TIE Advanced - Kiegészítő 1. hullám2013.10.14. 13:30, TK421 & SenkifiaSenki
TIE Advanced – Kiegészítő 1. hullám
A kiegészítők első hullámával az Y-szárnyú mellett egy másik új vadászgép is bemutatkozott, ami nem más, mint Vader speckó TIE vadásza az Advanced. A hajó csak a Yavini ütközetben tűnt fel a vásznon, de a későbbiekben nem terjed el a Birodalmi Haditengerészet flottájában, így aztán mondhatni, hogy a TIE Advanced ritka mint a fehér holló.
TIE Advanced X1
Tűzerő (Primary Weapon) /2/ : A hajó kettes tűzereje szerintem hozza az elvárható értéket, hiszen miért is gondolnánk, hogy az Advanced tűzereje vetekszik egy X-szárnyúéval. Mivel a hajó elég gyors, így könnyedén közel lehet vele kerülni a célponthoz, és máris akár három kockával is dobhatjuk a támadásunkat.
Mozgékonyság (Agility) /3/ : Az Advanced nem veszített semmit a TIE vadászok mozgékonyságából, így távolról szinte esélytelen leszedni, de még közelről sem minősül könnyű célpontnak.
Szerkezet (Hull) /3/ : A vadászgépekre jellemző érték, sokat nem is kell róla írnom, ha már megsérült a hajó, akkor nem árt, ha a pilóta inkább vigyáz a hátsójára, mert pikk-pakk lebontják a körülötte lévő kasztnit.
Pajzs (Shields) /2/ : Nagy jóság, hogy a TIE Advanced rendelkezik pajzsokkal, így messze jobb vadászgép lesz belőle, mint egy sima TIE Fighter-ből. (Persze aztán a pajzs és a játék szempontjából mellékes hiperhajtómű miatt lett túl drága, és ezért nem készült belőle túl sok.) Minden esetre a pajzs megléte igen komoly fegyvertény a játék során.
Mozgás, manőver: Az Advanced X-1, mint minden Tie Fighter, gyors hajó. Egyenesen 5-ös távolságig mozoghatunk vele minden probléma nélkül, ráadásul az egyenes vonalú mozgás 3-as távolságig zöld manővernek számít. Azért ilyen sebességnél Stressz Tokent dobni, nem kispálya. Piros manővernek csak a 4-es távolságra végrehejtható 180 fokos forduló számít. A manőverek nagy része 2-3-as távolságra esik, itt szinte bármit megcsinálhatunk büntetés nélkül, kivéve a már említett 180 fokos fordulót.
Fókusz (Focus) /-akció/ : Az Advanced annyi akcióval rendelkezik, hogy a játékos a bőség zavarával fog küszködni. Ennél a hajónál én a Fókuszt csak akkor szoktam használni, amikor inkább az elsődleges fegyverek támadására gyúrok, de jól jöhet egy kitérés is egy-két kósza sugárnyaláb elől.
Kitérés (Evade) /-akció/ : Ha az ember egyértelmű célpont, akkor a kitérés alap. Ehhez jön még a három, vagy négy kockás dobás, és ha csak Fortuna asszonyság meg nem tréfál minket, nem nagyon kell tartanunk a pusztító ágyútűztől.
Orsózás (Barrel Roll) /-akció/ : Akárcsak a TIE vadászok esetében, az orsózás nagyon jól alkalmazható, hogy a pilóta a legoptimálisabb pozícióba kerülhessen, akár arról van szó, hogy ezáltal kikerüljön egy ellenséges hajó tűzívéből, akár arról, hogy ezzel cserkéssze be az áldozatát.
Célpont bemérése (Target Lock) /-akció/ : Mivel az Advancedet felszerelhetjük rakétákkal, így a Target Lock kötelező akció. Mindazonáltal, ha már kifogytunk a rakétából, nagyon jól lehet használni a támadások újradobásához is.
Fejlesztések (upgrades)
A TIE Advanced egyik legnagyobb előnye az egyszerű TIE vadászhoz képest, hogy lehet bele rakétákat pakolni.
Concussion Missiles: Ezt a rakétát 2-3-as távolságra lehet elröpíteni, és négy kockával dobjuk a támadást, ráadásul a képességének köszönhetően egy üres eredményt át lehet fordítani egy normál sebzésre. Szerintem a Concussion Missiles inkább egy nagyobb hajó ellen tud hatékony lenni, és igazán ott szolgálja meg a rá költött négy pontot.
