Rebel transport II. rész - X-Wing - Egyéb kiegészítő2014.06.13. 08:48, SenkifiaSenki
Rebel Transport – II. rész
Az előző cikkben a csomagban található X-Wing vadászgép volt terítéken, most pedig lássunk neki a GR-75 Medium Transport szétcincálásának. A kilencven méteres szállítóhajót a Gallofree Yards, Inc. vállalat gyártotta a Birodalom felemelkedése és a lázadás idején. Elsősorban a felkelés használta szállítmányozási célokra, így ragadt rá a Rebel Transport név. A klasszikus trilógiában kulcsszerepet játszott a Hoth bolygó támadása során az Echo bázis kiürítési műveletében. Ezt természetesen a forgalmazó is meglovagolta és a hajóhoz mellékelt szabálykönyvben találunk egy háromrészes küldetéscsomagot, aminek a segítségével, pont a Hoth jégvilágról való menekülést játszhatjuk végig.
GR-75 Medium Transport
Kicsit rendhagyó módon mindenek előtt szót kell ejtenem néhány olyan dologról amiben ez a hatalmas hajó eltér az eddigi hajóktól.
Az első lényeges eltérés a hajó mozgása, ugyanis ezek a hatalmas (Huge) méretű hajók nem a szokásos manőver sablonokat használjál, hanem egyedi sablon mentén manővereznek, így a mozgásuk sokkal jobban visszaadja a nagy tömeg tehetetlen sodródását. Ezen felül lomhaságuk okán minden esetben utolsóként kerülnek aktiválásra.
A másik újdonság, hogy a hajó nem rendelkezik elsődleges fegyverzettel, helyette egy új karakterisztikát kapott, az energiát (Energy). Az energia termelése és felhasználása közvetlen az akció végrehajtása elé ékelődik be. A választott manőver határozza meg, hogy az adott körben mennyi energiát tudunk visszanyerni, és aztán a következő lépésben elkölteni. Az energia elköltésére néhány fejlesztéskártya illetve bizonyos akciók adnak lehetőséget.
Végül, de nem utolsó sorban meg kell említenem néhány „apróságot”. Például, hogy a GR-75 Medium Transport saját Sérülés (Damage) kártyákat használ, ráadásul meg kell különböztetnünk, hogy a hajó orra (első fele) vagy a fara (hátsó fele) kapta-e a találatot. Illetve az is elég lényeges dolog, hogy ezek a hatalmas hajók másként viselkednek ütközések során, így például, ha egy ilyen hajóval eltarolunk egy kis vadászgépet, akkor az bizony azonnal elpusztul, míg mi megússzuk azzal, hogy a kis hajók miatt egy, a nagyok miatt két piros kockával dobunk, és elszenvedjük a kidobott sérüléseket. Természetesen ezek a szabálymódosítások mind részletezve vannak a hajóhoz mellékelt szabálykönyvben.
GR-75 Medium Transport
Energia (Energy) /4/ : A hajó alapból négyes energia kapacitással rendelkezik. Amikor egy manőver, vagy valami egyéb hatás miatt energiát kap vissza, akkor figyelnünk kell, hogy sosem lehet több energia jelzőnk, mint amennyi a hajó energia értéke.
Mozgékonyság (Agility) /0/ : Noha a hajó alapban nem próbálkozhat kitérni az ellenséges tűz elől, de ha valamilyen bónuszként (távolság, kitakarás stb) kap zöld kockát, akkor megpróbálkozhat elkerülni a támadásokat.
Szerkezet (Hull) /8/ : A Szerkezet értékkel kapcsolatban talán a legfontosabb megjegyezni való, hogy bár a találatok tekintetében külön kell kezelni a hajó elejét és hátulját, mégis megsemmisül a hajó, amint az első és hátsó sérülések összege eléri vagy meghaladja a hajó szerkezet értékét.
Pajzs (Shields) /4/ : Bár a négy pajzs kevésnek tűnhet, hiszen a transporttal nem nagyon számíthatunk a zöld kockák által nyújtott kitérésre, mégsem kell aggódnunk, hiszen az energiát használhatjuk arra, hogy megtépázott pajzsainkat megerősítsük.
