Heroes and Legends – Az Echoes of the Force ciklus első kiegészítője2014.09.19. 08:37, SenkifiaSenki
Heroes and Legends kiegészítő
Noha az oldal készítői egy kis nyári szabadságot töltöttek, az FFG nem tétlenkedett, és idő közben a kiegészítők új sorozatát, az Echoes of the Force ciklus mind a hat részét megjelentette, így most bőven van mit pótolnom. Természetesen az új sorozatban is minden booster 60 lapot tartalmaz, és megtalálunk benne minden lapból annyi példányt, amennyire szükségünk lehet. A ciklus első kiegészítője a Heroes and Legends, lássuk mit találunk a csomagban.
Heroes and Legends
Ennek a Jedi objektívának öt sebpontja van, és egy erőforrást nyerhetünk belőle. A képességét akcióként használhatjuk, ha fókuszáljuk az objektívát. Ilyenkor felfedhetünk egy egységet a kezünkből, hogy egy vele azonos nevű lapot visszavehessünk a kezünkbe, majd a felfedett lapot játékba tesszük. Az egész akciónak az a nagy trükkje, hogy ezzel a lépéssel egy sérült, és kimerült egységet kicserélhetünk egy olyanra, amelyiken se sérülés, se fókusz jelzők nincsenek.
A szettben mindjárt két Kyle Katarn is lapul, ami a fenti objektívával igen jól használható. Kyle kijátszása négy erőforrást igényel, ezért három sebponttal, három fekete egység sebzés ikonnal, és egy fehér robbantással kerül játékba. Amikor Kyle Katarn játékba kerül egy fókusz jelzőt levehetünk, vagy rátehetünk egy olyan egységre, amelyik az Erőhöz van rendelve. Az Ataru Training lapot egy Erő használó (Force User) egységhez lehet csatolni két erőforrás árán. A lap képessége akkor aktiválódik, ha az egység, amihez csatolva van, részt vesz egy összecsapásban, és sikerül két vagy több ponttal megnyerni az edge-battle-t. Ilyenkor egy választott ellenséges egységet elpusztíthatunk. A Rahn's Guidance esemény egy ingyen kijátszható akció, amely hatására a paklink felső öt lapját megnézhetjük, és egy Jedi egységet felfedés után a kezünkbe vehetünk, majd a maradék lapokat a pakli tetejére tehetjük általunk meghatározott sorrendben. Végezetül egy sors kártya maradt, ez pedig az Echoes of the Force, amely két erő ikonnal járul a kezdeményért vívott harchoz, és a hatására egy egységet hozzárendelhetünk az Erőhöz, vagy épp megfoszthatjuk tőle.
Forward Reconnaisance
Ez a lázadó objektíva egy erőforrást ad, és csak négyes a sebzéskapacitása, azonban a képessége miatt, ha egy támadó egységünk kikerül a játékból, akkor kioszthatunk egy sebet egy védekező egységnek.
Ebben a szettben Jan Ors a nevesített karakter, aki három erőforrásért két sebponttal kerül játékba. A harcban egy fekete taktika és egy fehér robbanás ikonjával számíthatunk rá, valamint a képessége is nagyon hasznos, hiszen amikor leadja a támadását egy baráti egységet visszaküldhet a tulajdonosa kezébe, ezután ő maga megszabadul egy fókusz jelzőtől. Természetesen ezt egy körben csak egyszer játszhatjuk el. A következő egység egy Intel Operative, ami csupán egy erőforrásba kerül, de sebe és egység-sebzés harci ikonja is csak egy van, viszont amikor kikerül a játékból, húzhatunk egy lapot. A Safe House enhancement lap két erőforrásért kerül a játéktérre, és két erőforrást nyerhetünk belőle, viszont nagyon hasznos képessége van, miszerint, ha nyerjük az Erő küzdelmet, akkor a lapról levehetünk egy fókusz jelzőt. Végül egy Twist of Fate sorskártyát is kapunk, amivel ugye egy edge battle összes lapját eldobathatjuk, hogy aztán egy újat vívhassunk az ellenféllel.
The False Report
Az objektívának öt sebpontja van, és egy csempész erőforrást biztosít. Csak csempészek és kémek frakcióban használható, és amikor játékba kerül, minden egységet visszaküld a tulajdonosa kezébe.
