Hound's Tooth – Kiegészítő 7. hullám2017.06.05. 20:58, TK421 & SenkifiaSenki
Hound's Tooth – Kiegészítő 7. hullám
Az YV-666 könnyű teherszállító hajó a Corellian Engineering Corporation egy kevésbé ismert modellje. A népszerű YT sorozattól nagyobb méretű hajó megőrizte a gyártóra jellemző vonásokat, így a különleges hajtóműrendszerének köszönhetően a méretéhez képest igen jól manőverezhető ráadásul egyszerűen lehet módosítani az igényeknek megfelelően, így kerülhetett ez a hajó a csempészek, vagy akár az olyan neves fejvadászok látóterébe, mint Bossk. Lássuk hát, hogy mi a helyzet a Söpredék frakciót erősítő téglával kapcsolatban.
Hound's Tooth
Tűzerő (Primary Weapon) /3/: Noha az YV-666 egy teherhajó, három támadókockával rendelkezik, ami nagyon jónak számít, különösen hogy az elsődleges tűzív mellett egy kiegészítő tűzívvel is rendelkezik, ami 180 fokos tüzelési szöget tesz lehetővé.
Mozgékonyság (Agility) /1/: Elég csak egy pillantást vetni a hajóra vagy elgondolkozni a repülő tégla gúnynéven, és máris belátjuk, hogy ezzel a hajóval nem fogjuk marékszám szórni a zöld kockákat. Az egy kocka sajnos teljesen indokolt.
Szerkezet (Hull) /6/: Mivel egy nagy és masszív teherhajóról van szó, a hatos szerkezeti érték nem csak indokolt, hanem nagyon hasznos is, hiszen nagyrészt csak egyetlen zöld kockával fogunk vitézkedni a támadások ellen.
Pajzs (Shields) /6/: Hat darab pajzs jelzővel kezdeni a játékot igazán megnyugtató, még akkor is, ha az alacsony mozgékonyság miatt bizony hamar lelövöldözik a hajóról.
Mozgás, manőver: Nem meglepő módon ez a hajó nem rendelkezi visszafordító manőverrel, de persze ez nem jelenti azt, hogy ne lennének piros manőverei. A kettes sebesség mellett végrehajtott éles forduló épp úgy stressz jelzőt eredményez, mint egy körig mozdulatlanul maradni a pályán. Könnyű manővernek az egytől hármas sebességig terjedő egyenes, valamint az egyes sebességű enyhe ívek számítanak. A tárcsa maradék manőverei a normál nehézségű kettes és hármas enyhe fordulók, illetve a hármas éles, valamint a négyes sebességű egyenes manőver.
Fókusz (Focus) /-akció/: Akciók terén a hajó nincs nagyon eleresztve, de természetesen a fókusz az YV-666-ról sem hiányozhat.
Célpont bemérése (Target Lock) /-akció/: A fókusz mellett csupán a másik kommersz akcióval a Célpont bemérésével kell megelégednünk, ha ezt a hajót választjuk.
Fejlesztések (Upgrades)
Bossk: A trandoshan fejvadászt természetesen csak Söpredék hajók fedélzetén láthatjuk a legénység soraiban. Bossk képessége azon kevesek közé tartozik, amit kötelező használnunk, ha a támadásunk nem talált, és nincs stressz jelző a hajónk mellett. Ilyenkor kapunk egyet, de cserébe kapunk egy fókuszt és kitehetünk a védekező hajóra egy Célpont bemérése jelzőt. Bossk zsoldja 2 pont.
Crack Shot: Ez az Elit pilóta képesség fejlesztés akkor jön jól, ha egy olyan célpontot támadunk, aki a hajó tűzívében helyezkedik el, hiszen ilyenkor eldobhatjuk ezt a kártyát, hogy a védekező egyik kitérés eredményét eltávolítsuk. A Crack Shot csupán egyszer használatos trükk, de csak 1 pont az ára.
