TIE Fighter - Alapdoboz2013.09.16. 10:41, TK421 & SenkifiaSenki
TIE Fighter – Alapdoboz
Az alapdobozban az X-szárnyú mellet két TIE vadászt találunk, így a mostani cikkemben ezekről a Birodalmi vadászgépekről, illetve a Core Set-ben található pilótákról és a fejlesztésekről lesz szó. A TIE Fighter a nevét az iker ion hajtóműveiről kapta (Twin Ion Engines), lássuk hát, hogy mit lehet kihozni belőle.
TIE vadász
Tűzerő (Primary Weapon) /2/ : Az gondolom nem meglepő, hogy tűzerő tekintetében nem veszi fel a versenyt a felkelő X-szárnyúval, de csak egy kockával kap kevesebbet a támadásai során, és a fürgeségének köszönhetően egy tapasztalt pilóta könnyen tud majd olyan közel férkőzni az ellenfélhez, hogy kapjon egy bónusz támadó kockát.
Mozgékonyság (Agility) /3/ : A hármas mozgékonyság nagyon hasznos, mondhatni életmentő dolog a birodalmi vadászpilóták számára, és ehhez még a későbbiekben ismertetésre kerülő akciók is hozzájönnek. Szóval egy TIE vadász nem könnyű célpont, különösen, ha még a távolságból adódó bónuszkockát is megkapja.
Szerkezet (Hull) /3/ : Az X-Wing-es cikkben nehezteltem, hogy a felkelők legtutibb vadászgépének csak hármas szerkezeti értéke van, akkor itt azt kell mondjam, hogy a birodalmi vadászgép hármas értéke bizony nem is számít rossznak. Persze játék közben amikor egy sorozat leviszi a hajónkat a pályáról, akkor ezt másképp gondoljuk, de be kell látnunk, hogy ez a filmekben sem volt másként.
Pajzs (Shields) /0/ : Nincs pajzs, nincs miről beszélni. A birodalmi főmufftik, úgy vélik, hogy a pilóták jobban teljesítenek, ha az életük a tét, meg aztán bőven akad utánpótlás is.
Fókusz (Focus) /-akció/ : Mint azt az előző cikkben írtam a Fókusz egy univerzális megoldás, mert támadás és védekezés esetén is hasznos tud lenni, de mivel ennek a hajónak nincsenek pajzsai, így szerintem a Fókusz csak akkor jó választás, ha nem kell félnünk attól, hogy az ellenfél tűz alá veszi a hajónkat.
Kitérés (Evade) /-akció/ : A TIE Fighter mozgékonysága ezzel az akcióval kiegészülve teszi igazán nehéz célponttá a birodalmi vadászgépet. Ha az ellenség tűzvonalában vagyunk, akkor alapvető, hogy egy Kitérés akcióval igyekszünk megtoldani pilótánk életét.
Orsózás (Barrel Roll) /-akció/ : Ez egy nagyon hasznos akció, számos esetben segít úgy helyezkedni a hajóval, hogy kikerüljünk az ellenséges vadászok tűzívéből, vagy épp abban van hasznunkra, hogy mi magunk tudjunk leadni egy sorozatot a felkelő kutyákra. És ne felejtsük el, hogy az oldalirányú kitérésen felül lehetőség van minimális előre illetve hátrafelé mozdulásra is.
Fejlesztések (upgrades)
A TIE vadászok nem arra lettek kifejlesztve, hogy mindenféle extra dologgal fel lehessen turbózni őket, nem is nagyon lenne hova rakni a dolgokat, így a hajók fejlesztése kimerül a pilóták illetve azok képességeinek variálásában.
Pilóták
Academy Pilot: A pilóta, akit frissen köpött ki a birodalmi katonai akadémia. Az egyes pilóta képzettsége (Pilot Skill) azt mutatja, hogy nem sok harci tapasztalattal bír, de cserébe csak 12 pontba kerül. Természetesen semmi extra képessége nincs, és nem is kaphat pilóta fejlesztést.
Obsidian Squadron Pilot: Egy kicsit tapasztaltabb a fenti társától, ami abban mutatkozik meg, hogy hármas képzettsége van, és emiatt egy ponttal többet kell költenünk az Obszidián raj pilótájára.
Black Squadron Pilot: A Fekete raj pilótái maga Vader nagyúr közvetlen irányítása alatt állnak, így ők már elég tapasztalt pilótáknak számítanak. Már négyes pilóta képességgel rendelkeznek, de ami ettől is fontosabb, hogy tudunk nekik Elite Pilot Talent fejlesztést adni, és mindezért csak 14 pontot kell áldoznunk.
Night Beast: Ez már egy nevesített, vagyis egyedi pilóta. Ötös képzettsége van, de nem rendelkezik elit pilóta ikonnal, így fejleszteni nem lehet, ellenben van egy alapképessége, miszerint ha zöld manővert hajt végre bónuszként tehet egy Fókusz akciót. Ezért a Night Beast 15 pontba kerül, ami már egész jó választás, hiszen csak hárommal több, mint a legegyszerűbb Academy Pilot.
Dark Curse: Szintén egyedi pilóta, de ő sem rendelkezik semmiféle ikonnal, így a fejlesztésére nincs lehetőségünk. A képessége viszont nem rossz, ugyanis az ellen irányuló támadások során a támadó nem használhatja a Fókusz akcióját, illetve a támadókockák újradobására sincs lehetősége. Tizenhat pontba kerül, de a Dark Curse csak akkor a legjobb választás, ha a védekezésben látjuk a győzelem kulcsát.
Mauler Mithel: Ő volt Vader bal oldali kísérője az emlékezetes Yavini csata során. Ennek megfelelően ő már hetes pilóta képzettséggel bír, és természetesen egy Elite Pilot Talent fejlesztést is adhatunk neki. Ha mindez nem lenne elég, akkor ott van még Mauler Mithel extra képessége is, ami miatt az egyes távolságon belül lévő célpontokra plusz egy támadó kockát kap, vagyis négy kockával adja le a támadását. Mindent összevetve egyáltalán nem sok érte 17 pontot áldozni, hiszen a képzettsége, az extra képessége, és az, hogy fejleszthető, messze az alapdoboz leghasznosabb birodalmi pilótájává teszi. És bár a Core Set fejlesztés kártyái közül csak a Determination és a Marksmanship jöhet szóba, az utóbbi az igazán hasznos választás részére, hiszen jó esetben igen sok kockával tudunk támadni.
Összességében a TIE vadászok esetében csak a pilótákkal és az Elite Pilot Talent kártyákkal tudunk sakkozni. Ha abból indulunk ki, hogy az előző cikkben azt javasoltam a felkelő játékosnak, hogy az X-szárnyújába Luke-ot és R2-D2-t ültesse, és válassza a Marksmanship fejlesztést, akkor a birodalmiaknak azt tanácsolom, hogy 35 pontból az egyik hajóba Mauler Mithel-t ültesse egy Marksmanship fejlesztéssel, a másikba pedig Night Beast lesz a jó választás.
|