TIE Defender - Kiegészítő 4. hullám2015.01.12. 08:00, TK421 & SenkifiaSenki
TIE Defender - Kiegészítő 4. hullám
Kisebb pihenő után az új évben újult Erővel vágunk bele a cikkek írásába, és a hobbiélet ápolásába. Az első versenykiíráson már túl is vagyunk, ha valakinek elkerülte volna a figyelmét, itt olvashat róla: X-Wing Liga. De persze ez a cikk a negyedik hullámban megjelent TIE Defender hajót hivatott bemutatni, így inkább nem is beszélek tovább mellé. Ezt a hajót sajnos nem láthattuk a filmeken, pedig a Sienar Fleet Systems már az Endornál vívott ütközet előtt kifejlesztette ezt az impozáns vadászgépet, ami ellentétben a korábbi TIE modellekkel már fel lett szerelve pajzzsal és hyper-hajtóművel.
TIE Defender
Tűzerő (Primary Weapon) /3/ : A TIE Defender minden értéke átlagos, vagy kiemelkedő, és ez igaz a tűzerejére is. A három támadókocka a TIE sorozat eddigi képviselőit nézve jobbnak számít az átlagnál.
Mozgékonyság (Agility) /3/ : Az aránylag magasnak mondható tűzerő nem vált a hajó mozgékonyságának kárára, hiszen a hármas érték meghaladja a legtöbb hajó mozgékonyságát, így a Defender nem lesz túl könnyű célpont.
Szerkezet (Hull) /3/ : A szerkezet értéke hozza az elvárható értéket. Ugyan nem túl masszív, de ha belegondolunk, hogy vannak hajók kettes szerkezettel, akkor nem is tűnik rossznak, ráadásul vannak pajzsaink is.
Pajzs (Shields) /3/ : Az Advanced modell-t leszámítva a TIE vadászok eddig nem büszkélkedhettek pajzsokkal, de a Defendernek mindjárt három is jutott, így kapásból a birodalmi flotta egyik legnehezebben leszedhető vadászává lépett elő.
Mozgás, manőver : A Defender manőverezhetőségére sem lehet sok panaszunk, hiszen csak az egyes és kettes sebesség mellett kiadott éles fordulók számítanak nehéznek. Ugyan könnyűnek csak az egyenes mozgás minősül, amit kettestől ötös sebességig választhat a pilóta. Hármas sebesség mellett mind az éles, mind az enyhe fordulók normál nehézségűek, ahogy az egyes és kettes sebesség végrehajtott enyhe ívek is azok. A Defenderrel is csinálhatunk visszaforduló manővert négyes sebesség mellett és fontos megjegyezni, hogy ez a mutatvány nem minősül stresszes manővernek!
Fókusz (Focus) /-akció/ : A Fókusz akció minden hajó részére elérhető, és ez alól a Defender sem kivétel.
Célpont bemérése (Target Lock) /-akció/ : A Célpont bemérése már nem ilyen egyértelmű a TIE-ok között, de mivel ez a vadász képes rakéták indítására, így érthető, hogy felszerelték rá ezt is. Az már csak hab a tortán, hogy ennek az akciónak rakéták nélkül is hasznát tudjuk venni.
Orsózás (Barrel Roll) /-akció/ : És ha már TIE sorozat, akkor az orsózás lehetősége is szinte alapelvárás és a Defender esetében sem kell lemondanunk erről az akcióról.
Fejlesztések (upgrades)
Ion Cannon: Teljes lőtávon szórhatjuk az ellenfelet az Ion ágyunkkal, három támadó kockát használva. Ha sikerül eltalálni a célpontot, az a találatok számától függetlenül csak egy sérülést szenved el, de kap egy ion jelzőt, így a következő körben egy egyes sebességű egyenes mozgásra lesz kárhoztatva. Az Ion Cannon felszerelése 3 pontba kerül.