Mozgás, manőver: Mint korábban írtam a hajó egyedi mozgássablont használ, a tárcsáján pedig csak egyenes és enyhe ívű fordulás közül választhatunk. Az előbbi egyestől négyesig terjedő tartományban, míg az utóbbi csak egyes és kettes sebesség mellett hajtható végre. Minden manőver normál, vagyis fehér színű, ám a visszanyerhető energiák tekintetében nem mindegy, hogy mit használunk. Természetesen a teljes gázzal való haladás mellet semmilyen energiát nem tudunk visszanyerni, míg a legtöbbet, vagyis három energia jelzőt a leglassabb, egyes egyenes manőver mellett tudunk nyerni. Két energiát nyerünk az egyes kanyar és a kettes egyenes mozgás választása esetén, és egyet ha kettes kanyart avagy hármas egyenes manővert hajtunk végre.
Visszatöltés (Recover) / -akció/ : A visszatöltés akcióval a hajón lévő összes Energia jelzőt el kell távolítani, és minden eltávolított jelző után egy Pajzs jelzőt kapunk, de persze nem lehet több, mint a hajó pajzs értéke.
Erősítés (Reinforce) /-akció/ : Az Erősítés akció hatására egy Erősítés jelzőt kell tenni a hajó orrához vagy farához, attól függően, hogy a Transport mely részét szeretnénk védeni. A jelző egész a kör végéig fennmarad, és úgy funkcionál, mintha az adott részen egy állandó kitérés jelző lenne, amit minden támadás ellen fel tudunk használni.
Zavarás (Jam) /-akció/ : A Zavarás akciónak egy olyan ellenséges hajó lehet a célpontja, amelyik nincs messzebb, mint kettes távolságra. A megzavart hajóra annyi stressz jelzőt kell tennünk, hogy kettő legyen rajta.
Koordinálás (Coordinate) /-akció/ : Ezt az akciót egy baráti hajóra adhatjuk ki, amely egyes vagy kettes távra van tőlünk. A választott hajó azonnal végrehajthat egy szabad (free) akciót.
Fejlesztések (upgrades)
Backup Shield Generator: Korlátozott (Limited), vagyis ebből csak egy lehet egy hajón. Ez a fejlesztés egy új ikonnal van ellátva, ez pedig a Rakomány (Cargo). A Backup Shield Generatornak köszönhetően minden kör végén elkölthetünk egy Energia jelzőt, hogy egy Pajzs jelzőt kapjunk helyette. Persze ezzel sem mehetünk a Pajzs értékünk fölé. A Backup Shield Generator három pontba kerül.
Bright Hope: Ezt a fejlesztést természetesen csak GR-75 hajó kaphatja, hatására a hajó Energia értéke kettővel megnő, továbbá az Erősítés (Reinforce) akció két kitérést biztosít egy helyett. Arra, hogy Bright Hope-nak kereszteljük a hajónkat, 5 pontot kell költenünk.
Carlist Rieekan: Rieekan tábornokot természetesen csak Felkelő csapatban, és csakis hatalmas méretű hajókon lehet megtalálni. Az aktivációs fázis során eldobhatjuk a tábornok kártyáját, hogy ezzel az összes baráti hajó pilótaképzettségi értékét 12-re növeljük a fázis végéig. Carlist Rieekan három pont árán szállítható a hajóra.
Combat Retrofit: Ez a módosítás, csak hatalmas hajón, és csak GR-75-ön alkalmazható. A harci átépítésnek köszönhetően a hajó Szerkezet (Hull) értéke kettővel, míg a Pajzs (Sield) értéke eggyel megnő. A Combat Retrofit módosítás 10 pontot igényel.
Comms Booster: Ezt a fejlesztést egy Energia jelző árán használhatjuk, és a hatására egy hármas távnál nem messzebb lévő baráti hajóról eltávolíthatjuk az összes stressz jelzőt, és ráadásként egy fókusz jelzőt is kap a választott hajó. A Comms Booster 4 pontba kerül.
Dutyfree: GR-75 hajónak választható nevesítés. Bár ezzel plusz energiákat nem nyerünk, cserébe a Zavarás (Jam) akciót akár hármas távra is alkalmazhatjuk szemben az alap egyes-kettes távval. A hajónkat 2 pontért keresztelhetjük el a Dutyfree névre.
EM Emitter: Ez is egy korlátozott fejlesztés, így csak egy darab lehet belőle egy hajón. Ha egy EM Emitter-rel felszerelt hajó korlátoz egy támadást, akkor a célpont három extra kockával védekezhet a normál egy helyett. Az EM Emitter 3 pontba kerül.