A szettben két Aquaris Freeholders egységet is találunk, akik négy sebponttal, és öt harci ikonnal – két fekete robbanás, egy fekete és egy fehér egység-sebzés, valamint egy fehér taktika megoszlásban – vannak felvértezve. A lap kijátszási költsége nem kevesebb, mint nyolc erőforrást igényelne, de ezt az ellenfél minden kézben tartott lapja eggyel csökkenti, így jó időben megválasztva egész olcsón játékba lehet varázsolni. Fontos megjegyezni, hogy elit egységről van szó, így minden frissítés során két fókusz jelzőtől szabadul meg. A Clearing House enhancement lap három erőforrás után adható a játékterünkhöz, és azon felül, hogy három erőforrást is nyerhetünk belőle, minden alkalommal, amikor egy ellenfelünk kártya hatása miatt lapot húzhat, mi levehetünk egy fókusz jelzőt erről a lapról. Az Outmaneuver eseménnyel egy általunk irányított csempész frakcióba tartozó lapot küldhetünk vissza a tulajdonosa kezébe, hogy aztán egy ellenséges egységet is visszaküldjünk a tulajdonosa kezébe. Természetesen az ellenfél kártyájának kijátszási költsége nem haladhatja meg a visszavett csempészlapét. A Slicing In szintén egy esemény kártya, de ennek a kijátszása nem kerül semmibe, és a hatására megnézhetjük az objektíva paklink felső két lapját, hogy aztán az egyiket az aljára, másikat a tetejére tegyük.
Scouring the Empire
Ezt az objektívát csak Sith frakció választása mellet használhatjuk. Öt sebet képes elviselni, és két erőforrást nyerhetünk belőle.
A pakk nevesített egysége Jerec, aki négy erőforrás feláldozása után kerül játékba. Jerec négy Erő ikonnal rendelkezik, három sebet képes elviselni, és a fekete robbanás harci ikonja mellett egy fekete és egy fehér egység-sebzéssel is büszkélkedhet. Természetesen egy ilyen neves személyiség elitnek számít, és amikor leadja a támadását, egy választott egységet megfoszt az Erő kártyájától. Jerec mellé kapunk két Imperial Inquisitor egységet is, akik két erőforrást követelnek, ugyanennyi sebpontjuk is van. Harcban tól sok hasznukat nem vesszük az egyetlen fehér egység-sebzés ikon miatt, így hasznosabb lehet az általuk felkínált egy erőforrás elköltése. A képességük hatására, amikor egy ellenséges egységet egy kártya miatt megfosztanak az Erő kártyától, akkor erről a lapról le lehet venni egy fókusz jelzőt. A Force Storm esemény megidézése négy erőforrást is felemészt, és csak akkor használható, amikor az Erő egyensúlya a Sötét oldal felé billen, azonban a hatására minden olyan ellenséges egység, amelyhez nincs Erő kártya csatolva, elszenved két sebzést. Utoljára a sötét oldalnak is járó Echoes of the Force sors kártya maradt, aminek a hatására egységet hozzárendelhetünk az Erőhöz, vagy épp megfoszthatjuk tőle.
The Dark Trooper Project
Ez az objektíva öt sebbel bír, és egy Birodalmi erőforrást állít elő, valamint a hatására minden olyan baráti egység, amely az Erőhöz van rendelve, elitnek minősül.
Természetesen ebben a szettben is van egy nevesített egység, ő pedig General Mohc. Mohc kijátszása négy erőforrásba kerül, három sebe, egy egység-sebés és két robbanás harci ikonja van, noha ez utóbbiból az egyik csak az edge megnyerése után jár neki. A harci képességei mellett egy erőforrást is képes adni, ráadásul amíg játékban van, minden olyan baráti egység amely az Erőhöz van rendelve, kap egy fekete robbanás ikont is. A pakkban találunk két Phase 1 Dark Trooper egységet is. Ezek az egységek két erőforrásba kerülnek, ugyan csak egy sebük van, és egy fekete meg egy fehér egység-sebzés harci ikonjuk, azonban úgy kell őket kezelni, mintha az Erőhöz lennének rendelve, noha az Erő kártyát nem kell ehhez az egységhez csatolni. Ennek fényében az objektíva és General Mohc adta előnyök igen ütőképes egységgé varázsolják ezeket a Dark Troopereket. Az Experimental Tech Lab enhancement két erőforrásba kerül, de ugyanennyit képes adni is, ráadásul amikor nyerjük az Erő küzdelmet, egy fókusz jelzőt le is vehetünk róla. A szett utolsó lapja egy Heat of Battle sorskártya, amivel egy, a harcban résztvevő ellenséges egységnek okozhatunk egy sérülést.
Mindnet összevetve azt gondolom, hogy mind az öt frakció elégedett lehet a kiegészítőben található lapokkal. Nem olyan specifikus, mint a Hoth ciklus, így szerintem sokkal szélesebb körben felhasználhatóak a lapok, éppen ezért bátran tudom ajánlani mindenkinek.
|