HWK-290 - Kiegészítő 3. hullám2014.03.19. 08:40, TK421 & SenkifiaSenki
HWK-290 - Kiegészítő 3. hullám
A harmadik hullám másik Lázadó hajója a HWK-290. Ez az első hajó, amivel az FFG túl nyúlt a filmekben szereplő hajókon, és a Star Wars Expanded Universe kínálatából hozott valamit. Várható volt, hogy ez a lépés bekövetkezik, hiszen a harmadik hullám lényegében kimerítette a klasszikus trilógiában felvonultatott vadászgépek és még a nagyobb hajók kínálatát is. Ugyanakkor a HWK-290 mégis fura választás, mert egy Z-95 talán könnyebben emészthető hajó lett volna a konzervatív játékosok részére. Ettől függetlenül a Corellian Engineering Corporation által gyártott könnyű szállítóhajó pont a felkelés idején került piacra, és bár nem lett olyan sikeres, mint az YT sorozat, több helyen alkalmazták első sorban személyszállítási célokra. Lássuk hát mit is tud a HWK-290 az X-Wing miniatures csataterén.
HWK-290 könnyű szállítóhajó
Tűzerő (Primary Weapon) /1/ : Minekután nem egy katonai célokra fejlesztett harci gépről van szó, így nem meglepő, hogy az elsődleges fegyverzet nem rendelkezik kimagasló értékekkel.
Mozgékonyság (Agility) /2/ : Két kockával dobni a kitérésre valójában nem rossz, hiszen a legjobb vadászgépként emlegetett X-Wing sem mozgékonyabb, mint a HWK-290.
Szerkezet (Hull) /4/ : A hajó nem hazudtolja meg teherhajó mivoltát, így igen masszív szerkezettel büszkélkedhet, ami mindenképp előnyére válik a csatatéren.
Pajzs (Shields) /1/ : Talán ez az egyetlen érték, amit kicsit keveslek. Ugyan egy könnyű teherhajóról beszélünk, mégis úgy gondolom, hogy egy kicsit erősebb pajzs azért megillette volna a HWK-290-et. Bár ha a hajó pontértékére gondolunk, akkor megbocsájtjuk neki ezt a kis gyengeséget.
Mozgás, manőver : Sajnos a választható manőverek tekintetében is visszaköszön, hogy nem egy fürge vadászgépről van szó. A HWK képtelen visszaforduló manőverre, és már a négyes sebességű egyenes mozgás is vörös manővernek számít, ahogy a hármas sebességnél végrehajtott enyhe fordulók is. A beszedett stressz jelzőktől az egyes sebességű egyenes és enyhe kanyarokon túl a kettes sebességű egyenes manőver alkalmazásával szabadulhat meg. A kettes sebesség egyébként az egyetlen, ahol az enyhe mellett éles ívekben is képes fordulni.
Fókusz (Focus) /-akció/ : Természetesen az alkalmazható akciók közül nem hiányozhat a fókusz, ami ennél a típusnál különösen nagy jelentőséggel fog bírni.
Célpont bemérése (Target Lock) /-akció/ : Bár a hajó nem képes rakéták vagy torpedók kilövésére, a célpont bemérése akció hasznos lehet egy-egy támadás során.
Fejlesztések (upgrades)
Blaster Turret: Egy új toronyfegyvert köszönthetünk a kiegészítők között a Blaster Turret képében. Használatához fókusz jelzőt kell eldobnunk, és máris három kockával támadhatunk bármilyen célpontra, aki egyes és kettes lőtávon belül van. Mivel torony fegyverről van szó, így nem vagyunk a hajó tűzívére korlátozva, hanem simán lőhetünk körbe-körbe. A Blaster Turret fegyvert 4 pont árán berhelhetjük fel a hajóra.
Intelligence Agent: Az ügynöknek köszönhetően az aktivációs fázis elején megnézhetjük a választott manőverét egy olyan ellenséges hajónak, aki egyes vagy kettes távon belül van hozzánk. Az Intelligence Agent legénységnek minősül és 1 pontunkba kerül.
Ion Cannon Turret: Az Ion ágyú torony már régi ismerős lehet a jó öreg Y-szárnyú kiegészítőből. Ezzel is egyes és kettes távra lehet lőni, akár az elsődleges tűzíven kívülre is, és a támadás során 3 kockával dobhatunk. Amennyiben eltaláljuk Ion ágyúval az ellenfelet, az csupán egyetlen normál találatot fog kapni, és egy Ion jelzőt, aminek hatására a hajó a következő körben nem tud, csak egy egyes egyenes mozgást végrehajtani. Az Ion Cannon Turret fegyver 5 pontba kerül.