Engine Uprade: Egy módosítás, ami eddig csak a Millennium Falcon kiegészítőben volt fellelhető! A hatására a hajónk akció sávja kiegészül a Gyorsítás (Boost) ikonnal. Az Engine Upgrade módosítást 4 pont árán végzik el a hajónkon.
Glitterstim: Ez egy illegális fejlesztés és a használatához a harc elején el kell dobnunk és kapunk egy stressz jelzőt, de cserébe a kör végéig támadás és védekezés során minden Fókusz eredményt átforgathatunk sikeres találat vagy kitérés eredményre. A Glitterstim ára a Fekete-piacon is 2 pont.
Heavy Laser Cannon: A jó öreg Heavy Laser Cannon, amit csak kettes vagy hármas lőtávra lévő célpontok ellen használhatunk, de négy támadó kockát biztosít. Azonban a támadás során az összes Kritikus találat eredményt át kell forgatnunk normál találat eredményre. A Heavy Laser Cannon felszerelése 7 pontunkba fog kerülni.
Hund’s Tooth: Ezt a nevesítést természetesen csak YV-666 hajó kaphatja, hiszen ez Bossk saját hajójának neve. A Hund’s Tooth lehetővé teszi, hogy amikor a hajó megsemmisül, a levétel előtt egy Nashtah Pup pilótát kikatapultáljon magából. Ehhez el kell döntenünk, hogy a hajó elejéből vagy hátuljából indulunk, a Z-95 tárcsáján beállítunk egy manővert, és az ennek megfelelő sablonnal elhagyjuk a megsemmisülő hajót. Egy akcót ugyan végrehajthatunk, de támadni nem tudunk abban a körben. A Hund’s Tooth nevesítést és ezzel a Z-95 hajót 6 pont elköltése után csaphatjuk az YV-666-hoz.
Ion Projector: Ez a módosítás csak nagy hajóknak adható, és ha egy ellenséges hajó a manővere során átfedésbe kerülne az Ion Projectorral felszerelt hajónkkal, akkor dobunk egy támadó kockával, és ha az eredmény találat, akkor az ellenfél kap egy ion jelzőt. Az Ion Projectort 2 pontért szereltethetjük fel a hajóra.
K4 Security Droid: A K4 biztonsági droid csak a Söpredék hajókon alkalmazható legénység, akinek a képessége zöld manőver után használható, hiszen ilyenkor kitehetünk egy Célpont bemérése jelzőt. A K4 Security Droid 3 pont elköltése után csatlakozik a legénységhez.
Lone Wolf: A Lone Wolf egy egyedi Elit Pilóta képesség, aminek akkor vesszük hasznát, ha nincs más baráti hajó kettes lőtávnál közelebb. Ilyenkor a támadás és a védekezés során egy üres eredményt mutató kockánkat újra tudjuk dobni. A Lone Wolf képesség elsajátítása 2 pontba kerül.
Maneuvering Fins: Ezt a módosítást kizárólag YV-666 hajóra használhatjuk. A Maneuvering Fins lehetővé teszi, hogy ha egy jobb vagy bal irányú éles kanyarodás manővert fedünk fel, akkor azt egy jobb vagy bal enyhe manőverre módosítsuk, megtartva az eredeti sebességet. A Maneuvering Fins módosítás csupán 1 pontot emészt fel a seregünkből.
Outlaw Tech: Törvényen kívüli technikust csak Söpredék hajón találhatunk, és azokon is legfeljebb csak egyet. A hasznuk vitathatatlan, hiszen ha piros manővert hajtunk végre akkor kapunk egy Fókusz jelzőt a hajó mellé. Az Outlaw Tech 2 pont zsoldért száll a fedélzetre.
Stay On Target: A fejlesztés csak Elit Pilóta képességgel rendelkező egységnek adható. Ennek köszönhetően, amikor felfedjük a választott manővert, akkor azt a sebesség megtartása mellett áttekerhetjük egy másikra. Ez a manőver ekkor pirosnak számít majd, tehát stresszesen nem tudjuk használni. A Stay on Target képesség megtanulása 2 pontba kerül.
