Imperial Entanglements Deluxe kiegészítő - Sötét oldal2017.09.05. 10:14, TK421 & SenkifiaSenki
Imperial Entanglements Deluxe kiegészítő - Sötét oldal
A korábbi cikkben kitárgyaltuk az Imperial entanglements kiegészítő Világos oldalhoz tartozó részét, most pedig lássuk, hogy a másik oldal milyen lapokkal fog gazdagodni. Természetesen a Sötét oldal esetében is az egyik, mégpedig a Birodalmi frakció az, aki több, szám szerint öt objective készlettel bővül, míg a Sith és a Söpredék csak egy-egy objective-et kap.
The Tarkin Doctrine
Ez a Birodalmi objective ötös sebzéskapacitással és egy erőforrással segíti a Sötét oldal játékosát, és csak a Birodalmi frakció választása esetén kerülhet a pakliba. Az előnyét akkor élvezhetjük, ha három vagy több Birodalmi objective van játékban, hiszen ilyenkor miután az ellenfél kijelölte a támadóit, reakcióként kényszeríthetjük, hogy költsön el két erőforrást vagy az összecsapás véget ér mindenféle további következmény nélkül. Persze erre egy körben csak egyszer van lehetőségünk.
Nem meglepő, hogy az objective első egysége maga Grand Moff Tarkin, akit három erőforrásból játszhatunk ki, három sebponttal és egy fix taktikai harci ikonnal, ami mellé kap egy egység-sebzést és egy robbanást is, ha sikerül megnyerni a kezdeményt. Természetesen Tarkin elit és ha mást nem, hát egy erőforrást is nyerhetünk belőle. A képességét egy körben egyszer, egy fázis kezdete után használhatjuk, ha elköltünk egy Birodalmi erőforrást, hogy megnevezzünk egy kártyát, aminek a szövegdobozát (a Trait-ek kivételével) üresnek kell kezelni a fázis végéig. Tarkin mellé kapunk egy Stormtrooper Assault Team egységet is ami csupán két erőforrásunkba kerül, és bár csak két sebpontja van, és nincs nyomtatott harci ikonja, mégis rendelkezik Célzott támadással, illetve minden általunk irányított Birodalmi objective után kap egy kezdemény-függő egység-sebzés harci ikont. A Rule by Fear fejlesztést három erőforrás árán csatolhatjuk a játéktérhez, így amikor az ellenfél egy egységet játékba hoz, akkor feláldozhatjuk ezt az objective-et, hogy az az egységet visszavetessük a kezébe. A szettben találunk egy Moment of Triumph eseménylapot is, amit két erőforrásból akcióként játszhatunk ki a saját körünkben, hogy minden kettes vagy olcsóbb kijátszási költségű egységet elpusztítsunk. Végül de nem utolsósorban egy Twist of Fate kártyát is kapunk, amivel alaposan megkeverhetjük a kezdeményért folytatott csatát.
A The Tarkin Doctrine alighanem ez egyik legjobb objective készlet az egész dobozban, hiszen nem csak hangulatos és kiválóan beilleszthető egy Birodalmi pakliba, hanem szuperül használható és hatékony is.
Might of the Empire
Szintén egy Birodalmi objective, ami az öt sebpont mellett két erőforrást is képes adni annak ellenére, hogy képessége is van, mely hatására az általunk irányított Capital Ship egységek elitek lesznek.
Az objective után szinte természetesen, hogy az első egység egy Chimaera nevű csillagromboló, ami Capital Ship jellemzővel is rendelkezik. A Chimaera kijátszásához öt erőforrásra lesz szükségünk. A négy sebpontos hajó két fekete egység-sebzés és egy robbanás ikonja mellé egy fehér taktikait is kap, hogy kellőképp tekintélyparancsoló legyen. A Chimaera elit egység, és amikor a támadás során fókuszáljuk, akkor kap egy további fix egység-sebzés vagy robbanás harci ikont a fázis végéig. A következő egység is egy Capital Ship, mégpedig egy DP20 Corellian Gunship, amit három erőforrásból hozhatunk játékba két sebbel, egy fix és egy kezdemény-függő egység-sebzés, valamint egy szintén fehér robbanás harci ikonnal. A Shielding képességgel rendelkező hajó amikor támadóként, vagy védőként kiválasztásra kerül, kioszthat egy pajzsot a csatában résztvevő egységek és objective között, és ugyanezt megteheti a reakció képessége miatt is. A szettben találunk egy Fleet Staging Area erősítést is, amit ingyen a játéktérhez lehet csatolni, és egy erőforrást nyerhetünk belőle, amit csak három vagy magasabb kijátszási költségű Birodalmi laphoz használhatunk fel. A következő lap egy Tractor Beam esemény, amit két erőforrásból vethetünk be, hogy egy általunk irányított járműről egy fókusz jelzőt egy másik, kisebb kijátszási költségű hajóra mozgassunk át. Az utolsó lap szintén egy esemény, a The Empire Strikes Back amit ingyen játszhatunk ki reakcióként, amikor egy ellenséges objective megsemmisül, hogy eggyel növeljük a Halálcsillag számlálóját.