Engine Booster: Szintén korlátozott fejlesztés. Közvetlen mielőtt felfednénk a manővertárcsánkat, egy Energia elköltése árán végrehajthatunk egy egyes sebességű egyenes mozgást. Természetesen ezt nem alkalmazhatjuk, ha ezzel egy másik hajóba ütköznénk. Az Engine Booster egy 3 pontos rakomány.
Expanded Cargo Hold: Csak GR-75 részére. A kiterjesztett raktér lehetőséged ad, hogy egy körben egyszer, amikor képpel felfelé kell Sérülés kártyát húznunk, akkor azt húzhatjuk az orr, vagy akár a far részhez tartozó sérülések közül. Az Expanded Cargo Hold csupán 1 pontba kerül.
Frequency Jammer: Ez a fejlesztés is korlátozva van. Amikor Zavarás (Jam) akciót alkalmazunk, akkor kioszthatunk egy stressz jelzőt egy olyan hajónak is, akinek még nincs, és a zavart hajótól legfeljebb egyes távra helyezkedik el. A Frequency Jammer 4 pontunkba kerül.
Jan Dodonna: Dodonna tábornokkal csak a Lázadó sereg hatalmas hajóin találkozhatunk. A Klón háborúkat is megjárt tábornok hatására, ha egy baráti hajó legfeljebb egyes távon belül támadást intéz, akkor egy Normál találat eredményt Kritikus találat eredményre változtathat. Jan Dodonna tábornok 6 pontért parancsnokolhat a hajónkon.
Quantum Storm: Ezt az egyedi elnevezést is csak GR-75 hajó kaphatja. A Quantum Storm névre keresztelt hajó energia értéke eggyel növekszik, és ha a kör vége fázis során egy vagy kevesebb Energia jelzővel rendelkezik, akkor kap egy Energiát. A Quantum Stormra elnevezett hajó pontértéke 4-gyel több lesz.
Shield Projector: Amikor egy ellenséges hajó lesz az aktív hajó a Harc fázis során, elkölthetünk három Energia jelzőt, hogy a hajót arra kényszerítsük, hogy a fázis végéig minket támadjon, amennyiben az lehetséges. A Shield Projector 4 pont árán választható fejlesztés.
Slicer Tools: Akcióként kiválaszthatunk egy vagy több olyan ellenséges hajót, amelyek nincsenek hármas távnál messzebb, és van stressz jelzőjük. Minden hajó esetében elkölthetünk egy Energia jelzőt, hogy okozzunk a hajónak egy sérülést. A Slicer Tools 7 pontba kerül.
Tibanna Gas Supplies: Limitált fejlesztés, így ebből csak egy lehet egy hajón. Enegria fázisban eldobhatjuk a lapot, hogy három Energia jelzőt kapjunk. A Tibanna Gas Supplies fejlesztésért 4 pontot kell fizetnünk.
Toryn Farr: Toryn Farr csak a Felkelés hatalmas hajóin szolgál. Segítségével, akcióként annyi Energiát költhetünk el, amennyi egyes és kettes távra lévő ellenséges hajót kiválasztunk. A kiválasztott hajókról lekerül az összes fókusz, kitérés, és kék célpont bemérése jelző. Toryn Farr 6 pont árán lép a hajó fedélzetére.
WED-15 Repair Droid: Kizárólag hatalmas hajókon alkalmazott droid. Akcióként elkölthetünk egy Energiát, hogy eldobhassunk egy lefordított sérülés lapot, vagy elköltünk hármat, és egy felfordított laptól szabadulunk meg. A WED-15 Repair Droid 2 pontba kerül.
Összegzés:
Mivel a Rebel Transport hajóhoz nem tartoznak pilótakártyák, így az elemzés végére is értem. Sajnos a Rebel Transport nem egy olcsó csomagja az X-Wing játéknak, de valamelyest kárpótol minket egy alternatív festésű X-Wing, és hatalmas Gr-75 Transport hajó, megannyi pilóta és fejlesztés kártya, és egy újfajta játékstílus, amihez mindjárt egy háromrészes küldetés sorozatot is kapunk. Nem azt mondom, hogy nélkülözhetetlen kiegészítőről van szó, de azt hiszem, hogy aki rászánja magát a beszerzésére, az nem bánja meg.
|