X-Wing - Kiegészítő 1. hullám2013.10.29. 08:15, TK421 & SenkifiaSenki
X-Wing - Kiegészítő 1. hullám
Az alapdobozban található X-szárnyúról már írtunk egy pár sort korábban, de a FFG úgy gondolta, hogy a kiegészítők első hullámában az alapdobozban található hajók is beszerezhetőek lesznek. Természetesen ezek a hajók alap statisztikájukban nem térnek el a CoreSet-es társaiktól, de új pilótákat és fejlesztéseket találhatunk az X-Wing kiegészítőben.
X-Wing
A hajó értékeit nem fogom mégegyszer górcső alá venni, de mivel a korábbi cikkben kimaradt, így a manőverezésről ejtenék néhány szót.
Mozgás, manőver: A manőverek nagy része a kettes és hármas távolságra esik. Ebben a tartományban minden alapvető manővert végre lehet hajtani. Az egyes távolságon belüli két enyhe kanyar, és a kettes távolságig történő egyenes mozgás zöld. Pirosnak csak a visszafordulás minősül, amit négyes távolságon lehet végrehajtani, egyébként ilyen sebességnél már csak egyenes mozgásra van lehetőségünk. Összességében az X-wing nem a leggyorsabb és legjobban manőverező vadászgép, de bőven felveszi a lépést a legtöbb birodalmi vadászgéppel.
Fejlesztések (upgrades)
Expert Handling: A legfontosabb, hogy az új errata értelmében a kártya egy szabad orsózás akciót biztosít. Amennyiben a hajó akciósávjában nincs orsózás, akkor ugyan kapunk egy stressz jelzőt, de legalább megszabadulhatunk egy ránk kiadott Célpont bemérése (Target Lock) jelzőtől. Az Expert Handling pontértéke nem változott, így továbbra is két pontért vehetjük meg egy olyan pilótánknak, aki kaphat elit pilóta képességet.
Marksmanship: Ez a fejlesztés ismerős lehet az alapdobozból. Nem is vesztegetnék rá több szót, hiszen továbbra is úgy vélem, hogy a Marksmanship az egyik legjobban használható elit pilóta képesség, és csak három pont.
Proton Torpedoes: Ez is ismerős az alapcsomagból, így erről sem tudok sok újdonságot elmondani. A proton torpedók négy pontért okosan használva simán behozzák az árukat.
R5 Astromech: Az R5 Asztrodroid egy új fejlesztés, aminek segítségével a játékkör utolsó fázisában egy, a hajóra vonatkozó (Ship Trait) kritikus sérülés kártyát fordíthatunk szöveggel lefelé. Bár kicsit korlátozza a lehetőségeket, hogy csak a Hajót ért találatokat javítgathatjuk, ám 1 pontért nem is nagyon lehetnek nagyobb elvárásaint szegény droidtól.
R5-K6: Ez a nevesített R5-ös már kicsit jobban is a hasznunkra tud lenni. Amennyiben épp elhasználunk egy Célpont bemérése jelzőt, dobhatunk egy zöld kockával, és ha sikerült kitérést dobni, akkor máris bemérhetünk egy új célpontot. Az R5-K6 csupán két pontba kerül, de ha gyakran használjuk a Target Lock akciót, akkor megéri őt ültetni a hajóba.
Pilóták
A kiegészítőben két korábbról ismert pilótát is találunk a Rookie Pilot, és a Red Squadron Pilot személyében, akikről korábban már lehetett olvasni, azonban kapunk két új pilótát is akik a következők.
Garven Dreis: Garven "Dave" Dreis nem más mint a Yavini csata X-szárnyú rajának vezetője. A csata során, a „Boss” hívójelű Garven volt az, aki az Y-szárnyú hajók kudarcba fulladt támadás után a második hullámban rárepült a célra, és bár kilőtte a torpedóit, az nem találtak be a szellőzőnyílásba, és nem sokkal ezután áldozatul esett Vader nagyúr bosszújának. Garven Dreis hatos pilótaképzettséggel (Pilot skill) rendelkezik, és a képessége alapján, ha elkölt egy Fókusz jelzőt, akkor azt nem kell eldobnia, hanem átadhatja egy 1-2 távolságra lévő baráti hajónak. Sajnos elit pilóta képességgel nem fejleszthetjük, pedig ha megtehetnénk az egyik legjobb választás lehetne a maga 26 pontjával.
Wedge Antilles: Nem hiszem, hogy Wedge Antilles bemutatásra szorulna, hiszen az egyik, ha nem a leghíresebb felkelő pilótáról beszélünk. Ő volt a Yavini csata Vörös kettese, aztán a Zsivány osztag vezetője lett, és nem utolsó sorban ő volt az, aki az Endori csata során Landoval berepült a második Halálcsillagba, és felrobbantotta azt. Ennek fényében nem meglepő, hogy Wedge Antilles pilótaképzettsége kilences, és elit pilóta képességgel is kiegészíthetjük az alapképességét, ami a megcélzott ellenfél mozgékonyságát (Agility) csökkenti eggyel. Wedge 29 pontot kóstál, de a képességei és a fejleszthetősége miatt nagyon jó választás.
Az X-Wing kiegészítő csupán két új pilótával bővíti a készletünket, és fejlesztések terén sem halmozza el a játékosokat, de mindenképp érdemes beszerezni, hiszen Garven és Wedge pilótakártyája nem hiányozhat egyetlen gyűjtő készletéből sem!
A korábbi, az alapdobozban található X-Wing vadászgéppel foglalkozó cikk itt olvasható:
|