USE THE FORCE - X-Wing Miniatures és STAR WARS LCG portál
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Körkérdés
Lezárt szavazások
 
Cikkek
Friss bejegyzések
2018.05.01. 20:50
2017.09.29. 08:09
2017.09.14. 14:41
2017.09.11. 14:10
2017.09.05. 10:14
Friss hozzászólások
 
Cimkefelhő

X-Wing Alapdoboz Wave 1 Wave 2 Wave 3 Wave 4 

Wave 5 Wave 6 Wave 7 Rebel Transport

Imperial Aces Rebel Aces Corellian Corvette Versenyek 

2016-os Liga eredmények


Star Wars LCG Core Set

Hoth Ciklus Edge of Darkness

Balance of the Force Echoes of the Force ciklus 

Between the Shadows Rouge Squadron ciklus

 
X-Wing & SW LCG

Firespray-31 - Kiegészítő 2. hullám

2013.12.09. 14:14, TK421 & SenkifiaSenki
 
Firespray-31 - Kiegészítő 2. hullám
 
A kiegészítők második hullámában az YT-1300 mellett egy másik nagyobb méretű gépet, a Firespray-31 járőr és támadó hajót is piacra dobta az FFG. Maga a hajótípus talán csak a legfanatikusabb Star Wars rajongóknak mond valamit, de ha azt mondom, hogy Slave 1, akkor már többen be tudják azonosítani, ha pedig Boba és Jango Fett hajójaként emlegetjük, akkor szinte mindenki tudja, hogy miről van szó. Lássuk hát mit tud ez a masina.
 
 
 
Firespray-31 
 
Tűzerő (Primary Weapon) /3/ : A tűzerőn tisztán látszik, hogy a Firespray-31 egy harci járgány, hiszen ilyen értékkel még a vadászgépek közül sem rendelkezik mindegyik hajó, és az YT-1300-zal ellentétben ezen a hajón a hármas tűzerő az alap. Nem szabad elfelejteni, hogy a hajónak nem csak előre felé, hanem hátra is van egy tűzíve, amivel igen jól meg lehet tréfálni az üldözőket.
Mozgékonyság (Agility) /2/ : A mozgékonyság értéken is látszik, hogy nem egy teherhajóról van szó, hiszen a kettes mozgékonysággal az X-szárnyú hajók rendelkeznek.
Szerkezet (Hull) /6/ : A nagy méret egyik előnye, hogy strapabíróbb hajókat lehet készíteni, ha a méret nem korlátozza az alkotót. Ennek megfelelően a Firespray-31 kétszer annyi találatot képes elviselni, mint egy kisebb vadászgép.
Pajzs (Shields) /4/ : Pajzsok tekintetében is jobb a helyzet, mint a kicsi, egyszemélyes vadászgépek esetében. A négy pajzs és a hat szerkezeti pont azt jelenti, hogy legalább tíz találatot kell elszenvednünk mielőtt a Firespray-31 lekerülne az asztalról, ami szerintem igencsak jónak számít.
Mozgás, manőver : A rendelkezésre álló manőverek tekintetében sem kell csalódnunk. Kettes és hármas sebesség mellett minden manővert végre tudunk hajtani, egyes sebességgel csak egyenes és enyhe kanyarokat, de azokat zöld színnel, ahogy a kettes sebességű egyenes mozgást. A visszafordító manővert hármas és négyes sebesség mellett lehet végrehajtani, és természetesen ezek egy stressz jelzőt adnak a pilótának. Teljes gázzal maximum négyes távolságra juthatunk, de úgy vélem egy ilyen hajó esetében ez még jónak is számít. A galaxis legjobb vadászgépének mondott X-wing-hez viszonyítva a Firespray-31 a nagy mérete ellenére is képes azon manőverekre, amikre az X-szárnyú, ami nem kis fegyvertény.
Fókusz (Focus) /-akció/ : Mint univerzális akció, egyaránt jó hasznát vehetjük támadás és védekezés során, de ha előre tudjuk, hogy a kettő közül melyik fontosabb nekünk akkor a következő két akció közül érdemesebb választanunk.
Kitérés (Evade) /-akció/ :  Nem kis meglepetés egy ekkora hajó akciósávjában a kitérés ikont látni. Mondanom sem kell, hogy ez az akció mennyire megnövelheti a Firespray-31 játékban töltött idejét.
Célpont bemérése (Target Lock) /-akció/ : Mivel a Firespray-31-et rogyásig pakolhatjuk rakétákkal, így a célpont bemérése akció igen hasznos, arról nem is beszélve, hogy a fegyverzetet is fejleszthetjük, így dobálhatunk támadást akár négy kockával is, és mindig jól jön, ha egy-egy szerencsétlen gurítás után újrapróbálkozhatunk.
 
