Z-95 Headhunter - Kiegészítő 4. hullám2014.09.20. 23:07, TK421 & SenkifiaSenki
Z-95 Headhunter - Kiegészítő 4. hullám
Az FFG a negyedik hullámban kiadott X-wing miniatures kiegészítőkkel elkanyarodott a Star Wars kiterjesztett univerzuma felé. Ebben a szettben már olyan hajókat kapunk, amelyeket a régi trilógiában nem láthattunk. Gondolom, ennek sokan örülnek, a fanatikusabbak pedig morognak miatta, de a Z-95-öt talán még az ő gyomruk is könnyebben beveszi, hiszen valahol az ARC-170 és az X-Wing elődjének tekinthetjük. Noha egy öreg vadászgépről beszélünk a Z-95 egészen az új Jedi rend korszakáig szolgált a Felkelők seregeiben.
Z-95 Headhunter
Tűzerő (Primary Weapon) /2/ : A Z-95 kettes tűzerejét mára könnyen lebecsülhetjük, hiszen nem egy vadászgép komolyabb fegyverzettel büszkélkedik, de ne feledjük el, hogy a kettes tűzerő amolyan középértéknek tekinthető.
Mozgékonyság (Agility) /2/ : Joggal várhatnánk el, hogy ha már a tűzerő gyengébb, akkor a mozgékonyság lehetne magasabb, de ha a hajó pontértékét nézzük, akkor bizony a kettes mozgékonyság nem is tűnik olyan rossznak.
Szerkezet (Hull) /2/ : A hajónak csak kettes szerkezeti értéke van, ami miatt pajzsok nélkül bizony már könnyű falat egy TIE vadász számára is.
Pajzs (Shields) /2/ : Szerencsére az Incom már a kezdetektől igyekezett a hajóira elhárító pajzsot szerelni, így a Z-95 is megkapta ezt a sokszor életmentő fejlesztést.
Mozgás, manőver : A hajó elég mozgékonynak mondható, hiszen kettes és hármas sebesség mellet az összes normál manővert meg tudja csinálni, ráadásul a kettes sebesség mellet az egyenes és az enyhe fordulók könnyűnek is számítanak. Egyes sebességnél már az éles kanyarokról le kell mondanunk, de az egyenes mozgás még itt is zöld. A hajó legnagyobb sebessége a négyes egyenes, és az egyetlen veszélyes menővert, a visszafordulót pedig csak hármas tempó mellett hajthatjuk végre.
Fókusz (Focus) /-akció/ : Ahogy eddig minden hajó esetében, úgy a Z-95-nél is megtaláljuk az akciók között a Fókuszt, ami nagyon hasznos lehet, ha az ember gyakran gurít szemeket a kockákkal.
Célpont bemérése (Target Lock) /-akció/ : A célzó rendszer önmagában is egy hasznos dolog, de mivel a hajóra rakétákat is pakolhatunk, így egyenesen nélkülözhetetlen.
Fejlesztések (upgrades)
Munitions Failsafe: Ennek a nagyszerű módosításnak köszönhetően, ha olyan másodlagos fegyverrel támadunk, amit a használat során el kell dobnunk, előbb ki kell dolgoznunk a támadást, és csak akkor kell eldobni a lapot, ha sikerült találatot produkálnunk. A Munitions Failsafe csak 1 pontba kerül, de igen drága rakétákat és torpedókat menthetünk meg a segítségével.
Decoy: Ezt a fejlesztést csak elit pilóta kaphatja. A harci fázis elején egy kettes távnál nem messzebb lévő baráti hajót kiválasztva a két hajó felcserélheti a pilóta képzettség értékét a fázis végéig. A Decoy fejlesztés 2 pontba kerül.
Wingman: Szintén egy elit pilóta fejlesztés, amit ugyancsak a harci fázis elején használhatunk, hogy egy olyan baráti hajóról levegyünk egy stressz jelzőt, ami legfeljebb egyes távolságra van tőlünk. A Wingman fejlesztés 2 pontba kerül.
Ion Pulse Missiles: Ezt a rakétát kettes vagy hármas távra lőhetjük ki, ha előtte már bemértük a célpontot. Ha a támadásunk talál, a célpont elszenved egy sérülést (függetlenül attól, mennyi és milyen találatot dobtunk), és kap két ion jelzőt. Az Ion Pulse Missiles a maga 2 pontjával az egyik legolcsóbb rakéta.
Assault Missiles: Ez már egy régi ismerős. Kettes és hármas távra lévő, bemért célpontra lőhetünk vele. Ha a négy támadókockával sikerül találatot bevinnünk, akkor a célponthoz egyes távolságon belül lévő hajók is elszenvednek egy sérülést. Az Assault Missiles 5 pontba kerül.
Pilóták
Bandit Squadron Pilot: Ez a vadászraj a Liberty nevű MC80-as Star Cruiser-en teljesített szolgálatot. A legalacsonyabb pilóta képzettséggel rendelkező pilóták a maguk kettes értékével. Fejlesztésként csak rakétákat vehetünk a hajóhoz, ellenben mindössze 12 pontot kell áldoznunk egyetlen Bandit Squadron Pilotra.
Tala Squadron Pilot: A Tala rajba tartozó erősen átalakított Z-95-ös vadászgépeket Crix Madine tábornok kommandósai használták az endori akció során. Ennek a rajnak a pilótái négyes képzettséggel bírnak, de szintén csak rakétákkal lehet fejleszteni a hajót. A Tala Squadron Pilot 13 pontba kerül.
Lieutenant Blount: A hadnagy gyakran repült a fentebb említett Tala rajba tartozó Z-95-tel a Tala 2-vel. Egyébként Blount hadnagy az endori csatában a Falconon teljesített szolgálatot, így közvetlen kivette a részét a második Halálcsillag elpusztításában. A hadnagy pilóta képzettsége hatos, egy elit pilóta fejlesztést is kaphat, és ha támad, akkor is eltalálja az ellenfelét, ha az nem is szenved konkrét sérülést, és ez a képesség egy Ion rakétával nagyon hasznos kombinációt alkot. Lieutenant Blount 17 pontért ül be a Z-95-be.
Airen Cracken: A Tala 1 pilótája volt, és akárcsak Blount hadnagy ő is a Falconon volt az endori csata során, és a felső Quad laser ágyút kezelte. Airen Cracken nyolcas pilóta képzettséggel rendelkezik, A rakéta fejlesztés mellé egy elit pilóta képességet is választhatunk neki, és miután végrehajtottunk vele egy támadást, egy legfeljebb egyes távra lévő baráti hajónak adhatunk egy szabad akció lehetőséget. Airen Cracken 19 pontunkba kerül.
Összességében egy nagyon jó kis hajót kapunk ebben a kiegészítőben, és úgy vélem a Lázadó frakcióra már nagyon ráfért egy olcsóbb hajótípus, amit a Z-95 Fejvadász maximálisan teljesít is. Ráadásul a nevesített pilóták is olyan karakterek, akiket még a régi trilógia kedvelői is könnyen el tudnak fogadni, szóval azt hiszem a Z-95 sok felkelő seregben fogja a töltelék szerepét játszani.
|