CR90 Corellian Corvette - X-Wing - Egyéb kiegészítő2014.09.08. 21:13, TK421 & SenkifiaSenki
CR90 Corellian Corvette
Az FFG eddig két hatalmas hajóval bővítette az X-Wing játékot. Az egyik a korábban bemutatott Rebel transport, a másik pedig a mostani elemzésünk tárgya a CR90 Corellian Corvette. Joggal mondhatjuk, hogy ez egy ikonikus hajó a Star Wars univerzumban, hiszen több mint harmincöt évvel ezelőtt, amikor a Csillagok háborúja filmek a mozikba kerültek, ez volt az első hajó, amit láthatott a közönség, ahogy a Tatooine felett elsuhan, nyomában a gigantikusnak ható csillagrombolóval. Lássuk hát ezt a kultikus hajót X-Wing játékos szemmel.
Természetesen erre a hajóra is vonatkoznak azok a szabályok, amik a GR-75-re, vagyis a hatalmas hajókra. A mozgáshoz a CR90 is a már ismerős sablont használja, nem pedig az alapdobozban található sablonokat. Ez a hajó is rendelkezik az Energia karakterisztikával, amivel pajzsot, fegyverzetet és egyéb dolgokat tud üzemeltetni. Ha már a fegyverzetről esik szó, akkor meg kell említenem, hogy a hajó ágyúi lényegesen erősebbek, mint a vadászgépeké, így a lőtávjuk is nagyobb, emiatt a dobozban találunk egy új lőtáv sablont. A CR90 is saját sérülés paklival rendelkezik, amiben külön-külön találunk lapokat melyek a hajó első és hátsó felére vonatkoznak.
A Corellian Corvette már olyan nagyméretű hajó, hogy a hajó kártya is két, egy első és egy hátsó részből áll, ráadásul mindkét kártya kétoldalas, mert megfelelő számú sérülés esetén az adott hajórész lebénulhat. Ha mindkét kártya átfordul, a hajó teljes egészében leamortizálódik, és le kell szedni a játéktérről.
CR90 Corellian Corvette
Tűzerő (Primary Weapon) /4/ : Tűzerő értékkel csak a hajó első fele rendelkezik. Ez a hajó elsődleges fegyvere, és már itt láthatjuk, hogy a lőtáv meghaladja az eddig megszokottat, hiszen ezzel a fegyverrel hármastól ötös távolságig adhatunk le lövéseket. Ráadásul, ha a támadás során elhasználunk egy energia jelzőt, akkor egy további kockát is nyerünk a támadásunkhoz.
Energia (Energy) /5/ : Energia karakterisztikával csak a hajó tatja rendelkezik, és alapból öt energia jelzővel kezdjük a játékot.
Mozgékonyság (Agility) /0/ : A CR90 már elég nagy hajó ahhoz, hogy ne lehessen vele csak úgy cikázni az ellenséges tűz elkerülése érdekében, így a nullás mozgékonyság, sajnos kellőképp indokolt.
Szerkezet (Hull) /8/ : A nagy méretnek azért vannak előnyei is. Például az, hogy a hajó orra és a tatja is nyolc-nyolc struktúra ponttal rendelkezik, így jó pár találatra van szükség ahhoz, hogy a Corvette végleg megadja magát.
Pajzs (Shields) /5/ /3/: A Corellian Corvette-et nem egyforma erősségű pajzsok védik szemből illetve hátulról. Az első pajzsok ötös, míg a hátsók csak hármas erősségűek, így nem árt vigyázni a hátulról érkező vadászgépekkel.
Mozgás, manőver : A CR90 túl nagy hajó ahhoz, hogy éles kanyarokat lehessen vele végrehajtani. Az enyhe ívű fordulót is csak egyes és kettes sebesség mellet képes kivitelezni. A lassabb fordulásnak megvan az az előnye, hogy három energiát lehet vele visszanyerni, míg a gyorsabbal csak kettőt. Egyenes mozgást csak kettes, hármas, illetve négyes sebességgel hajthatunk végre. Ilyenkor is tudunk energiát visszanyerni, a lassabb haladás mellett hármat, közepes sebesség esetén kettőt, maximális sebesség alkalmazása esetén csak egyet.
Visszatöltés (Recover) / -akció/ : A visszatöltés akcióval a hajó farán lévő összes Energia jelzőt el kell távolítani, és minden eltávolított jelző után egy Pajzs jelzőt kapunk, amit vagy az első vagy a hátsó részre kell tennünk, de persze egyik felén sem lehet több, mint az adott fél eredeti pajzs értéke.
Erősítés (Reinforce) /-akció/ : Az Erősítés akció hatására egy Erősítés jelzőt kell tenni a hajó orrához vagy farához, attól függően, hogy a Corvette mely részét szeretnénk védeni. A jelző egész a kör végéig fennmarad, és úgy funkcionál, mintha az adott részen egy állandó kitérés jelző lenne, amit minden támadás ellen fel tudunk használni.