Fejlesztések (upgrades)
Assault Missiles: Az Assault Missiles egy jó ok arra, hogy használjuk a Target Lock akciót, hiszen a rakétát csak egy korábban bemért célpontra lehet kilőni abban az esetben, ha kettes vagy hármas távolságra van. A támadás során négy kockával dobhatunk, és ha legalább egy találatunk van, akkor a célponttól egyes távolságon belül mindenki kap egy sérülést, így ideális fegyver a zárt alakzatban mozgó rajok ellen. A rakétáért 5 pontot kell fizetnünk.
Expose: Az Expose fejlesztést elit pilótáknak adhatjuk. A fejlesztést akcióként kell használnunk, és ha így teszünk, akkor egyet adhatunk a támadó értékünkhöz, viszont egyet veszítünk a mozgékonyságunkból. Ha épp nem vagyunk az ellenséges hajók lőtávjában, vagy tűzívében, akkor nagyon hasznos fejlesztés tud lenni, és csak 4 pontba kerül.
Gunner: A lövésznek akkor vesszük hasznát, ha olyan szerencsétlenek voltunk, hogy a végrehajtott támadás során egy kockával sem értünk el találatot. Ilyenkor a Gunner fejlesztésnek köszönhetően azonnal végrehajthatunk még egy támadást az elsődleges fegyverzettel. Természetesen ezután több támadást már nem tehetünk a körben. A Gunner személyzetért 5 pontot kell áldoznunk.
Heavy Laser Cannon: A nehéz lézerágyúval kettes és hármas távolságra tudunk támadni, de ezt a támadást négy kockával hajthatjuk végre. A leadott támadás után az összes kritikus találatot sima találatra kell fordítani, de persze ezeket a sima találatokat egyéb képességgel vissza lehet fordítani kritikusra. A Heavy Laser Cannon fejlesztés 7 pontba kerül, ami soknak tűnik, ha azt nézzük, hogy nem lehet vele kritikust lőni, de ha azt vesszük figyelembe, hogy a hajóval a játék során mennyiszer lövünk, akkor lehet, hogy megéri a ráfordított költséget.
Homing Missiles: Egy újabb rakéta, amivel felfegyverezhetjük a Firespray-31 hajónkat. A Homing Missiles kilövése során el kell költenünk egy Target Lock jelzőt, és ezt a lapot is, majd egy kettes vagy hármas távra lévő hajót megtámadhatunk. Négy kockával dobhatunk, de az ellenfél nem használhat kitérés jelzőt a támadásunk ellen, szóval csak a kockáira hagyatkozhat. Ezek a rakéták 5 pontba kerülnek.
Ion Cannon: Az ion ágyú már ismerős lehet, de a birodalom eddig még egy hajón sem alkalmazhatta ezt a fegyvert. Az Ion Cannon hármas tűzerővel bír, és a hagyományos lőtáv bármely részére használhatjuk. Ha betalálunk vele, az célpont kap egy sérülést (függetlenül attól, hogy mennyi sikeres találatunk vol), és egy ion jelzőt, ami miatt a következő körben csak egy egyes sebességű egyenes mozgást tehet. Az ion ágyút 3 pontért szerelhetjük fel a hajóra.
Mercenary Copilot: A legénységet bővíthetjük egy zsoldos másodpilótával, aki nagyon jól tud támadni hármas lőtávra, mert egy ilyen távolságra leadott támadás során egy sima találatot kicserélhet egy kritikusra. Egy Mercenary Copilot-ot 2 pontért toborozhatunk a hajónkra.
Proximity Mines: Az aknák és a bombák a fejlesztések egy új fajtája. Mozgás előtt a hajó hátsó részéhez illesztve az egyes egyenes sablont, helyezhetjük ki a szeretetcsomagot. A Proximity Mines akkor fog felrobbanni, ha egy hajó talpa vagy mozgássablonja átfedésbe kerül az akna jelzőjével. Mivel az akna nem válogat, ezért nem árt figyelni, hogy ne saját hajóval hozzuk működésbe a robbanószerkezetet. A robbanás során három kockával dobhatunk, és a hajó akire rárobbant a csomag elszenvedi az összes sima és kritikus találatot. Egy ilyen aknát 3 pontért rakhatunk be.
Seismic Charges: A szeizmikus töltet az aknához hasonlatos módon kerülhet a játéktérre, de ez a csomag az aktiválási fázis végén automatikusan felrobban, és egyes távolságon belül válogatás nélkül mindenkinek leoszt egy sérülést. A Seismic Charges két pontba kerül, de okosan használva, jó sok borsot törhetünk vele az ellenfél orra alá.
Slave I: Ezzel a fejlesztéssel 0 pontért elkeresztelhetjük a Firespray-31 hajónkat Slave I-nek, és máris képesek leszünk vele torpedókat lövöldözni.
Stealth Device: A Stealth Device fejlesztés bármely hajónak adható, ha kifizetjük érte a 3 pont árat. A módosításnak köszönhetően a hajó mozgékonysága megnő eggyel, egész addig, míg el nem találják, utána el kell dobni ezt a lapot.
Veteran Instincts: Veterán ösztönökkel csak elit pilóta rendelkezhet. A pilóta, akinek megvesszük a Veteran Instincts fejlesztést 1 pontért, kettővel magasabb pilótaképzettséggel fog rendelkezni.
 