Moldy Crow: Ezt a nevesítést csak HWK-290 hajónak vehetjük meg, és hatására a kör végén nem kell eldobnunk a megmaradt fókusz jelzőinket. A Moldy Crow egyedi névért 3 pontot kell költenünk.
Recon Specialist: A specialista szintén legénységnek számít, és ha ő is a hajón van, akkor egy fókusz akció kiadása árán két fókusz jelzőt fogunk kapni. A Recon Specialist 3 pont árán áll be a legénység közé.
Saboteur: Természetesen a szabotőr is legénységként adható a hajóhoz, és akcióként állíthatjuk munkába. Ilyenkor egy egyes távon belül lévő ellenséges hajót kiválasztva dobunk egy piros kockával, és ha az eredmény bármilyen találat, akkor a választott hajó egyik lefordított sérüléskártyáját felfordítjuk, és végrehajtjuk a rajta lévő hatást. A Saboteur 2 pontunkba kerül.
Pilóták
Rebel Operative: A Rebel Operative csupán kettes pilótaképzettséggel rendelkezik, és semmilyen extra képessége nincs. Fejlesztésekből csak egy legénység és egy torony fegyver az, amivel bővíteni lehet, ám ennek hatására a 16 pontos Rebel Operative elhódította az A-szárnyú Prototype Pilot-tól a legolcsóbb lázadó hajó címet.
Roark Garnet: A híressé vált Moldy Crow hajó egyik legelső pilótája volt, aki ekkoriban még leginkább, mint csempész ténykedett a galaxisban. Roark Garnetnek négyes pilótaképzettsége van, és bár elit pilóta fejlesztést nem kaphat, rendelkezik egy igen hasznos képességgel, amit egy hármas távnál nem messzebbi barátságos hajóra fejthet ki a harci fázis elején, így a választott hajó pilótaképzettsége 12-re emelkedik a fázis végéig. Roark Garnet 19 pontba kerül.
Kyle Katarn: A Sulon bolygóról származó férfi egykor, mint rohamosztagos szolgálta a Galaktikus Birodalmat, ám később átállt a felkelőkhöz, ahol a lázadók egyik leghatékonyabb ügynöke lett és gyakran dolgozott együtt Jan Ors csempésszel. Végül Kyle Katarnról kiedrült, hogy érzékeny az Erőre, így Luke Skywalkertől Jedi kiképzést is kapott, és Jedi mester lett belőle. Hatos pilótaképzettsége van, és a képességének köszönhetően a harci fázis kezdetén egy hármas távolságnál nem messzebb lévő barátságos hajónak átadhat egy fókusz jelzőt. Emellett fejleszthető elit pilóta képességgel is. A Kyle Katarn által vezetett HWK-290 hajó 21 pontba kerül.
Jan Ors: Jan Ors az Alderaan-ról származó nő, hírszerzőként dolgozott a Justice Action Network (JAN) szervezetnek, ami a Galaktikus Birodalom ellen intézett gerilla akciókat, majd később csatlakozott a felkeléshez, ahol többek között olyan küldetésekben vett részt, mint az első Halálcsillag adatainak megszerzése és a Dark Trooper projet meghiúsítása. Jan Ors nyolcas pilótaképzettséggel rendelkezik, kaphat elit pilóta fejlesztést, és a képességét akkor használhatja, ha nincs rajta stressz jelző, és egy hármas távolságnál nem messzebb lévő szövetséges hajó támadást hajt végre. Ilyenkor Ors vállalhat egy stressz jelzőt, hogy a hajó eggyel több kockával hajtsa végre a támadását. Jan Ors 25 pont árán ültethető be a HWK-290 pilótaülésébe.
Mindent összevetve a HWK-290 ugyan nem olyan híres hajó, hiszen nem szerepelt a filmekben, de a pilóták hangulatosak, és szerves részét képezik a Star Wars univerzumnak. Arról nem is beszélve, hogy alkalmazásukkal komoly támogatást nyújthatunk a többi hajónknak. Szerintem egy lázadó játékos sem bánja meg, ha beszerez ebből a kiegészítőből egy-két darabot.
|