A Might of the Empire nekem a kedvenceim közé tartozik, hiszen én nagyon kedvelem a nagy hajókkal teletűzdelt Birodalmi paklikat, és ez az objective egy ilyan összeállításban igazán hasznos lehet.
Enforced Loyalty
Ez az objective már hozza a szokásos értékeket, hiszen ötös sebzéskapacitása, egy erőforrása és egy reakcióként használható képessége van. Ez utóbbit akkor használhatjuk, amikor az ellenfél köre befejeződik, és ez az objective még nem kapott sérülést, így ilyenkor egy összes ellenséges objectivre kioszthatunk egy sebet.
A szett első egysége Colonel Yularen akit három erőforrás elköltése után tehetünk az asztalra, mindössze két sebponttal, egy fekete és egy fehér egység-sebzés, valamint egy fix robbanás harci ikonnal. Amikor Colonel Yularen játékba kerül, két sérülést az általunk irányított obective-ről az ellenfél egy választott objective-jére tehetünk. A következő egység is egy tiszt, mégpedig Lieutenant Mithel akit két erőforrásból, három sebbel tehetünk játékba. A csata során egy egység-sebzés ikonra biztos számíthatunk, ami mellé egy taktikai is jár, ha sikerül megszerezni a kezdeményt. Amennyiben ez az egység védekezik, az első támadást végrehajtó egység elveszíti a fix és a kezdemény-függő robbanás ikonjait. A szetteben egy harmadik egységet is találunk, mégpedig egy MSE-6 “Mouse” Droid-ot, amit ingyen játékba hozhatunk. Természetesen nem rendelkezik harci ikonokkal és sebpontból is csak egyetlen egy van neki, azonban a kijátszási fázis során helyezhetünk rá egy fókuszt, hogy húzzunk egy lapot. Azonban bármely ellenfél fókuszálhatja egy egységét, hogy ezt a hatást megakadályozza. A Control Room erősítés lapot két erőforrásból csatolhatjuk a játéktérhez, hogy a továbbiakban két erőforrást nyerhessünk belőle. A Control Room limitált lap, amiből egy körben csak egyet játszhatunk ki. Az utolsó lap egy The Imperial Fist sors kártya, ami a kezdeményért vívott harcban egy Erő-ikonnal vesz részt, és ha a csatában részt vesz egy egyedi birodalmi egységünk akkor legfeljebb két sérülést egy saját objectiveről egy választott ellenséges objective-re mozgathatunk.
Az Enforced Loyalty egy igen erős objective szett és bár nincs csak birodalmi frakcióra korlátozva, úgy gondolom, hogy mégis abban a környezetben fog igazán jól működni.
Imperial Entanglements
Szintén egy Birodalmi objective ami ötös sebzéskapacitással büszkélkedhet és egy erőforrást nyerhetünk belőle. A képességének köszönhetően minden összecsapás során az első egység amellyel támadást hajtunk végre kap egy fix egység-sebzés ikont az összecsapás végéig.
