Ghost – Kiegészítő 8. hullám2017.09.11. 14:10, TK421 & SenkifiaSenki
Ghost – Kiegészítő 8. hullám
A nyolcadik hullámban a megszokottnál több hajó jelent meg, hiszen ez időtájt debütált a VII résszel az új Star Wars film, és ennek köszönhetően a hullám előre bejelentett hajói mellé hozzácsapták az új alapdoboz két hajóját is. Ráadásul abban is rendhagyó a dolog, hogy a Lázadók a Ghost kiegészítővel valójában két új hajóval is gyarapodtak. Lássuk hát a Rebels animációs sorozatból jól ismert Ghost-ot, vagyis a Szellemet. A VCX-100 könnyű szállító hajó a Corellian Engineering Corporation terméke, így szinte nem is meglepő, hogy bár elsősorban szállító hajó, azonban némi módosítással és szakértő pilóta kezekkel az űrcsatákban is megállja a helyét. A hajó különlegessége, hogy egy kisebb hajóval kényelemesen be lehet rajta dokkolni. A készletben természetesen megtaláljuk a Fantom névre keresztelt Attack Shuttle hajót is, amivel külön borsot törhetünk az ellenfél orra alá.
VCX-100
Tűzerő (Primary Weapon) /4/: Nos a négyes tűzerő a játékban eddig a legnagyobbnak számít, ami természetesen nagyon jó, azonban nekem kicsit meglepő, hiszen mégiscsak egy teherhajóról beszélünk.
Mozgékonyság (Agility) /0/: A nullás mozgékonyság érték már sokkal jobban hihető, hiszen ez a hajó valóban nem arra termett, hogy ellenséges lézertűzben cikázzon.
Szerkezet (Hull) /10/: A masszív szerkezet szintén indokolt, és a Decimator óta tudjuk, hogy ez bizony még magasabb értéket is elérhet.
Pajzs (Shields) /6/: A hatos pajzs megint csak egy kicsit több mint amit én indokoltnak érzek, azonban a Szellem így fogja elérni a Decimator szintjét, ami alighanem nem véletlen.
Mozgás, manőver: A VCX-100 mérete ellenére elég jól manőverezhető, hiszen egyes sebességgel is képes minden manőverre, igaz az egyenes zöld, az enyhe ív fehér az éles forduló pedig piros ennél a sebességnél. Kettes sebességel is az összes manővet használhatjuk, és itt csak az éles fordulók fehérek, a többi pedig zöld. Hármas sebesség mellett pedig az éles fordulók újra pirosak, és minden más már normál, vagyis fehér. A Szellem maximális sebessége a négyes egyenes, és ötössel már csak egy fisszafordulót tud végrehajtani, amiért természetesen neki is jár a stressz jelző.
Fókusz (Focus) /-akció/: Nem is tudok olyan hajóról, ami ne rendelkezne fókusz akcióval, így ezt már alapnak is nevezhetjük.
Célpont bemérése (Target Lock) /-akció/: Bár Célpont bemérése azért sem egy hátrányos akció, mert az elsődleges fegyver négyes tűzerővel büszkélkedhet, azonban különösen hasznos ha torpedókkal is erősíteni akarjuk a jó öreg Szellemet.
Kitérés (Evade) /-akció/: Nos ez egy kicsit meglepő, de aki látta sorozatot, az tudja, hogy bár a Szellem nem egy kis célpont, meglepően ügyesen kerülgeti az ellenséges lövéseket.
Attack Shuttle
Tűzerő (Primary Weapon) /3/: Igaz, hogy a Fantom csak egy kiegészítő hajó, mégis meglepően komoly tűzerővel büszkélkedhet, hiszen a hármas értékre nem igen lehet panasza senkinek.
Mozgékonyság (Agility) /2/: Bár a hajó meglehetősen apró, csupán csak kettes mozgékonysággal bír, így a további értékeit szem előtt tartva nagyon megfontoltan kell vele manőverezni.
Szerkezet (Hull) /2/: A kettes szerkezet teljesen érhető egy ilyen kiegészítő hajó esetében, és bár némi pajzs védi a hajót, elég lehet egyetlen bekapott kritikus találat ahhoz, hogy a Fantom lekerüljön az asztalról.
