is. Ha minden ellenféltől sikerül begyűjteni a frakció kártyákat, a Sötét oldal végképp porrá zúzza a Lázadók seregeit, és megnyeri a játékot.
Objektívák
A Jerjerrod’s Task paklival játszó játékosnak nem lesz frakció kártyája, és a következő, meghatározott objektívákkal kell kezdenie a játékot.
Along the Sanctuary Pipeline
Öt sebpontja van, és két erőforrást nyerhetünk ki belőle. A képessége miatt, frissítés után minden általunk kontrolállt objektíváról levehetünk egy fókusz jelzőt. Gyakorlatilag minden körben maximális mértékben kihasználhatjuk az objektíváink erőforrás készletét, ami nagy segítség lesz a túlerőben lévő ellenféllel szemben.
Heightened Security
Noha ez az objektíva csak egy erőforrást ad, cserébe tizenkét sebpontja van, ami nagyon hasznos, hiszen képes védelmezni a többi objektívát, így átvállalhatja azok sérüléseit. Ezen felül minden körünkben egy akcióként aktiválhatjuk a lapot, hogy a segítségével egy választott objektíváról levehessünk egy sérülést, és tehessünk rá egy pajzs jelzőt. Természetesen ezt egy körben csak egyszer tehetjük meg, de úgy vélem, hogy ez is nagy segítség lesz a Lázadó játékosok ellen.
Lemelisk's Ambition
Szintén egy erőforrást ad, miközben hat sérülést képes elviselni. Ám a képessége miatt minden ellenfél után eggyel több lapot tarthatunk a kezünkben, így nyolc-kilenc lappal játszhatunk majd mivel alapból minden játékos tartalék értéke hat.
Ezeken felül van még hét példány a Jerjerrod’s Task objektívából, de ezeket rendhagyó módon bele kell keverni a húzópakliba. Ezeket körönként egyesével, akcióként játszhatjuk ki egy erőforrás árán, majd húzhatunk egy lapot. Így a játék során könnyen előfordulhat, hogy több mint három objektívávval fogunk rendelkezni.
Jerjerrod’s Task
Miután egy akció és egy erőforrás árán a Jerjerrod’s Task objektíva játékba került, máris két erőforrást nyerhetünk ki belőle. A lap sebzéskapacitása pedig kétszer annyi, mint ahány ellenféllel kezdtük a játékot, így négy vagy hat sebpontja lesz.
Halálcsillag
Noha a játék során a Jerjerrod feladatán ügyködve ugyanúgy használjuk a Halálcsillag-számlálót, mint normál esetben, azzal nem győzhetünk, akármekkora értéket is érjünk el a segítségével. Viszont a számláló nagy segítséget jelenthet a második Halálcsillag megépítésében. Ezt a lapot ki kell vennünk a pakliból, és a Setup oldalával felfelé egy jól látható helyre tesszük. Mindjárt látszik, hogy bizony a felépítéshez huszonkét erőforrásra lenne szükségünk, de ennyit lehetetlen összegyűjteni, ám a költségből lefaragható a számláló állása. Vagyis igen komolyan motiválva vagyunk, hogy a számláló értékét mihamarabb feltornásszuk egy magasabb értékre. Akcióként kifizethetjük a Halálcsillag költségét, ami így azonnal megfordul, és játékba kerül.
A második Halálcsillag iszonyatos erőt képvisel. Öt Erő ikonnal, huszonkét sebponttal, négy robbanás és két egység-sebés ikonnal már önmagában félelmetes és elpusztíthatatlan. De ezen felül elitnek is számít, és képes pajzs jelzőt is osztani, ha harcba küldjük. Végül, de nem utolsó sorban, amikor csapást mérünk vele az ellenfélre, akkor az összes ellenfelüknek el kell pusztítania egy egységét vagy objektíváját. Ha egy ellenfélnek megsemmisül egy objektívája, akkor az adott ellenfél frakció (affilation) kártyája trófeaként a Halálcsillag alá kerül. Ha minden ellenféltől begyűjtötte a frakció kártyát, akkor sikerült megnyernünk a játékot, ami minden bizonnyal az Uralkodó legnagyobb megelégedésére fog szolgálni.
