StarViper – Kiegészítő 6. hullám2016.04.14. 16:42, TK421 & SenkifiaSenki
StarViper – Kiegészítő 6. hullám
A StarViper a legtöbb katalógusban a nehéz vadászgépek között szerepel, azonban a különös jármű soha nem terjedt el igazán, hiszen aránylag magas ára mellé nem tudott olyan előnyöket felsorakoztatni, ami egy-egy hadsereg szempontjából igazán vonzóvá tette volna ezt a gépet. A hajó tűzerő tekintetében ütőképesnek mondható, azonban a manőverezhetősége, és a hajótest páncélozottsága már csak közepes, míg a pajzsok kifejezetten gyengének számítanak. Ennek ellenére a bűnszövetkezetek körében egész gyakran használt vadászgépnek számított. Lássuk hát, hogy a játék szempontjából mire számíthatunk egy StarViper-től.
StarViper
Tűzerő (Primary Weapon) /3/: A dupla lézerágyúval felszerelt hajó hármas tűzerővel büszkélkedhet, ami egy alap vadászgép esetében teljesen elfogadhatónak számít. A fegyver természetesen csak az első tűzívben tartózkodó célpontokra jelent veszélyt.
Mozgékonyság (Agility) /3/: A hármas mozgékonyság szerintem messze jobb, mint ami egy ilyen méretű, és tűzerővel rendelkező hajótól elvárható, így ez az érték a számomra egy kellemes meglepetésnek számít.
Szerkezet (Hull) /4/: A négyes szerkezeti érték nem számít rossznak különösen, ha egy olyan hajóról beszélünk, ami alapból három zöld kockával védekezhet egy-egy támadás ellen.
Pajzs (Shields) /1/: Sajnos az egyetlen pajzs a tapasztalataim szerint olyan, mintha nem is lenne. Komolyra fordítva a szót, egy ilyen hajó esetében egy kicsit erősebb pajzsnak jobban örülnék, de bevallom, a többi értéke közel sem olyan siralmas, hogy az egyes pajzzsal ne lehessen megbékélni.
Mozgás, manőver: A hajó képességeihez mérten a manőver tárcsa nem tűnik túl rossznak, hiszen egyes és kettes sebesség mellett az összes normál manőverre képes, és hármas sebesség esetén is csak az éles fordulókról kell lemondanunk. Egyenes mozgásból a leghosszabb a négyes, azonban a többivel ellentétben ez már nem zöld, hanem fehér. A tárcsán csupán két piros manőver található, ez pedig az újdonságnak számító Segnor's-loop (S-csavar), amit hármas enyhe ív mentén jobbra vagy balra van lehetőségünk végrehajtani.
Fókusz (Focus) /-akció/: Természetesen az egyik leguniverzálisabb akciót erről a hajóról sem kell nélkülöznünk, így a támadás vagy védekezés során gurított szemeket lehetőségünk van beforgatni a jelzőért cserébe.
Célpont bemérése (Target Lock) /-akció/: A hajó alapból rendelkezik egy torpedó fejlesztés ikonnal, így nem meglepő, ha a célpont bemérése akció a választható akciók között található.
Orsózás (Barrel Roll) /-akció/: Az orsózás akció már koránt sem olyan egyértelmű, de mindenképp jó látni egy ilyen tűzerővel rendelkező hajó akciósávjában egy ilyen akciót.
Gyorsítás (Boost) /-akció/: A gyorsítás akció és az orsózás lehetősége szinte kiszámíthatatlanná teszi a hajó végső elhelyezkedését, azonban az igazán magas pilótaképzettség hiánya miatt a StarViper soha nem lesz képes olyan ügyesen elkerülni az ellenséges hajók tűzívét, ahogy azt mondjuk Soontir Fel esetében láthatjuk.
Fejlesztések (Upgrades)
Accuracy Corrector: A pontosabb lövések érdekében szerelheted fel a hajódat ezzel a fejlesztéssel, és a hatására a támadást követően a kockamódosítás fázisban az összes dobott eredményünket elvetve kaphatunk két sima találat eredményt. Természetesen a továbbiakban ezt már nem módosíthatjuk. Az Accuracy Corrector beszerelése 3 ponttal növeli a hajó értékét.
Autothrusters: Ezt a módosítást csak olyan hajón hajthatjuk végre, amelyiknek az akciósávja rendelkezik a Gyorsítás akcióval. Az Autothrustersnek köszönhetően, ha az ellenfél kettes lőtávnál messzebbről vagy épp az elsődleges tűzívén kívülről adja le ránk a támadását, akkor a védekező kockánk eredményei közül egy üres eredményt kitérésre változtathatunk. A szerelőhangárban csupán 2 pont árán egészíthetjük ki a hajónkat Autothrusters módosítással.
Bodyguard: Az Elit Pilóta fejlesztéssel ellátható hajónkat ruházhatjuk fel testőr képességgel, amelynek hatására a harci fázis elején elkölthetünk egy Fókusz jelzőt, hogy egy egyes távon belül lévő baráti hajó mozgékonyságát megnöveljük eggyel a kör végéig. Fontos kitétel, hogy a választott hajónak magasabb pilótaképzettséggel kell rendelkeznie, mint amilyennel a testőr rendelkezik. A Bodyguard kiképzést 2 pontért lehet elsajátítani a pilótaképző suliban.