Célpont bemérése (Target Lock) /-akció/ : Mivel a hajóval elég sok lövést le tudunk majd adni, ezért a célpont bemérése parancsnak igen nagy hasznát tudjuk venni, különösen amikor az elsődleges fegyverrel egy öt kockás támadást hajtunk végre.
Koordinálás (Coordinate) /-akció/ : Ezt az akciót egy szövetséges hajóra adhatjuk ki, amely kettes távnál nincs messzebb tőlünk. A választott hajó azonnal végrehajthat egy szabad (free) akciót.
Fejlesztések (upgrades)
Backup Shield Generator: Korlátozott (Limited), vagyis ebből csak egy lehet a hajón. Ez a fejlesztés egy Rakomány (Cargo) ikon árán adható a hajóhoz. A Backup Shield Generatornak köszönhetően minden kör végén elkölthetünk egy Energia jelzőt, hogy egy Pajzs jelzőt kapjunk helyette. Persze ezzel sem mehetünk a Pajzs értékünk fölé. A Backup Shield Generator három pontba kerül.
C-3PO: A jó öreg tolmács droidot természetesen csak a Lázadók legénységei között hozhatjuk játékba. Körönként egyszer mielőtt dobnánk egy vagy több védekező kockával, megkísérelhetjük megjósolni, hogy mennyi kitérést fogunk gurítani. Ha sikerül pont annyit dobnunk (még a módosítások előtt), akkor egy extra kitérés lesz a jutalmunk. Csupán 3 pontot kell áldoznunk C-3PO esélylatolgatásaiért.
Comms Booster: A kommunikációs csatornát egy Energia jelző árán használhatjuk, és a segítségével egy legfeljebb hármas távra lévő baráti hajóról eltávolíthatjuk az összes stressz jelzőt, és ráadásként egy fókusz jelzőt is adhatunk neki. A Comms Booster 4 pontba kerül.
Dodonna’s Pride: A Dodonna tábornok nevét viselő CR90-nel birodalmi utánpótlásokra csaptak le a felkelők. Természetesen csak Corellian Corvette kaphatja meg ezt az elnevezést. Amikor ezzel a hajóval Koordinálás akciót hajtunk végre, akkor nem egy, hanem két szövetséges hajóval hajthatunk végre egy szabad akciót. A Dodonna’s Pride egyedi elnevezés 4 pontba kerül.
Engineering Team: Ez a fejlesztés egy új ikont hoz a fejlesztés sávba, mégpedig a csapat (Team) ikont. A mérnök csapat korlátozva van, így csak egy lehet belőle. Amikor egyenes mozgást hajtunk végre, a mérnökök miatt egyel több energiát kapunk vissza az energia visszanyerés fázisban. Az Engineering Team 4 pontért szerződik a hajóra.
Engine Booster: Szintén egy korlátozott fejlesztés, amit a raktérbe lehet felszerelni. A manőver tárcsa felfedése előtt használhatjuk, hogy egy egyes sebességű egyenes mozgást hajthassunk végre a hajóval, egy energia felhasználásával. Természetesen ezt nem tehetjük meg, ha a hajó emiatt ütközne egy másik hajóval. A Engine Booster 3 pontba kerül.
Gunnery Team: A lövész csapat is korlátozott lap, de a hatásukra egy másodlagos fegyverrel leadott lövést követően felhasználhatunk egy energiát, hogy az egyik üres támadó kockánkat Normál találat eredményre változtassuk. A Gunnery Team 4 pontért szerződik a hajóra.
Han Solo: Solo kapitány csak a Lázadókat szolgálja azzal, hogy ha támadást hajtunk végre, és a célba vett hajón van egy Célpont bemérése jelzőnk, akkor azt elhasználva az összes Fókusz eredményt Normál találat eredményre válthatunk. Han Solo csupán 2 pontért erősíti a hajó legénységét.
Ionozation Reactor: Egy újabb korlátozott fejlesztés, ami a raktérbe szerelhető. Öt energiát kell eldobnunk a lapról, aztán magát a lapot is, és ezzel minden egyes távon belül lévő hajónak okozhatunk egy sérülést és még egy ion jelzőt is kapnak. Az Ionozation Reactor 4 pontért kerül a raktérbe.
Jaina’s Light: A feljegyzések szerint a Jaina’s Light névre keresztelt CR90-nel maga Solo és Chewbacca repült az Endornál vívott csata utáni időkben. Természetesen csak Corvette hajót keresztelhetünk erre a névre, de ezután támadásonként egyszer egy képpel felfelé húzott sérülést eldobhatunk, ha nem tetszik, ám ezután húznunk kell egy másikat. A Jaina’s Light keresztelő 2 pontot igényel.