Pilóták
Trandoshan Slaver: A legkisebb pilóta képzettséggel rendelkező Trandoshan Slaver hajót is gazdagon felszerelhetjük fejlesztésekkel, hiszen az ágyú és a rakéta fegyverzet mellé két legénység és egy illegális fejlesztést is választhatunk. A Trandoshan Slaver 29 pontér áll be a seregünkbe.
Latts Razi: Latts Razi egy theelin fajba tartozó fejvadász nő volt, aki a Klónok háborúja idején a fejvadász szindikátus tagja volt, de dolgozott a Huttoknak és még Boba Fettnek is. Latts ötös pilóta képzettséggel rendelkezik, és a képessége akkor használható, amikor egy baráti hajó támad. Ilyenkor ez a hajó elkölthet egy Célpont bemérése jelzőt a védekező hajóról, hogy csökkentse annak a hajónak a mozgékonyságát a támadással szemben. A szokott fejlesztéseken kívül Latts mást nem kap a hajóhoz. Latts Razi 33 pontért vezeti csatába az YV-666-ot.
Moralo Eval: Moralo Eval egy vérbeli bűnöző volt a Klónok háborúja idején, és olyan ötletek fűződnek a nevéhez, mint Palpatine kancellár elrablása, de emlékezhetünk rá, amint Cad Bane és Obi-Wan Kenobi (aki akkor éppen Rako Hardeen-nak adta ki magát) társaságában a galaxison keresztül menekült az ifjú Skywalker és Ashoka elől. Moralo pilótaképzettsége hatos, ám ő sem rendelkezik Elit Pilóta képességgel, így csak a saját képességével egészíti ki a szokásos fejlesztések lehetőségét. Ennek értelmében a másodlagos ágyú fegyverrel is képes a kiegészítő tűzívben támadást végrehajtani. Moralo Eval által vezetett hajóért 34 pontot kell áldoznunk.
Bossk: Cradossk egy neves trandoshan wookie vadász volt, és a fia Bossk szintén igen nagy hírnévre tett szert a fejvadászok körében. Már aktív volt a Klónok háborúja idején éppúgy ahogy a
Lázadás kialakulása során, és persze egyike volt azoknak akik Vader hajóján egy busás jutalom reményében megpróbálta kézre keríteni Han Solo-t. Bossk hetes pilótaképzettséggel büszkélkedhet, és a képessége is igen hatékony, hiszen ha a támadása során ki tud osztani egy kritikus találatot az ellenfélnek, akkor azt átválthatja két normál találatra. Ezen felül a szokásos fejlesztések mellé egy Elit pilóta képességgel is felruházhatjuk őt. Bossk 35 pont zsoldot követel, ha a csapatunkban akarjuk tudni.
Nastah Pup pilot: Ez egy speciális pilóta kártya, amit akkor használhatunk, ha a hajónak megvettük a Hund’s Tooth nevesítést. Ilyenkor ugye az YV-666 megsemmisülése lehetőséget ad arra, hogy egy Z-95 hajóval a kapitány elhagyhassa a felrobbanó hajót. Ez esetben a Z-95 pilótaképessége és pilótaképzettsége az eredeti hajóét örökli meg. Így például ha Bossk vezette csatába az YV-666-ot, akkor a Z-95-ben is Bossk hetes pilótaképzettsége és a kritikust két simára váltó képessége lesz használatos, ahogy az Elit pilóta fejlesztés is érvényben marad. Mindezeken túl a Nastah Pup semmilyen fejlesztéssel nem szerelhető fel.
Összességében a Hund’s Tooth egy nagyon jól sikerült kiegészítő egy különleges hajóval és egy csokor használható fejlesztés kártyával. Aki a Söpredék frakció megerősítésén gondolkozik, annak szerintem ez egy jó választás és bevallom, hogy nekem az egyik kedvenc hajóm a frakcióból. Noha nem fogunk vele egetverő manővereket végrehajtani, azért a masszív szerkezetének és fegyverzetének köszönhetően biztosak lehetünk benne, hogy tudunk néhány kellemetlen percet szerezni az ellenfélnek.
|