TIE Bomber - Kiegészítő 3. hullám2014.03.04. 08:07, TK421 & SenkifiaSenki
TIE Bomber - Kiegészítő 3. hullám
Amíg a Lázadó sereg a B-Wing bombázóval erősödött a harmadik hullámban, addig a Birodalmi flotta egy újabb TIE variánssal, a TIE Bomberrel erősítette a sorait. A TIE Bomber nem csak bombázásra képes, hanem torpedókkal és rakétákkal is fel lehet őket szerelni. Lássuk hát, mire is képes a Sienar Fleet Systems által gyártott bombázó.
TIE Bomber
Tűzerő (Primary Weapon) /2/ : A TIE Bomber tűzereje nem marad el egy átlagos TIE vadász tűzerejétől, ami azt gondolom egész jónak számít, hiszen nem minden esetben használhatunk rakétákat vagy torpedókat.
Mozgékonyság (Agility) /2/ : A kettes mozgékonyság ugyan kicsit alacsonynak tűnhet annak aki hozzá szokott a TIE variánsok magasabb értékéhez, de végeredményben egy bombázóról van szó, tehát ez sem egy rossz érték.
Szerkezet (Hull) /6/ : Bevallom engem meglepett, hogy a Bomber ilyen masszív szerkezet, hiszen alapjában nem sokban tér el a társaitól, mégis kétszer több szerkezet pontja van. Gondoljunk csak bele, az alap YT-1300 és a Firespray-31 rendelkezik ennyi struktúra értékkel.
Pajzs (Shields) /0/ : Sajnos a TIE Bomber nem csak az előnyös értékeket örökölte korábbi testvéreitől, hanem a hátrányaikat is. Pajzsa ugyanis a Bombernek sincs. Bár a hat struktúra pont nem kevés, pajzs hiányában egy összpontosított tűz könnyen lekaszálja a bombázónkat.
Mozgás, manőver : A Bombernek a választható manőverek terén sem kell szégyenkeznie, hiszen kettes és hármas sebesség mellett a visszafordulásokat leszámítva mindent képes megcsinálni, és egyenes vonalban négyes távra is képes eljutni. Nehéz manővernek csak a kettes sebességű éles kanyarok és visszafordulás minősül, ez utóbbihoz viszont az ötös sablont kell használnunk. Könnyű, vagyis zöld manővernek az egyenes mozgások számítanak egyestől hármas sebességig, valamint a kettes sebességű enyhe kanyarok.
Fókusz (Focus) /-akció/ : Természetesen ez a hajó is képes fókusz akciót kiadni, ami biztos jól fog jönni akár támadás, akár kitérés közben költjük el.
Célpont bemérése (Target Lock) /-akció/ : Nem meglepő, hogy a többi TIE variánssal ellentétben a Bomber rendelkezik Target Lock akcióval, amire szükségünk is lesz, ha már olyan sok másodlagos fegyverrel felszerelhetjük.
Orsózás (Barrel Roll) /-akció/ : Az TIE vadászok orsózás képességét a Bomber is magáénak tudhatja, és ennek nagy hasznát vehetjük ha aszteroidák közelébe merészkedünk.
Fejlesztések (upgrades)
Adrenaline Rush: Egy elit pilótánkat ruházhatjuk fel ezzel a képességgel, aminek hatására megtehetjük, hogy egy piros manővert úgy hajtsunk végre, mintha fehér lenne. Sajnos ennek az az ára, hogy a fejlesztéskártyát el kell dobnunk, így egy csatában csak egyszer fogjuk tudni használni. Az Adrenaline Rush 1 pontunkba kerül.
Advanced Proton Torpedoes: Kilövéséhez be kell céloznunk az ellenfelet, és közel is kell hozzá kerülnünk, ugyanis csak egyet távolságra lehet kilőni. Ám ha sikeresek vagyunk, akkor öt támadó kockával dobhatunk, és három üres eredményünket szemre, vagyis fókuszra fordíthatunk. Az Advanced Proton Torpedoes nem olcsó mulatság, mert 6 pontba kerül, de egy Marksmanship képességgel vagy időben kiadott fókusz jelzővel igen komoly pusztítást rendezhetünk vele.