Pajzs (Shields) /2/: A kettes pajzs szinte kötelező, hiszen a szerkezet értéke meglehetősen alacsony, így csak a pajzsokban bízhatunk a csaták során.
Mozgás, manőver: Az Attack Shuttle meglepően jól manőverezhető, hiszen egytől hármas sebesség között minden hagyományos manővert végre tud hajtani, és csak az egyes, valamint a hármas éles fordulók, meg persze a négyes visszaforduló számít nehéznek. Az egyes enyhe ívek, valamint az egyes és kettes egyenes pedig könnyű, vagyis zöld manővernek számít. Minden egyéb, köztük a négyes egyenes is fehér, vagyis normál nehézségű.
Fókusz (Focus) /-akció/: Nem meglepő módon az Attack Shuttle is kiadhat fókusz akciót, hogy egy dobás során a jelzőt elköltve az összes fókusz eredményt kitérésre vagy sima találatra fordítsa.
Orsózás (Barrel Roll) /-akció/: Szerencsére ez a kis hajó rendelkezik az orsózás akcióval, így van esélyünk kiügyeskedni magunkat az ellenséges hajók tűzívéből.
Kitérés (Evade) /-akció/: Mivel az Attack Shuttle nincs túlságosan eleresztve pajzsokkal és a páncélzata sem túl vaskos, a kitérés ésszerű választás ha tudjuk, hogy az ellenfél meg fogja sorozni.
Fejlesztések (Upgrades)
Advanced Proton Torpedoes: Ezeket a torpedókat csak olyan célpontra lőhetjük ki, amelyik nincs egyes lőtávnál messzebb és egy Célpont bemérése jelzőnk is van rajta. A támadás során a jelzőt és a lapot is el kell dobnunk, cserébe öt kockával is dobhatunk, és legfeljebb három üres eredményt átfordíthatunk fókuszra, így nem árt ha a lövés során van egy Fókusz jelző is a hajó mellett. Az Advanced Proton Torpedoes 6 pont árán kerül a vetőcsövekbe.
„Chopper”: A C1-10P droidot csak a Lázadó seregben használhatjuk, mint legénység, és amíg a hajón van, addig a stressz jelzők ellenére is végrehajthatunk akciót, azonban ha így teszünk, elszenvedünk egy sérülést. A jó öreg „Chopper” ingyen hozható, hiszen 0 pont.
Cluster Mines: Ezeket a aknákat egy akcióként dobhatjuk ki, és ha egy hajó talpa vagy mozgássablonja átfedésbe kerül vele, akkor felrobban. Amikor felrobban minden egyes jelző esetén két piros kockával kell dobni, és mindent normál és kritikus találat után a hajó elszenved egy sérülést. A Cluster Mines ára 4 pont bármely fegyverkereskedőnél.
Conner Net: A Conner Net sablont egy akcióként dobhatjuk ki, és amikor egy hajó talpa vagy mozgássablonja átfedésbe kerül akkor felrobban. A robbanástól a hajó elszenved egy sérülést, két ion jelző kerül rá, valamint ki kell hagynia az akciófázist. A Conner Net 4 pont árán kerül a bombaraktérbe.
Dorsal Turret: Egy új torony fegyver, amivel egy kettes lőtávnál nem messzebbi hajóra támadhatunk két piros kockával, és ha a célpont egyes lőtávra van, akkor kapunk még egy támadókockát. A Dorsal Turretet 3 pontért felszerelik a fegyvermérnökök.
Ezra Bridger: Természetesen Ezra is csak Lázadó hajón szolgál mint legénység, és neki köszönhetően, ha stresszesen hajtunk végre támadást, egy Fókusz eredményt Kritikus találat eredményre fordíthatunk. Ezra Bridger 3 pont elköltése után csatlakozik a legénységünkhöz.
Ghost: Természetesen csak VCX-100 hajó kaphatja meg ezt a nevesítést, és a hatására egy baráti Attack Shuttle megkapja a Phantom nevesítés kártyát, és dokkolnod kell ehhez a hajóhoz. Miután végrehajtunk ezzel a hajóval egy manővert, a Phantom kidokkolhat a hajó hátuljából. A Ghost nevesítés ingyen választható.
