2015.09.28. 20:25, Tothbebe
A Listám
Soontir Fel (TIE-Interceptor 35p):
- Push the Limit
- Royal Guard TIE
- Autothrusters
- Steath Device
Rear Admiral Chiraneau (VT-49 Decimator 65p, továbbiakban Chirpy):
- Predator
- Ysanne Isard
- Gunner
- Darth Vader
- Engine Upgrade
A lista elsődleges szempontja a konzisztencia. Soontir dupla fókusszal, evadedel és autothrusterrel nehéz eltalálni, Chirpy akció nélkül tud kockát újradobni és fókuszt kritté változtatni, így akcióit boosttal való lövésszög kikerülésre használhatja, és a blokkolás sem csökkenti a támadóerejét. A hajókról külön írok egy rövidebb összefoglalót.
1. forduló: Kenessey Márton
4x Blue Squadron Pilot (B-wing 25p):
- Advanced Sensors
A lista, amitől mindenki rettegett, a VI. forduló győztese. Mostanra mindenki megutállta a B-wing swarmot, de tudtam, hogyha nyerni akarok, előbb-utóbb szembe kell vele kerülnöm, és elég magabiztos vagyok Soontirral, hogy ha 2 B-winget lelövök mielőtt leesik Chirpy jó eséllyel nyerek.
Gondolataim a meccs előtt: Legfontosabb dolog hasonló listával swarmok ellen: Nem szabad engendni, hogy fókuszáljanak egy hajót. Ha fel tudom őket osztani, vagy tudom a távolságot úgy kontrollálni, hogy sosem tudják ugyanazt a célpontot lőni. Az én squadomnál különösen fontos, hogy Soontirt sose lőjje 2 hajónál több (dupla fókusz, evade + Stealth Device arra valószínűleg elég), és hogy Soontirt ne blokkolják.
Ezekkel a gondolatokkal fogtam neki az aszteroidáknak. A pályán a széleken kívül egy aszetroidamentes csatorna alakult ki amin a swarm át tud haladni, és miután ellenfelem felállította ebbe a csatornába a hajóit én felállítottam a hajóimat a távolabbi sarokba, Soontirt késleltetve (merőlegesen Chirpyre és élessel kanyarral + Barrel rollal Chirpy mögé állva). Lassan indultam, és miután ellenfelem élessel kezdett, én bevágtam boosttal az aszteroidák közé. Miután a B-wingek bevágtak az aszteroidák közé felbontva a formációt tudtam, hogy jól állok. Az első lövés körben csak egy B-wing tudott lőni, míg én vissza tudtam lőni Chirpyvel. Ez után már csak manőverezés és okos boostoláson múlt, hogy nyerjek. A meccs során nem volt olyan kör, amikor az összes ellenséges hajó lőtt (amíg több, mint 2 B-wing volt a pályán). Mikor már csak egy B-wing maradt ő leüldözte Chirpyt, majd miután a Decimator lehullott feladta a mérkőzést.
A meccs legfontosabb statisztikája: Annak ellenére, hogy az ellenfelem squadjában 12, míg az én squadomban 6 támadó kocka volt, 10 támadókockával többet dobtam a meccs során.
Legértékesebb kártya: Predator. Miután az 5. kör környékén bekaptam egy kritet, ami után nem használhattam az akcióimat (a meccs végéig, mivel nem tudtam egy találatot dobni 6-7 kör alatt), támadóerőm mégsem csökkent Chirpyvel.
2. forduló: Remport László
Boba Fett (Scum Firespray-31 51p):
- Expose
- Recon Specialist
- Inertial Dampeners
- Shield Upgrade
Kath Scarlett (Scum Firespray-31 49p):
- Predator
- Recon Specialist
- Inertial Dampeners
- Shield Upgrade
Gondolataim a meccs előtt: Két hajós listák a legjobb ellenfeleim. Ha nem Dupla-IG vagy Gunner-Vader Decimator + hajó akkor egyértelműen az én listám az esélyes. Általában nincs elég tűzerejük, hogy megöljék Chirpyt mielőtt az egyik meghal és egy az egy ellen Soontirt kevesen lövik le. A feladat nem változik, ne tudjon mindkét hajó ugyanarra lőni és nem veszíthetek. Plusz feladat az, hogy ne legyek Bobától 1-es range-re, és akkor a képessége nem ér semmit.
A kocka nekem adta a döntést, és ellenfelemnek adtam a kezdeményezést, hogy Chirpy Boba után mozogjon, és ki tudjak a lovésszögekből boostolni. Viszonylag hamar sikerült lefókuszálnom Bobát, és a képességét egyszer nem tudta használni. A végén még egy rossz lépés után Boba egy aszteroidán landolt, ahol egy dupla támadástól meghalt. Ezután Kath kettő az egy ellen nem tudott sokat csinálni.