Calculation: A Calculation segítségével lehetőségünk van arra, hogy a támadás során egy fókusz eredményt a Fókusz jelző elköltésével Kritikus találat eredményre fordítsunk. A Calculation trükk elsajátításához egy Elit Pilóta fejlesztés ikonra és 1 pontra lesz szükségünk.
Hull Upgarde: Ha nem lennénk megelégedve a hajó szerkezeti masszivitásával, akkor a Hull Upgrade módosítással egy kicsit javíthatunk rajta, eggyel megemelve a Hull értékét. A Hull Upgarde módosítás 3 pontunkba kerül a seregépítés során.
Inertial Dampenders: Ezzel az illegális módosítással lehetőségünk nyílik arra, hogy amikor felfedésre kerül az általunk választott manőver, ezt a kártyát eldobva a kiválasztott manőver helyett, egy helyben tudjunk maradni. A nullás helyben maradás fehérnek számít, ennek ellenére kapunk egy stressz jelzőt. Az Inertial Dampenders-t bármelyik illegális zugműhelyben 1 pontért a hajónkra berhelik.
Ion Torpedoes: Az ion torpedókat egy olyan ellenfélre tudjuk kilőni, akin már van egy célpont bemérése jelzőnk, és kettes vagy hármas lőtávra van tőlünk. A támadás során négy támadókockával támadhatunk, és ha találunk, akkor a célpont, és körülötte egyes távon belül minden hajó kap egy ion jelzőt. Az Ion Torpedoes 5 pontért kerül a vetőcsövekbe.
Virago: A Fekete Nap bűnszervezet vezérének hajója alaposan meg volt berhelve, nem csoda, hogy a Virago névre keresztelt hajót és pilótáját még a legelvetemültebb kalózok is tiszteletben tartották. A nevesítés természetesen csak StarViper hajóra tehető, és azok közül is csak olyanra, aminek a pilótaképzettsége hármas felett van. Azonban a nevesítésnek köszönhetően a hajó fejlesztési sávja egy Rendszer (System) és egy Illegális (Illicit) opcióval gyarapodik. A Virago nevesítés csupán 1 pontba kerül.
Pilóták
Black Sun Enforcer: A Fekete Nap bűnöző szindikátus legalacsonyabban képzett pilótájának csupán egyes pilótaképzettsége van, és természetesen semmilyen különleges képessége nincs. A hajóra is csak Torpedó fejlesztéseket pakolhatunk, cserébe a Black Sun Enforcer csupán 25 pont zsoldot kér magának.
Black Sun Vigo: A Vigo egy újabb zsoldos a rossz hírű bűnszervezetben, neki azonban már hármas pilótaképzettsége van, viszont ő sem rendelkezik egyéb képességgel, és az ő hajóját is csak Torpedókkal tudjuk felszerelni. A Black Sun Vigo 27 pont elköltése után csatlakozik a seregünkhöz.
Guri: Guri első ránézésre egy csinos ember nő, azonban az ártatlan álca alatt egy kíméletlen bérgyilkos droid lapul. A robot Xizor testőreként szolgált egészen a Fekete nap vezérének haláláig. Guri ötös pilótaképzettséggel rendelkezik, és a képességének köszönhetően, ha a harci fázis során egy ellenséges hajótól egyes távon belül van, akkor egy Fókusz jelzőt tehet a hajójához, valamint a Torpedók mellett egy Elit Pilóta fejlesztést is választhat magának. Guri kerek 30 pontért vezeti csatába a StarViper hajónkat.
Prince Xizor: A Fallen fajba tartozó férfi a lázadás idején olyan komoly befolyásra tett szert a Fekete Nap néven elhíresült bűnszervezete által, hogy bizony még az Uralkodónak is számolnia kellett vele, de benne volt a keze a két legnagyobb Hutt klán a Besadii és a Desilijic közötti ellentét elhatalmasodásában is. A herceg pályafutásának Vader tűzparancsa és az Executor turbólézerei vetettek véget a Yavini ütközet után három évvel. Xizor nem mondható kimagasló pilótának, hiszen csak hetes pilótaképzettséggel büszkélkedhet, ám csatlósait nem átallott feláldozni, ennek köszönhetően, ha a védekezés során egy baráti hajó egyes távolságon belül van hozzá, akkor az átvállalhat egy kivédhetetlen sima vagy kritikus találatot. Ezen felül a herceg egy Torpedóval és egy Elit Pilóta fejlesztéssel is felvértezheti magát. Prince Xizor a Fekete Nap feje 31 pont elköltése után pattan be a kedvenc hajója pilótaülésébe.
Mindent összevetve a StarViper szerintem egy nagyon pofás hajó, és a magam részéről szeretem is, de a tapasztalataim alapján túl könnyen le lehet lőni a pályáról. Szívesen költenénk 1-2 ponttal is többet egy Black Sun Vigo-ra, ha lehetne neki Elit Pilóta fejlesztést adni, hiszen az sok lehetőséget rejtene magában. Így sajnos a StarViper is a Söpredék frakció egy méltatlanul mellőzött hajója lesz, amit mindenki csak a két Autothrusters fejlesztés miatt vásárol meg.
|