Hera Syndulla: Hera csak a lázadó hajókon lehet a legénység tagja, és neki köszönhetően felfedhetünk és végrehajthatunk piros manővert akkor is, ha már van egy stressz jelző a hajónk mellett. Hera Syndulla zsoldja csupán 1 pont.
Kanan Jarrus: Kanan csak Lázadó hajóra teszi be a lábát, és ha egy baráti hajó tőle egyes vagy kettes távon egy fehér manővert hajt végre levehet magáról egy stressz jelzőt. Kanan Jarrus 3 pontért száll fel a hajónkra.
Phantom: Ez a nevesítés lehetővé teszi, hogy amíg a Ghost-hoz vagyunk dokkolva, támadhassunk az elsődleges fegyverrel a kijelölt speciális tűzívben, és a harci fázis végén leadhatunk támadást a toronyfegyverrel is. Ha végrehajtjuk ezt a támadást, akkor ebben a körben már nem támadhatunk vele még egyszer. A Phantom nevesítésnek nincs pont költsége.
Predator: Ez az Elit Pilóta fejlesztés lehetővé teszi, hogy a támadás során egy támadókockát újradobjuk. Ha a célpont pilótaképzettsége kettes vagy alacsonyabb, akkor két kockát is újradobhatunk. A Predator kiképzésért 2 pontot kell fizetnünk.
Reinforced Deflectors: Ezt a rendszer fejlesztést csak nagy hajók kaphatják. Miután három vagy több sérülést szenvedünk egy támadástól, visszakapunk egy pajzsot. A Reinforced Deflectors fejlesztést 3 pontért szereik fel a technikusok.
Sabine Wren: Sabine Wren csak Lázadó hajón lehet a legénység tagja, és a hatására a hajó kap egy Bomba fejlesztés ikont. Ezen felül körönként egyszer, mielőtt egy baráti Bomba jelző eltávolításra kerülne, választhatunk egy tőle egyes távra lévő ellenséges hajót , és az a hajó elszenved egy sérülést. Sabine Wren csupán 2 pont zsoldot kér.
Thermal Detonators: A Thermal Detonators bombát akkor dobhatjuk ki, amikor a manővertárcsa felfedésre kerül és a jelző az aktiváció fázis végén robban fel. Amikor felrobban minden, egyes távlságon belül lévő hajó elszenved egy sérülést és kap egy stressz jelzőt. A Thermal Detonators ára 3 pont.
"Zeb" Orrelios: Szintén egy csak Lázadóknak járó legénység, akinek köszönhetően azon ellenséges hajókat, amelyek a tűzívben vannak és összeérünk velük, a harci fázisban úgy kell kezelni, mintha nem érnénk velük össze. "Zeb" Orrelios csupán 1 pontért a hajónkra szegődik.
VCX-100 pilóták
Lothal Rebel: A Lothal bolygó lázadója hármas pilóta képzettséggel rendelkezik és természetesen semmi extra képessége nincs, valamint csak a hajóhoz járó rendszer-, torony-, két torpedó és két legénység fejlesztést kaphat. A Lothal Rebel hajó 35 pontért küldhető csatába.
„Chopper”: Chopper nem csak legénység, hanem pilótaként is megtalálható. A C1-es sorozatú asztromech már a klónháborúk, sőt a Birodalom korai idején is szolgált. A Rylothnál vívott csatában lezuhant egy Y-szárnyú hajóval és Hera mentette ki, így csatlakozott a lázadáshoz és Hera csapatához. Chopper négyes pilótaképzettséggel rendelkezik és a képessége miatt a harci fázis kezdetén minden ellenséges hajó, amihez hozzáér kap egy stressz jelzőt. Természetesen Chopper is csak a hajóhoz alapból járó fejlesztésekből gazdálkodhat. Ha Chopper viszi csatába az VCX-100-at, akkor 37 pontot kell rá áldoznunk.