A szettet egy Imperial Raider egység nyitja, ami három erőforrásból játszható ki. Három sebpontja és egy fix robbanás és egység-sebzés ikonja van. A Shielding miatt, amikor támadóként vagy védőként kiválasztjuk, akkor kioszthatunk egy pajzs jelzőt a csatában résztvevő egységek és objective között. Az Imperial Raider rendelkezik egy reakció képességgel is, amit akkor használhatunk, ha védőként elveszítettük a kezdeményért vívott csatát. Ilyenkor még hozzáadhatjuk ezt az egységet az összecsapáshoz, természetesen a saját oldalunkon. Sajnos ezt a trükköt csak egyszer játszhatjuk el egy körben. A szettben kapunk két VT-49 Decimator egységet is, amelyeket két erőforrás kijátszani, hogy aztán két sebbel, egy fix egység-sebzés és egy kezdemény-függő robbanás harci ikonnal erősítse a seregünket. Amennyiben ez az egység egyedül védekezik, mi intézhetjük az első támadást az összecsapás során. A következő lap egy Customs Blockade erősítés, amit egyetlen erőforrás elköltése után a játéktérhez csatolhatunk, és kötelesek vagyunk használni, amikor az ellenfél kijátssza az első eseménykártyáját, hogy két fókusz jelzőt helyezve erre a lapra megakadályozzuk annak a hatását. És végül még egy erősítés, ami egy Ion Cannon, amit egy erőforrásból egy Capital Ship vagy egy Transport egységhez csatolhatunk, és az az egység kap egy Taktika harci ikont.
Az Imperial Entanglements szintén a járműves vonalat erősíti, ráadásul ezt úgy teszi, hogy nem feltétlen korlátozza a paklit csak a járművekre, szóval más deck-ben is simán találkozhatunk vele.
Phantoms of Imdaar
Az utolsó Birodalmi objective is öt sérülés után semmisül meg, de addig minden körben nyerhetünk belőle egy erőforrást. A képességét azután használhatjuk, miután két vagy több Fighter egységet kijelöltünk támadó vagy védő szerepre, így az egyiknek adhatunk egy pajzsot.
A szettben máris két TIE Phantom egységet találunk, amelyeket három erőforrásból tudunk kijátszani, hogy két sebbel, egy fekete egység-sebzés és robbanás, valamint egy fehér taktikai harci ikonnal erősítsék a sorainkat. A képességének köszönhetően amíg a TIE Phantom felkészült az összecsapás során aminek egyben a részese is, addig nem lehet célpontja ellenséges kártya hatásnak és ellenséges harci ikonoknak. A szettben találunk egy Enhanced Laser Cannon fejlesztést, amit egyetlen erőforrásból egy Fighter egységhez tudunk csatolni. Az egység kap egy egység-sebzés harci ikont, és a csatolt egység által okozott sérülések ellen nem használhat az ellenfél pajzsokat. A következő lap egy Fighters Coming In! esemény amit ingyen ki lehet játszani egy összecsapás során, hogy egy olyan felkészült egységünket, amely nem része az összecsapásnak, hozzá tudjuk ahhoz adni természetesen a saját oldalunkon. A végére természetesen egy sors kártya maradt, mégpedig egy Heat of Battle, ami két Erő-ikonnal segít megnyerni a kezdeményt, és még az egyik csatában résztvevő ellenséges egységnek is kioszthatunk vele egy sebet.
A Phantoms of Imdaar objective már csak az X-Winges oldalamnak is tetszik, különösen, hogy egész jól átmentették a kártya nyelvére a hajó képességét. Biztos vagyok benne, hogy egy pilótás Fighteres pakliban többen is tesznek vele egy próbát.
Brothers of the Sith
Ez az objective csak Sith frakcióban választható, öt sérülés után kell búcsúznunk tőle. Döntenünk kell, hogy vagy erőforrást nyerünk belőle, vagy a képességét akarjuk használni, amihez ugyanis fókuszálnunk kell a lapot. Az utóbbi esetben a húzópakli felső öt lapját megnézve bármennyi Sithspawn kártyát a felfedés után a kezünkbe vehetünk. Természetesen ezután meg kell keverni a paklinkat.
