2015.10.20. 22:35, Tothbebe
Soontir Fel: Amikor kapsz egy stressz tokent hozzárakhatsz a hajódhoz egy fókusz tokent.
A képesség magában is jó. Amikor kapsz egy stresszt általában nincs akciód, így kapsz egy fókuszt, ami az egyik, ha nem a leghasznosabb akció.
Soontir 27 pont amennyit nem szívesen ad az ember egy 3 hullos hajóra, ha nem tudod megvédeni. Szerencsére a boost és barrel roll akciók segítenek abban, hogy minél kevesebb hajó tudjon lőni rád.
Azonban ami ezt a hajót kiemeli, az egy upgrade, aminek a neve Push the Limit.
Push the Limit: Körönként egyszer, miután végrehajtottál egy akciót, végrehajthatsz 1 ingyen akciót az akciósávodról. Ezután kapsz egy stressz tokent.
Boom. Soontirnak rögtön van körönként két akciója, és pluszba kap még egy fókusz tokent (ez nem akció, így két fókusz token is lehet a hajódon, ami fantasztikus). Összepárosítod ezt az Interceptor fantasztikus tárcsájával (minden 2 hosszú manőver zöld, 2,3,4 zöld egyenes), és Soontir az egyik legmozgékonyabb legnehezebben kilőhető hajó lesz a játékban.
A többi fejlesztés csak hab a tortán. A Royal Guard TIE cím segítségével két modificationt tudsz rá rakni. Ezek közül egy nem kérdés, mióta a 6. hullám kijött, ez pedig az Autothrusters. Ez előtt Soontirt kilőtték a turret alapfegyverű hajók gunnerrel, ha nem volt szerencséd, azonban a biztos kitérés megsokszorozta Soontir túlélési esélyeit és megfordítja az esélyeket turretes hajók ellen
Az egyetlen kérdés ami maradt, hogy mi legyen a másik modification.
A támadó felfogás a Targeting Computer. Target Lock-kal Soontir nagyot tud ütni, azonban feláldozol védelmi lehetőségeket, és ha Soontir nem éli túl, nem fog nyerni. Viszont, ha a listád többi része is high priority, lehet megúszod és gyorsabban leszeded az ellenfél hajóit. Ez konzisztensebb támadáskor, azonban ha a védőkockáid elárulnak egy lövésből meghalhatsz.
A védő felfogás két irányba megy. Stealth Device a legnépszerűbb. Fantasztikus együtt az Autothrusterrel, és sokat segít a túlélésben.
A másik a Shield Upgrade. Ez elsősorban a biztos kritek (Vader, Ten Numb) ellen véd.
Hogyan repüljünk Soontirral?
Legfontosabb dolog: soha ne blokkoljanak. Ha van olyan manőver ahol biztos, hogy nem fognak blokkolni (és zöld, ha van rajtad stressz), azt válaszd. Sokkal fontosabb, hogy legyen akciód, mint az, hogy lőj. Egyetlen kivétel, hogyha blokkolnak is, nem tudnak lőni.
Akciók: ha utána nem látnak, boost + barrel roll. Tegyél meg mindent, hogy ne lássanak, de csak akkor, ha biztosan meg tudod csinálni. Ha nem, akkor legyen rajtad fókusz, és annyi fókusz, ahányan lőnek rád (vagy 2, amelyik kisebb ). Ne kockáztass, inkább legyen rajtad 3 token és lőjenek ketten, mint egy lőjön rád token nélkül.
Ezen kívül a legfontosabb az, hogy repülj vele. Soontir az egyik legnehezebb hajó, mert konzisztensnek kell lenni, különben véged.
Hogyan repüljünk Soontir ellen?
Arra kell törekedni, hogy minél több lövést adj le token nélküli Soontirra. Erre két fő lehetőség van. Első, blokkolj. Blokkolj, blokkolj, blokkolj. Ha nincs akciója Soontir védtelen. Ha egy sebzést is beviszel, Stealth Device leesik, életének 1/3-nak annyi, szerencsés esetben még bekap egy kritet ami elveszi a pilótaképességét és a Push the Limitet. Másik lehetőség az, hogy minél több lövést adj le rá egy körben. Lehet, hogy az elsőnél még van két fókusza és egy kitérés tokenje, a harmadik után már nem biztos. Ez minden mozgás kitalálásakor a fejedben kell, hogy legyen, mert abban biztos lehetsz, hogy egy tapasztalt Soontir játékosnak a fejében jár.
Egy másik fontos dolog versenyre készülőknek. Mindig a lista összeállításakor gondold meg, hogy hogy fogsz Soontirral elbánni. Ha csak egy általános stratégia van a fejedben az is elég, de gondold meg.
Kártyák, amiket Soontir utál:
Biztos sebzések:
-
Captain Oicunn: egy jól vezetett Oicunn esetleg Daredevillel lövés nélkül meg tudja Soontirt ölni
-
Darth Vader (crew): Gunnerrel vagy nélküle a biztos krit keresztbe tudja törni Soontir pályafutását.
-
Ten Numb + ”Mangler” cannon: Minden mozdulatnál oda kell figyelni, hogy egy lövés egy biztos krit Soontiron
-
Bombák és aknák: Ha még nem is olyan erősek, mint a 7. Wave kijövetele után, egy jól elhelyezett bomba megnehezíti Soontir életét
-
Autoblaster, Autoblaster turret: könnyedén elkerülhető, de ha nem sikerül biztos sebzés
Stressz/ion:
Annak ellenére, hogy a képességének jó a stressz, Soontir általában be van stresszelve, és ha kap még egyet nem lesznek akciói egy körben, és ha nincs akciód, meghalsz. Ha pedig beionoznak miközben be vagy stresszelve, nemcsak hogy nem lesz akciód, mindenki tudja merre fogsz menni.
-
Rebel Captive: kiszámítható, így valószínűleg Soontir nem fogja használni a Push the Limitet, így meg lesz fosztva egy akciótól
-
R3-A2: Népszerű Soontir/Whisper vadász build volt a Luke + Veteran Instincts + R3-A2 + Engine Upgrade. Skill 10-en nehéz Luke-ot arcdodgeolni és bestresszel mielőtt lőnél. Idegesítő és halálos
-
Tactitian
-
Ion bombs/Conner Net: még nem jöttek ki, de népszerűek lesznek és jól reptetve meg fogják állítani Soontirt.
-
Ion torpedoes/Flechette torpedoes/Flechette cannons: nem nagyon láttam őket használva, de elméletben idegesítőek lehetnek
Egyéb kártyák/kombók:
-
Corran Horn + VI + Fire-Control System: 10-es skillen Corran-t nem lehet arcdodge-olni, és a dupla lövéssel és konstans Target Lock-kal levadássza Soontir 1 az 1 ellen
-
Twin-Laser Turret: Wave 7-es lap, ami azzal, hogy a két sebzést két lövéssé szedi, nehezebbé teszi Soontirnak azt, hogy kivédje mindkettőt és több token elköltésére kényszeríti
-
Crack shot: 1 ponttal arra kényszeríti Soontirt, hogy több kitérést szerezzen, mint amennyi kell és ez szintén több token elköltését fogja magával vonni