A meccs legfontosabb statisztikája: Annak ellenére, hogy nem dobott rosszul kitéréseket, a fókuszok nem jöttek ellenfelemnek a zöld kockákon, amikkel lehet, hogy szorosabb lett volna a meccs. Ennek ellenére még mindig 15-tel több támadókockát dobtam a meccs során.
Legértékesebb kártya: Engine Upgrade. Boost boost boost boOST BOOOOOOST!
3. forduló: Dervadelin Zoltán
IG-88B (Aggressor 51p):
- Push the Limit
- Advanced Sensors
- Heavy Laser Cannon
- IG-2000
- Autothrusters
IG-88C (Aggressor 49p):
- Push the Limit
- Advanced Sensors
- “Mangler” Cannon
- IG-2000
- Autothrusters
Gondolataim a meccs előtt: A másik hírhedt torna győztes lista. A dupla IG hírhedt, veszélyes, de az én listám által legyőzhető. A legfontosabb feladat: ne tudjon egyszerre mindkét IG Soontirra lőni, mert a két duplalövést nagyon valószínűtlen, hogy Soontir kivédi. Másik fontos dolog: egy IG-t kell fókuszálni, mert ha nem lövök le egyet mialatt Chirpy meghal, nehéz mindkettőt kikerülni.
A meccs érdekesen kezdődött. Ellenfelem a két sarokban állította fel hajóit, én a Mangler cannonossal szemben, arra készülve, hogy azt lerohanom, míg a másik ideér. A két kör alatt nem sikerült eltalálnom a C-t, azonban a 3. kör végén Soontirral sikeresen bebarrel rolloltam mind2 látószögébe. Ez volt a nap legnagyobb hibája tőlem. A mangleres lövéseket még kivédtemcsak egy fókusz felhasználásával, a heavy laser ellen azonban még az autothruster sem segített. 1 sebzés Soontirba és elvesztettem a stealth device-ot. Szerencsére innen a manőverezés nekem jött ki, és egy négyszeres Vaderhasználat után levittem a C-t 1 hullra akciók nélküli krittel. Ekkor halt meg Chirpy. Ezutáni két körben IG-88C két range 1-es fókuszos lövést védett ki akciók nélkül (két 3-ból 3 evade), de a harmadik körben meghalt. Ekkor Soontirnak már csak 1 élete volt (sikeresen átvezettem egy aszteroidán), de ezután már IG-88B nem adott le lövést, a folyamatos Push the Limit miatt sikerült mögékerülnöm és ott maradnom. Az utolsó körben egy sikeres boost + barrel roll kombóval oldalba kaptam és lelőttem.
A meccs legfontosabb statisztikája: Fogalmam sincs, a meccs pörgése és az adrenalin miatt hamar feladtam a statisztika vezetését, de valószínűleg a tény, hogy Chirpy halála után már csak én támadtam sokat elmond.
Legértékesebb kártya: Push the Limit. Nincs Soontir Push the Limit nélkül és ez a meccs ezt bizonyította.
4. forduló: Holecz Krisztián
Commander Kenkirk (VT-49 Decimator 44p)
Howlrunner (TIE Fighter 20p)
- Swarm Tactics
3 x Academy Pilot (TIE Fighter 12p)
Gondolataim a meccs előtt: A lista miniswarm része rendben van, azonban Kenkirköt magában nem tartom jó választásnak. Tudtam, hogy Gunner + Vader átvág a fightereken és Kenkirk könnyen hal fejlesztések nélkül.
A meccs lassan kezdődött azonban egy korai manőverezési hiba miatt ingyen lövésem volt akciómentes Howl-ra, aki Vader használata nélkül leesett. Ezután utközések miatt, és mivel ellenfelem több zöld fókuszt dobott, mint kitérést gyorsan hullottak a fighterek, ami után Kenkirköt könnyen leüldöztem.
A meccs legfontosabb statisztikája: Annak ellenére, hogy támadókockám átlag alatt gurult, ellenfelem védelme rosszabb volt, azonban a korai manőverezési hibák és moráltörés miatt 20-szal több támadókockát dobtam a meccs során.
Legértékesebb kártya: Predator. 2 újradobás lövésenkét? Igen, köszönöm.
Ekkor én álltam egyedül 4 győzelemmel ezáltal én lettem a verseny győztese.
Összefoglaló gondolatok: Soontir+Deci az egyik legjobb lista Wave VII előtt, azomban ez változni fog az új alapszettel és Wave 7-tel. Vadert lecserélném Rebel Captive-ra, csak egy meccsen használtam, és ott majdnem a meccsbe került, hogy nem tudtam 3-ból dupla kritet huzatni. Felettébb elégedett vagyok a manőverezéssel és örülök a győzelemnek.