A szett első egysége Gorc, akit kijátszani négy erőforrásból tudunk, ötös ereje, három Erő-ikonja és két fekete egység-sebzés, valamint két fehér robbanás ikonja van. Gorc elit és védelmezi Pic-et, vagyis képes átvállalni az őt ért sebeket. Reakcióként pedig amint ez az egység sérülést okoz, Pic-et vissza kell vennünk a kezünkbe. Nem is meglepő, hogy a következő egység Pic, akit két erőforrásból hozhatunk játékba, két sebbel, egy fekete egység-sebzés és egy fehér taktikai ikonnal. Egy összecsapás során, amelynek Gorc is a részese, Pic-et akcióként játékba tehetjük, ráadásul mint az összecsapás résztvevője. A következő lap egy egyedi erősítés, mégpedig a Telepathic Connection, amelyet ingyen a játéktérhez lehet csatolni, és Pic ennek hatására Célzott támadás képességet kap, Gorc pedig egy reakciót, miszerint ha támadóként kiválasztásra kerül, megcélozhat egy ellenséges egységet, és az az egység köteles védekezőként beállni a csatába, ha lehetséges. Egy Force Stasis eseménnyel is erősítjük a paklit, amit egyetlen erőforrásból tudunk kijátszani, hogy egy ellenséges Character vagy Creature egységet a fázis végéig ne lehessen kijelölni se támadónak se védőnek. A végére még egy esemény maradt, a Force Invisibility, amit két erőforrásból játszhatunk ki reakcióként, miután egy ellenséges egység fókuszálva lett, hogy támadjon. Kiválaszthatjuk egy Sith egységünket aki nem lehet célpontja ellenséges harci ikonoknak ezen támadás során.
A Brothers of the Sith objective leginkább a Pic és Gorc páros miatt nagyon érdekes és kellemetlen. Biztos vagyok benne, hogy az agresszívabb paklikban lesz helye ennek a szettnek.
The Hutt’s Menagerie
Ebből a Söpredék objective-ből csak egyet tehetünk egy pakliba és szokás szerint ötös sebzéskapacitása van. Arról azonban döntenünk kell, hogy erőforrást nyerünk belőle, vagy akcióként fókuszáljuk, hogy a dobott lapjaink közül egy Creature egységet visszavehessünk a kezünkbe.
Az első egység Malakili akit egyetlen erőforrás árán játékba tehetünk, egy sebpontjával, és egy fix egység-sebzéssel rendelkezik, és amikor asztalra kerül kikereshetünk a paklinkból egy Creature egységet és bemutatás után a kezünkbe vehetjük, majd megkeverhetjük a paklinkat. A szettben megtaláljuk Malakili kedvencét, a Jabba’s Rancor egységet amit négy erőforrásból játszhatunk ki. A Rancornak négy sebe és ugyanennyi harci ikonja van három fekete egység-sebzés és egy fehér robbanás leosztásban. Ugyan nem kaphat fejlesztést, de ha részese az összecsapásnak, és megnyerjük a kezdeményért vívott harcot, akkor a Rancor elpusztíthat egy ellenséges nem-jármű egységet. Bubo a szett harmadik egysége, három sebbel és egy fix egység-sebzés harci-ikonnal rendelkezik, a kijátszáshoz pedig nekünk kell rendelkezni két erőforrással. Bubo nem kaphat fejlesztést, de védelmezi a Söpredék egységeket. A következő lap egy Underground Entertainment erősítés, aminek nincs költsége és a játéktérhez lehet csatolni. Akcióként ezt a lapot vissza lehet keverni a tulajdonos paklijába, hogy eltávolítsunk egy nem-jármű egységet a csatából, majd egy sebet is kioszthatunk annak az egységnek. A kiegészítő utolsó lapja pedig a Jabba’s Summons esemény amihez egy erőforrásra lesz szükségünk. Akcióként kikereshetünk a paklinkból egy Bounty Hunter vagy Mercenary egységet, és bemutatás után a kezünkbe vehetjük, majd meg kell kevernünk a húzópaklinkat.
A The Hutt’s Menagerie szett kétségtelenül erős lapokat tartalmaz, de nem vagyok benne biztos, hogy túl népszerű választás lesz a játékosok körében.
Ezzel a végére értünk az Imperial Entanglements deluxe kiegészítőnek, és belevághatunk az Endor ciklusba, de előtte még jön egy cikk egy új szabályról, hiszen az Endor ciklus egy új kártya formát vezetett be a játékba, mégpedig a Küldetés (Mission) kártyákat. Noha sikerült egy kicsit ledolgozni a hátrányunkat a már elérhető lapok terén, még jócskán van miről írni, szóval ne menjetek messzire, hiszen minden második héten Star Wars LCG cikkre lehet számítani.
|