Assault Missiles: Ehhez is Target Lock-kal kell rendelkeznünk a célpont irányába, de már kettes vagy hármas távolságról el tudjuk indítani. A találathoz négy kockával kell dobnunk, és ha sikerrel járunk, akkor a célponthoz egyes távon belül lévő hajók is kapnak egy sérülést. Az Assault Missiles fejlesztésre 5 pontot kell áldoznunk.
Proton Bombs: Ez egy új bomba fajta a játékban. Kidobni a többihez hasonlatosan mozgás előtt kell, és a detonáció a mozgások végeztével fog bekövetkezni. Az a hajó amelyik a robbanás pillanatában a jelzőtől egyes távon belül van, kap egy felfordított sebzés kártyát. Fontos megjegyezni, hogy ez független a pajzstól, szóval az 5 pontot kóstáló Proton Bombs bizony elég komoly fegyvernek minősül.
Seismic Charges: A szeizmikus töltet ismerős lehet már a Firespray-31 kiegészítőjéből. Mozgás előtt dobhatjuk ki magunk mögé, és az aktivációs fázis végén robban fel. Itt is az egyes távon belül lévő hajók szenvednek el egy sérülést, de a Seismic Charges sebzése ellen a pajzsok védelmet nyújtanak, éppen ezért csak 2 pontot kell áldoznunk arra, hogy ezt a töltetet megkapjuk.
Pilóták
Scimitar Squadron Pilot: A Scimitar Squadron bombázói kutakodtak a Hoth-ról elmenekült Falcon után az aszteroida mezőben, és ennek a rajnak a feladata volt az Endor bolygón elhelyezett pajzsgenerátor védelme is. A kettes képzettséggel rendelkező pilóta semmi extra képességgel nem rendelkezik, és elit pilóta fejlesztésre sem jogosult. Ennek ellenére öt fejlesztés kártyát is csatolhatunk hozzá két torpedó, két rakéta és egy bomba leosztásban. A Scimitar Squadron Pilot csupán 16 pontba kerül, de legalább ennyi pontért adhatunk neki fejlesztéseket.
Gamma Squadron Pilot: A Gamma raj Demetrius Zaarin főadmirális parancsnoksága alatt harcolt, többek között a Mylok IV-nél vívott első csatában. Bár elit pilóta fejlesztéssel őket sem lehet erősíteni, a képzettségük kettővel magasabb mint a Scimitar raj pilótáinak, ezért a Gamma Squadron Pilot 18 pontba kerül.
Captain Jonus: Jonus kapitány a Death Squadron részét alkotó bombázó században, a Scimitar Squaronban szolgált. Hatos pilótaképzettsége van, és ha egyes távon belül egy barátságos hajó a másodlagos fegyvereivel támad, akkor legfeljebb két támadókockát újradobhatunk Captain Jonus képességének köszönhetően. Természetesen a kapitányt felruházhatjuk egy elit pilóta képességgel is. Captain Jonus 22 pontért választható.
Major Rhymer: Rhymer őrnagy szintén a Scimitar Squaronban teljesített szolgálatot, rangját az Endornál vívott csatában szerezte, mikor részt vett a második Halálcsillag kiürítésében. Hetes pilótaképzettségével a legképzettebb bombázó pilóta. Képességét akkor használhatja, amikor másodlagos fegyverével támad. Ilyenkor növelheti vagy csökkentheti a fegyver hatótávját eggyel, persze az egyes és hármas távok határait betartva. A Scimitar 1 pilótája természetesen fejleszthető elit pilóta képességgel a számtalan másodlagos fegyveropció mellet. Major Rhymer által vezetett TIE Bomber 26 pontba kerül.
Amennyiben nem találtuk volna elégségesnek a Birodalmi flotta eddigi tűzerejét, akkor a TIE Bomber kiegészítőt nekünk találták ki. Torpedói, rakétái és bombái a legmasszívabb lázadó hajókat is könnyedén legyűri.
|