Pilóták:
Bounty Hunter: A fejvadász rendelkezik a legalacsonyabb pilótaképzettséggel, a maga hármas értékével. Fejlesztésként szerelhetünk a hajóra valamilyen ágyút, pakolhatunk rá egy bombát és kaphat egy rakétát is, végül egy legénységet is választhatunk a pilóta mellé. A Bounty Hunter 33 pontba kerül, és biztosan elég hatékony, mert egy versenyen jól szerepelt az illető, aki három darab Bounty Hunter hajóval indult a 100 pontos megmérettetésen.
Krassis Trelix: Az úriember a Karazak Rabszolgakereskedőknek dolgozott egész addig, míg nyolc évvel a Yavini csata után Shada D'ukal le nem vadászta őt. Krassis Trelix ötös pilótaképzettséggel bír, és ha a másodlagos fegyverekkel támad, akkor egy támadókockát újradobhat. Fejlesztés ügyében nem tér el a Bounty Hunter-től, de mivel jobb pilóta és van egy jó kis képessége, ezért ő 36 pontba kerül.
Kath Scarlet: A kisasszony a felkelés ideje alatt, a Binayre kalózoknak dolgozott, és a koréliai szektor peremén egy Firespray-31 hajóval fosztogatta a fegyvertelen csillaghajókat. Kath Scarlet pilótaképzettsége hetes, és a szokásos fejlesztések mellett elit pilóta képességgel is felruházható. Ha a támadása ellen védekező hajó semlegesít egy kritikus találatot, akkor kap egy stressz jelzőt. Kath Scarlet 38 pontba kerül, de nem vagyok biztos abban, hogy a képessége jobb lenne, mint Krassis Trelixnek.
Boba Fett: Ki más is lehetne a hajó legnagyszerűbb pilótája, mint a híres Boba Fett, akinek 8-as pilótaképzettsége van, és ha egy enyhe forduló manővert választ, akkor a felfedés után is szabadon választhat, hogy jobbra vagy balra akarja azt végrehajtani. Szintén felruházható elit pilóta képességgel, kaphat bombát, rakétát, másodlagos fegyvert, és ha a hajót elnevezzük Slave I-nek, akkor torpedót is. Boba Fett 39 pontba kerül, ami csak hat ponttal több, mint egy nevesincs fejvadász.
 
A Firespray-31 nekem majdnem olyan kultikus hajónak számít, mint az YT-1300, így kötelező jellegű volt egy darabnak a beszerzése. Ezen felül szerintem egy nagyon erős hajó, jó statisztikákkal, hangulatos fejlesztésekkel. Ha valaki egy kicsit meg akarja fűszerezni a TIE vadászgépekből álló Birodalmi flottáját, annak a Firespray-31 tökéletes választás.
 
Még nincs hozzászólás.
 

Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal