B-Wing - Kiegészítő 3. hullám2014.02.17. 11:55, TK421 & SenkifiaSenki
B-Wing - Kiegészítő 3. hullám
El is érkeztünk a kiegészítők harmadik hullámához, amiben szintén négy hajóval bővítették a kínálatot. Elsőként a felkelők új bombázóját vesszük górcső alá. A B-Wing hivatott leváltani az „öreg” Y-szárnyú hajókat. A B-szárnyú hajók részt vettek az Endor mellett vívott ütközetben és később is fontos részei voltak a Felkelő flottának.
B-Wing
Tűzerő (Primary Weapon) /3/ : A B-Wing elsődleges fegyvere már előrelépés az Y-szárnyúhoz viszonyítva. A hármas tűzerő pedig a játék eddigi hajóit figyelembe véve egész jónak mondható.
Mozgékonyság (Agility) /1/ : Ez az alacsony érték a magam részéről kicsit csalódás, de nem szabad elfelejtenünk, hogy egy vadász-bombázóról van szó, így ha nehezen is, de az egyes érték elfogadható.
Szerkezet (Hull) /3/ : Az, hogy a hajótest maga három lövést képes elviselni, átlagos a hasonló méretű vadászgépek esetében.
Pajzs (Shields) /5/ : Öt pajzs viszont messze az átlagon felüli érték, de ha jobban belegondolunk, az Y-Wing értékei is hasonlók voltak, csak neki a szerkezeti értéke volt ötös, míg a pajzsa csak hármas. Viszont a nagyobb erejű pajzs szerencsésebb megoldás.
Mozgás, manőver : A B-szárnyú hajókat nem a kiemelkedő manőverező képessége miatt fogjuk szeretni. A tárcsán hat piros nyilat is találunk. Egyes sebesség mellet az éles kanyarok, hármasnál az enyhék, négyesen az egyenes mozgás is stressz-jelzőt eredményez. Szintén veszélyes manőver, de kétségtelenül nagy fegyvertény, hogy a B-Wing kettes sebesség mellet képes 180 fokos fordulót végrehajtani. Ugyanezen sebesség mellet amúgy az összes manőver megoldható, az egyenes mozgás pedig könnyűnek számít. Könnyű, vagyis zöld manőver továbbá az egyes sebességgel végrehajtott egyenes és enyhe ívű fordulás is.
Fókusz (Focus) /-akció/ : Mint minden hajó, természetesen a B-szárnyú is választhat fókusz akciót, ami kitérés hiányában sok esetben igen bölcs döntés lehet.
Célpont bemérése (Target Lock) /-akció/ : A hajóra akár két proton torpedót is tehetünk, amihez a célpont bemérése elengedhetetlen, de az elsődleges fegyver használata közben is jól jöhet néhány kocka újradobása.
Orsózás (Barrel Roll) /-akció/ : A B-szárnyú könnyedén képes körbefordulni a pilótafülkéje körül, így jár neki az orsózás manőver, amivel könnyebben tudjuk pozícióba hozni a hajót, vagy kerülgetni az aszteroidákat.
Fejlesztések (upgrades)
Advanced Proton Torpedoes: Csupán egyes távolságra lehet kilőni, cserébe öt támadókockával lehet odapörkölni az ellenfél alá. Sőt, a kidobott eredmények közül három üres kockát fókuszra lehet fordítani. Az Advanced Proton Torpedoes 6 pont árán vásárolható meg.
Autoblaster: Egyes távolságra lévő hajót támadhatunk meg vele, a védekező a kockákkal kidobott kitérést nem használhatja a sima találatok ellen. A védőnek a kritikus találatokat kell elsőnek kiszednie. Az Autoblaster 5 pontba kerül.
Fire-Control System: Miután végrehajtunk egy támadást, a Fire-Control System segítségével azonnal bemérhetjük a célpontot (Target Lock). A rendszer fejlesztés (System upgrade) egy új fajtája a fejlesztés kártyáknak. A Fire-Control System csupán 2 pontba kerül.
Ion Cannon: Egytől hármas lőtávig, hármas tűzerővel támadhatunk vele. Akár mennyi találatunk van, az ellenfél csak egy sérülést kap és egy ion jelzőt. Az a célpont, akit eltalál az Ion Cannon, a következő körben csak egy egyes sebességű egyenes mozgást hajthat végre. Ezzel kordában lehet tartani a gyorsabb hajókat. Az Ion Cannon 3 pontba kerül.
Proton Torpedoes: A klasszikus Proton Torpedoes, kettes és hármas távolságra lehet kilőni. A támadást négy kockával hajtjuk végre, és egy fókusz dobást alapból kritikusra lehet fordítani. A Proton Torpedoes darabjáért 4 pontot kell áldoznunk.
Pilóták
Blue Squadron Pilot: A Blue Squadron Pilot a legolcsóbb B-Wing pilóta, így aztán csak kettes pilótaképzettséggel rendelkezik, és csak a hajó adta fejlesztésekkel lehet ellátni. Azért az mindenképp a B-szárnyú becsületére válik, hogy két torpedót, egy ágyút és egy Rendeszer fejlesztést is eszközölhetünk rajta. A Blue Squadron Pilot csak 22 pont, de néhány fejlesztés és máris túl vagyunk a 35-ön.
Dagger Squadron Pilot: A Dagger Squadron Pilot csak egy kicsit jobb mint a Blue Squadron-os társa. Pilótaképessége kettővel magasabb, de fejlesztések terén ugyan azokból gazdálkodhat, mint a kék rajhoz tartozó társa. A Dagger Squadron Pilot 24 pontot kóstál.
Ibtisam: Ő egy Mon Calamari pilóta nő, aki részt vett az Endor mellett vívott csatában, és bár kilőtték, sikerült katapultálnia, és túlélnie az ütközetet. Kiválóságát mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy a híres Rouge Squadronnak is a tagja volt, mígnem a Ciutric IV-en egy küldetés során meg nem ölték. Ibtisamnak hatos pilótaképzettsége van, és a képzettsége miatt, ha van legalább egy stressz jelzője, akkor újradobhat egy kockát, akár támadás, akár védekezés során. Az hajóra osztható alap négy fejlesztés mellett egy elit pilóta képességgel is felvértezhetjük. Ibtisam 28 pont árán hozható be a seregünkbe.
Ten Numb: A sullusti Ten Numb volt az, aki a második Halálcsillag ellen, a második hullámban csatába vezette a Blue Squadron egységet, miután az elsődleges Kék vezért Merrick Simms-et lelőtték. Ten Numb pilótaképzettsége nyolcas, a képessége miatt egy kritikus találatát nem lehet kitérés kockákkal elkerülni, és természetesen neki is választhatunk elit pilóta képességet. Ten Numb 31 pontért adható a csapatunkhoz.
Mindent összevetve a B-Wing egy nagyon strapabíró bombázóvadász. Noha nem kényezteti el a játékost a manőverek sokaságával, a sok pajzsnak köszönhetően jó eséllyel képes lesz célba juttatni akár mindkét torpedóját. Egy-két hajó minden felkelő seregében nagyon hasznos lehet.
|