Húzópakli
A Halálcsillagot építő játékos csak a forgatókönyv által biztosított lapokkal harcolhat a Felkelőkkel. Lássuk hát milyen lapokkal támogathatjuk meg a második Halálcsillag építését. ABC sorrendben haladva, elsőként nem kisebb névvel találkozunk, mint Piett Admirális, aki négy erőforrás árán három sebponttal kerül játékba, egy fekete egység-sebzése mellé kap egy fehéret is, valamint egy fehér taktikai ikonnal is képes harcolni. Ezen felül egy erőforrást is nyerhetünk belőle, és nem nagy érvágás fókusz jelzőt tenni rá, hiszen a képessége miatt amint egy fázis elkezdődik, levehetünk róla egy fókusz jelzőt, így gyakorlatilag mindig számíthatunk a jó öreg Piett Admirálisra. A pakliban csak egyféle sorskártya van, ez pedig a Change of Plan ami minden más sorskártyánál hamarabb kifejti a hatását, ami szerint mindkét Edge-pakli lapjait el kell dobni, anélkül, hogy bármilyen hatás létre jönne. Ezután húzhatunk egy lapot, majd új Edge-battle kezdődik. A következő egység egy Construction Droid aminek a kijátszása nem igényel erőforrást, és csak egy sebe valamit egy fehér egység-sebzés ikonja van, de akcióként egy fókuszt tehetünk rá, hogy megnézzük a pakli felső két lapját, majd az egyiket alulra, a másikat felülre tegyük. A pakli másik prominens személyisége maga Darth Vader, aki öt erőforrás árán játszható ki, de ezért öt Erő ikonnal és ugyanennyi sebponttal harcol az Erő sötét oldalán. A harcból egy fekete egység-sebzés, valamint két fekete és két fehér robbanás ikonnal veszi ki a részét. Természetesen Elit, és rendelkezik a Célzott támadás képességgel is. Ha mindez nem lenne elég, minden általunk irányított objektva után egy újabb fekete egység-sebzés harci ikonnal gyarapszik az amúgy sem csekély harci képessége. A Halálcsillagon természetesen találunk Death Star Guards egységeket is. Ők egy erőforrás árán két sebponttal, továbbá egy fekete és egy fehér egység-sebzés harci ikonnal felvértezve játszhatóak ki, de fontos, hogy akcióként egy erőforrás árán kézből játékba lehet hozni őket, így nem feltétlen kell a kijátszási fázisban letennünk ezt az egységet. A Destroyer Defense Fleet komoly visszatartó erőt képvisel, hiszen két fekete és három fehér egység-sebzés harci ikonnal, a kezdemény megnyerésével szinte bármely támadót képes porrá zúzni. A flotta kijátszása négy erőforrásba kerül, de ezért egy három sebpontos egységet kapunk, ami ráadásul a játékban lévő összes objektíva sebzéskapacitását megnöveli eggyel.
Ahogy a filmben is, itt is van rá esély, hogy az Uralkodó személyesen felügyelje a munkafolyamatokat. A három sebpontos Emperor Palpatine hat erőforrásunkba kerül, de ezért használhatjuk mind az öt Erő ikonját, valamint az egy fekete és négy fehér taktikai harci ikonját. Az Császár természetesen elitnek számít így kettesével szabadul meg a fókusz jelzőktől. Amikor az Uralkodó megérkezik, vagyis játékba kerül, akkor az ellenfél győzelmi paklijából egy elpusztított objektívát azonnal visszavesz, és játékba is helyezi. Természetesen a pakliban vannak enhancement lapok is, mint például az Endor Shield Generator ami két erőforrás költségével adható a játékterünkhöz, hogy aztán a kártyánkat érő sérüléseket átvállalja, egész addig míg hét jelző nem kerül rá, amikoris el kell dobnunk. Fontos dolog, hogy a lap képességét mindig használnunk kell, nem csak akkor, amikor az érdekeink úgy kívánják. Eddig ugyan nem találkoztunk esemény kártyával, de azért néhány van belőle a pakliban. Az egyik ilyen a Fleet Ambush nevű csapda, amit három erőforrás árán állíthatunk fel az egyik objektívánkat épp lerohanó ellenfélnek. A lap hatására a paklinkból kikereshetünk egy járművet, amit aztán védekezőként azonnal játékba is tehetünk. Mondanom sem kell, hogy a korábban említett Destroyer Defense Fleet milyen nagyszerű választás lehet egy ilyen lap kijátszása után.