Leia Organa: A hercegnő csak lázadó hajókon lehet legénység. Dönthetünk úgy, hogy az aktivációs fázis elején Leia-t eldobjuk, és ez által az összes szövetséges hajó a fázis végéig úgy hajtja végre a piros színű manővereket, mintha azok fehérek lennének. Leia Organa 4 pontért lép a hajó fedélzetére.
Quad Laser Cannons: Ez a fejlesztés is egy eddig ismeretlen ikont, a fegyverállás (hardpoint) ikont igényli a fejlesztéssávon. A CR90-en három ilyet is találunk, ezeknek egyikére (vagy akár többre is) szerelhetünk Quad laser Cannonokat. Ezekkel az ágyúkkal egy energia árán egyes és kettes távra támadhatunk három támadó kockával. Ha a támadásunk nem talál, akkor egy újabb energia elköltése után megismételhetjük a támadásunkat. A Quad Laser Cannons telepítése 6 pontba fáj.
R2-D2: Az R2 egység itt nem asztrodroidként, hanem legénységként használható. Természetesen csak a Lázadók hajóján találkozhatunk vele. R2-D2 a kör végén lehet hasznos, amikor nincs pajzsunk, hiszen ilyenkor visszatölthetünk vele egyet. Ha így teszünk, dobnunk kell a piros kockával, és ha az eredmény Normál találat, akkor az egyik lefordított sérülés kártyát fel kell fednünk, és a rajta olvasható szöveget végre kell hajtanunk. R2-D2 4 pontért gördül a fedélzetre.
Raymus Antilles: Ő volt a Tantive IV kapitánya, akit aztán Lord Vader fél kézzel megfojtott. Raymus Antilles csak a felkelők hatalmas hajóin kapitánykodik. Az aktivációs fázis kezdetén egy hármas távnál nem messzebbi ellenséges hajónak megnézhetjük a manőver-tárcsáját, és ha azon egy fehér manőver van, akkor arra a hajóra tehetünk egy stressz jelzőt. Raymus Antilles kapitány 6 pontért vezényelhető a parancsnoki hídra.
Sensor Team: A szenzorkezelő csapatnak köszönhetően, amikor egy célpont bemérése akciót akarunk használni, akkor azt az 1-3 távolság helyett 1-5 távolságon belüli hajókra alkalmazhatjuk. A Sensor Team 4 pontunkba kerül.
Single Turbolaser: A turbólézerek üzemeltetéséhez két energia szükséges. Hármastól ötös távolságra lévő célpontokra, négy támadó kockával adhatunk le lövéseket. A védekező megduplázhatja a mozgékonyságát ez ellen a támadás ellen, miközben a támadó egy Fókusz eredményt Normál találat eredményre változtathat. A Single Turbolasernek darabja 8 pont.
Tantive IV: Talán az egyik leghíresebb CR90-es, hiszen ezzel a hajóval igyekeztek meglovasítani az első Halálcsillag adatait, de aztán a Devastator csillagromboló elcsípte, a legénység nagy része, köztük Raymus Antilles oda veszett, Leia hercegnő fogságba esett, csak a két droidnak C-3PO-nak és R2-D2-nak sikerült elmenekülnie, persze a fontos tervrajzokkal együtt. Tantive IV-re keresztelni csak CR90 hajót lehet, és ennek eredményeként a fejlesztés sáv egy legénység és egy csapat ikonnal gyarapodik. A Tantive IV elnevezés 4 pontba kerül.
Targeting Coordinator: Korlátozott fejlesztés lévén csak egy lehet belőle. Egy energia felhasználása után, egy kettes távnál nem messzebb lévő szövetséges hajót kell kijelölnünk. Ez után elhelyezünk egy célpont bemérése jelzőt úgy, hogy a kék jelzőt a kiválasztott hajónak adjuk. A Targeting Coordinator legénység 4 pontért sorozható a hajóra.
Tibanna Gas Supplies: Limitált fejlesztés, így ebből is csak egy lehet egy hajón. Enegria fázisban eldobhatjuk a lapot, hogy három Energia jelzőt kapjunk. A Tibanna Gas Supplies fejlesztés 4 pontért pakolható a raktérbe.
Összegzés:
A CR90 Corvette az egyik kedvencem, és bár az X-Wing játékosok számára nem nagyon találunk benne olyan fejlesztést, ami a hagyományos vadászgépek esetében hasznunkra lehet, mégis úgy gondolom, hogy a hajó és a hozzá járó fejlesztések kellőképp hangulatosak lettek. A beszerzését azoknak javaslom, akik már rongyosra játszották az alap játékot, és vágynak arra, hogy nagyobb hajókat irányítsanak, vagy épp pusztítsanak el.
Ezzel a CR90 Corellian Corvette kiegészője ki is lett vesézve, ami nem kis falat volt így a nyári kihagyás után. Ezúton is szeretnénk megköszönni a kitartó olvasóinknak, hogy továbbra is szorgalmasan látogatják az oldalt. Terveink szerint újra visszaállunk a régi kerékvágásba, így minden hét elején lehet új olvasnivalókra számítani.
|