Kanan Jarrus: Kanan Jarrus valódi neve Caleb Dume, aki mint Jedi lovag élte túl a 66-os parancsot. Természetesen a parancs után nevet váltott és eltitkolta valódi kilétét és mint pilóta vállalt munkát. Így került kapcsolatba Herával és csatlakozott a csapatához. Kanan csupán ötös pilótaképzettséggel bír, azonban ha egy ellenséges hajó legfeljebb kettes távról támad, elkölthet egy fókusz jelzőt, hogy a támadó eggyel kevesebb kockával dobjon. Sajnos ő sem kaphat Elit pilóta fejlesztést, így neki is be kell érni az alapból járó fejlesztésekkel. Kanan Jarrus 38 pont elköltése után veszi kezébe a hajó botkormányát.
Hera Syndulla: Hera a Ryloth bolgyó egyik legbefolyásosabb családjának szülötte, és a bolygó(?) elsőként szállt szembe a Birodalommal. Azonban Hera nem osztotta apja agresszív nézeteit, így hátrahagyta szülőbolygóját. Hera a saját VCX-100 hajójával és kis legénységével a maga módján harcolt a Birodalommal, azonban végül a Felkelők szövetségének egyik megbecsült pilótája lett. Hera pilótaképzettsége hetes, és amikor egy zöld vagy piros manővert fed fel, átforgathatja a tárcsát egy másik, de ugyanolyan nehézségű manőverre. Hera Syndulla parancsnoklásával 40 pontot kell áldoznunk egy VCX-100 hajóra.
Attack Shuttle pilóták
"Zeb" Orrelios: Pontosabban Garazeb Orrelios a lasatok fajának egyik utolsó képviselője. A bolygóját szinte teljesen elpusztította a Birodalom, így Zeb csatlakozott Hera legénységéhez, mely mint egy apró lázadó sejt harcolt a Birodalom ellen. Zeb nem kifejezetten jó pilóta, így csak hármas pilótaképzettsége van, azonban, ha védekezik, akkor kivédhet egy Kritikus találatot a Normál találatok előtt. Zeb csak a hajóhoz használható Torony és Legénység fejlesztés közül válogathat. "Zeb" Orrelios 18 pontért vezeti el az Attack Shuttle hajót.
Ezra Bridger: Ezra a Lothal bolygón nevelkedett, és miaután a Birodalom letartóztatta a szüleit, piti tolvajként, egyik napról a másikra élt, mígnem a sors összehozta a Szellem legénységével, és Kanan Jarrus fel nem fedezte, hogy érzékeny az Erőre. Ezután megkezdődött a Jedivé képzése. Ezra pilótaképzettsége négyes, és ha védekezik miközben stressz jelző is van rajta, legfeljebb két fókusz eredményt kitérésre változtathat. Ezra Bridger 20 pontért vethető be a csata során.
Sabine Wren: Sabine egy neves Mandalori családból származik, és bár néhány évet fejvadászként töltött, mégis úgy döntött, hogy szakít azzal az élettel és csatlakozott Hera Syndulla kapitány csapatához. Sabine pilótaképzettsége ötös, és közvetlenül azelőtt, mielőtt a manővertárcsáját felfedné, végrehajthat egy ingyenes gyorsítás vagy orsózás akciót. Ráadásul a megszokott torony és legénység fejlesztés mellett egy Elit pilóta fejlesztést is választhat magának. Sabine Wren 21 pontért repül az Attack Shuttle hajóval.
Hera Syndulla: Természetesen Hera nem csak a Szellemet, hanem a Fantomot is szívesen vezeti, ha a szükség éppen úgy kívánja, és a pilótaképzettsége, valamint a képessége megegyezik azzal mint amikor a VCX-100 pilótája, azonban a Fantomot vezetve kaphat Elit pilóta fejlesztést. Hera Syndulla 22 pont elköltése után foglalja el a Fantom pilótaülését.
Ezzel ki is végeztük a nyolcadik hullám legnagyobb (és egyben a legkisebb) hajóját. Sajnos ez nem egy olcsó kiegészítő, azonban ne felejtsük el, hogy két hajót is kapunk a pénzünkért, és fejlesztések tekintetében is szépen meg van rakva ez a doboz. Aki rajong a Lázadók sorozatért, annak szinte kötelező választás, de aki szeret nagyobb hajókkal repkedni, az sem fog benne csalódni.
|