Ha már a Halálcsillag elkészült, akkor az a Lázadók elképzeléseivel ellentétben már teljesen harcképes lesz. Ha a Halálcsillag már játékban van, és össze tudunk szedni tizenöt erőforrást, akkor kijátszhatjuk a Fully Armed esemény lapot, aminek a hatását nem lehet más kártyával kivédeni, vagy lemásolni. A lap hatására egy választott ellenfelet totálisan elpusztíthatunk. A lapjait el kell dobni, a frakció kártyáját megkapjuk trófeaként.
A Lambda-class Shuttle nem tűnik túl erősnek, hiszen a két erőforrásért játékba kerülő űrkomp csak két sebponttal, és két fehér harci ikonnal rendelkezik. Bár a hajó által adott egy erőforrás nagyon hasznos, a képessége teszi mégis nagyon értékessé, hiszen amikor erről a lapról erőforrást nyernek ki, akkor egy másik egységről lekerülhet egy fókusz jelző. Semmi nem tiltja, hogy ez a másik egység ne a Halálcsillag legyen, így ha a ügyesen sakkozunk a lapjainkkal, és a szerencse is kicsit a kegyeibe fogad, akkor az űrkomp nagyon komoly kombót tud alkotni a Halálcsillaggal ami ennek segítségével akár kétszer is támadhat egy körben.
Természetesen a pakliban szerepelni kell annak is, akinek a vállát nyomja a Halálcsillag elkészülésének határideje, aki nem más, mint Moff Jerjerrod. Két erőforrás árán, két sebponttal egy fekete és egy fehér egység-sebzés harci ikonnal kerül játékba, de dönthetünk úgy is, hogy enhancement formájában egy objektívához csatoljuk, így megduplázva az adott objektíva erőforrás értékét. Ha már erőforrás, a Orbital Construction Yard enhancement lapot a játékterünkhöz csatolhatjuk egy erőforrás költségén, hogy aztán nyerhessünk belőle egy erőforrást, illetve a frissítést követően egy sérülést távolíthatunk el egy jármű vagy egy objektíva lapról. A Signal Jam eseménylappal egy erőforrás költségén kiiktathatunk egy akció, reakció vagy interrupt hatást, aztán ha még egy erőforrást fizetünk, akkor a Signal Jam visszakeverhető a pakliba. A Strategic Command Center szintén egy olyan enhancement ami képes egy erőforrást adni, továbbá amikor egy objektíva játékba kerül, akkor levesz egy sebet egy választott egységről vagy objektíváról. Úgy fest a végére maradtak az enhancement lapok, hiszen a Tactical Command Center lapot is a játéktérhez csatolhatjuk két erőforrást áldozva érte, hogy aztán egyet kinyerhessünk belőle, és természetesen ennek a lapnak is van egy képessége, amit reakcióként használhatunk amikor egy objektíva játékba kerül. Ilyenkor az összes ellenfelünknek ki kell osztania egy sebet egy egységének, ha lehetséges. Az épülő Halálcsillag védelmére TIE Interceptor egységeket is bevethetünk két erőforrás árán. A vadászgépek két sebponttal és egy robbanás valamint egy egység-sebzés ikonnal szállnak harcba, de fontos megjegyezni, hogy ha csatába küldjük őket, akkor kiosztanak egy pajzs jelzőt is, továbbá az Edge-battle elszámolásához is adnak egyet. Legvégül pedig egy költség nélkül kijátszható esemény, a We Shall Double Our Efforts, amit akkor vethetünk be, amikor egy lap erőforrást generál. Ilyenkor minden rajta lévő fókusz jelző után egy újabb erőforrással gazdagodunk.
Összegzés
A Jerjerrod’s Task forgatókönyv szerintem nagyon hangulatosra sikerült, és jól visszaadja a második Halálcsillag elkészülésének súlyát, ami baljóslatúan nehezedik a Lázadók vállára. Bár még nem volt sok alkalmam játszani ezzel a verzióval, abban azonban biztos vagyok, hogy a szabálykönyvben leírtakkal ellentétben három játékosnak sincs könnyű dolga, kettőnek pedig kifejezetten nagy kihívást jelent a forgatókönyv. Érdemes gyorsan kiépülő, sok robbanással felvértezett paklival készülni, és hasznunkra lehet egy Jedi összeállítás is, aki képes folyamatosan uralni az Erő egyensúlyát, ezzel is lassítva a számlálót és a lehető legkésőbbi időpontra tolni a Halálcsillag elkészülését.
|