Cluster Missiles: Ezekkel a rakétákkal aránylag közelre kell támadni, hiszen 1-2-es lőtávra lévő ellenfélre lehet kilőni őket. A támadáshoz csak három kockát használhatunk, de mivel sok apró rakétáról van szó, így a támadást kétszer hatjuk vége. A magam részéről a Cluster Missiles-t jobb szeretem vadászgépekre kilőni, ha van rá lehetőség, mert úgy vettem észre, úgy jobban behozza a 4 pontját.
Squad Leader: Ez már egy elit pilóta képesség, ami ráadásul egyedi is, így egy seregben csak egy lehet belőle, ezt nem árt észben tartani! Az a pilóta akiből Sqad Leader lesz kommandírozhatja az 1-2-es távolságon belül lévő, nála alacsonyabb pilótaképességgel rendelkező társát, aki ennek hatására egy szabad akciót hajthat végre. Itt azt is meg kell jegyeznem, hogy egy hajó egy körben nem hajthat végre két azonos akciót. Minden esetre ez az egyik leghasznosabb fejlesztés kártya, ha az ember nagyobb létszámú rajokban gondolkodik. A költsége csak két pont, ami nem érték ezért a képességért.
Swarm Tactics: Ennek hatására a harci fázis kezdetén egy barátságos hajó pilótáját, ami egyes távolságon belül van, a saját pilótaképzettségi szintünkre emelhetünk. Ez azért jó, mert így egy képzetlen pilóta is leadhatja lövéseit, mielőtt az ellenfél a túlvilágra küldené. A két pont nem drága érte, és egy sokhajós flottában biztosan hasznát fogjuk venni a Swarm Tactics fejlesztésnek.
Expert Handling: Ezzel az elit pilóta képességgel egy akcióként végrehajthatunk egy orsózás (Barrel Roll) műveletet, ha a hajó akciósávjában nincs ilyen ikon, akkor ugyan kapunk egy stressz jelzőt, de a lényeg, hogy az orsózás után levehetünk egy ellenséges Target Lock jelzőt a hajóról. Az Expert Handling két pontba kerül, de mivel ezzel egy esetleges rakéta-támadást tudunk elodázni, igen hasznos lehet. Különösen érdekes lehet, ha egy nagyobb hajó pilótáját ruházzuk fel ezzel a lehetőséggel.
Pilóták
Tempest Squadron Pilot: Ez a legolcsóbb opció a TIE Advanced esetében. A Tempest Squadron Pilóta a maga 21 pontjával elég drága, különösen, hogy csak kettes pilótaképzettsége (Pilot Skill) van, és a rakétákkal való felszerelésen kívül semmilyen más fejlesztést nem eszközölhetünk raja.
Storm Squadron Pilot: A következő pilóta a Storm Squaron tagja. Képzettsége kettővel magasabb mint a Tempest raj pilótájának, így az ára is kettővel több, 23 pont, és sajnos ő is legfeljebb csak rakétákkal fejleszthető.
Maarek Stele: Maarek Stele nem egyszerű figura, rákeresve a nevére egy kisebb regényre való információt tudhatunk meg a Birordalom egyik legharcedzettebb, és nem mellesleg Erő érzékeny vadászpilótájáról. Egy ilyen pilóta 27 pontunkba kerül, de a rakéta mellé egy elit pilóta képességet is adhatunk neki. Ráadásul, ha kritikus találatot okoz az ellenfelének, akkor felhúz három sérülés-kártyát és abból választ egyet a meglőtt hajó részére.
Darth Vader: Vader nagyúr nem szorul bemutatásra, és azt is mindenki tudja, hogy Anakin Skywalker nagyszerű pilóta volt, akit az Erő csak még jobbá tett, ennek megfelelően kilences pilótaképzettséggel bír és természetesen neki is választhatunk egy Elit pilóta képességet a rakéta mellé. Noha Lord Vader 29 pontba kerül, a képessége, miszerint az akció végrehajtása fázisban két akciót hajthat végre igazán erős, így megéri a ráfordított pontokat.
Mindent összevetve a TIE Advanced nagyon jó kis hajó, és a hozzá járó fejlesztések is nagyon jól használhatóak. Bár egy több Advancedből álló raj furán mutathat az asztalon, hiszen a filmekben és a könyvekben is meglehetősen kuriózumként voltak kezelve, attól még egy nagyon ütőképes hajóról van szó. Egy ilyen hajó nagyon jó vezére lehet egy TIE vadászokból álló rajnak, szóval mindenképp helye van egy birodalmi flottában.
|