Ion Pulse Missiles: Ezt a rakétát egy, már bemért célpontra lehet kilőni, ha kettes vagy hármas távolságra van. A támadásra három kockát használhatunk, de ahogy az az ion fegyvereknél lenni szokott találat esetén csak egy sebet okozunk, viszont a rakéta egyből két ion jelzőt is elhelyez a célponton, amiből körönként csak egyet vehet le szerencsétlen áldozatunk. Az Ion Pulse Missiles ára 3 pont.
Munitions Failsafe: Ennek a módosításnak köszönhetően, ha a másodlagos fegyverrel leadott támadásunk miatt el kéne dobni a kártyát, azt csak akkor kell megtennünk, ha a támadás valóban eltalálta a célpontot. A Munitions Failsafe módosítás 1 pontba kerül.
Outmaneuver: Ezt a fejlesztést csak Elit pilóta ikonnal rendelkező pilóták kaphatják. Ha egy, a tűzívünkbe eső hajót támadunk úgy, hogy közben mi nem vagyunk a megtámadott hajó lővonalában, csökkenthetjük a mozgékonyságát eggyel (egészen nulláig). Az Outmaneuver fejlesztésért 3 pontot kell áldoznunk.
Predator: Szintén csak Elit pilótáknak elérhető fejlesztés. Támadás során, az egyik kockát újradobhatjuk. Ráadásul, ha a célpont pilótaképzettsége kettes vagy alacsonyabb, akkor két kockával dobhatunk újra. Predator 3 pont árán lehet egy pilóta.
Pilóták
Delta Squadron Pilot: A Delta század a Demetrius Zaarin admirális parancsnoklása alatt, az XQ6 Platformnál teljesített védelmi szolgálatot. Ennek a pilótának csupán egyes a pilótaképzettsége, természetesen semmilyen extra képessége nincs, és a hajó is csak ágyú és rakéta fejlesztéseket kaphat. És most jön a feketeleves, hiszen a Delta Squadron Pilot-ért kemény 30 pontot kell fizetni.
Onyx Squadron Pilot: Az Onyx század a Yavini ütközet után egy évvel kerül bevetésre, a Talusnál vívott csatában. Ekkor még TIE bomberek alkották a század gerincét, aztán később elsőként ezt a századot erősítették a TIE Defender vadászgépek. Az Onyx század pilótáinak a pilótaképzettsége hármas, de ezt leszámítva semmiben sem tér el a Delta század vadászaitól. A Onyx Squadron Pilot 32 pontba kerül.
Colonel Vessery: Broak Vessery ezredes Thrawn főadmirális halála után Ysanne Isard alatt szolgált, és két TIE Defender századnak is a parancsnoka volt. Az Interpoler és a Stranger század, még az Új Köztársaság híres Rogue századnak is kemény falat volt, amikor egy alkalommal összetűzésbe kerültek, ahol Vessery két hajót is leszedett, míg másik két pilótát sikerült megsebesítenie. Ennek fényében nem meglepő, hogy az ezredes pilótaképzettsége hatos, és a hajó fejlesztései mellett Elit Pilóta fejlesztést is kaphat. Ezen felül amikor támad, azonnal a kockadobás után tehet egy Célpont bemérése jelzőt a védekezőre, ha azon már van egy piros Célpont bemérése jelző. Colonel Vessery 35 pontért csatlakozik a seregünkhöz.
Rexler Brath: Rexler Brath a TIE Defenderekből álló Onyx században szolgált. Ő volt az Onyx század vezetője, ami csupa veterán pilótából állt. Rexler legalább húsz harci bevetést élt túl, és így a Birodalmi Haditengerészet egyik legjobb pilótájának tekinthető. Rexler nyolcas pilótaképzettséggel büszkélkedhet, és ő is jogosult Elit pilóta fejlesztésre. A képességének köszönhetően, ha a támadása miatt a védőnek legalább egy Sérülés kártyát kell húznia, elkölthet egy Fókusz jelzőt, hogy azt a kártyát képpel felfelé fordítsa. Rexler Brath besorozása 37 pontba kerül.
Mindent összevetve a TIE Defender nagyon jó vadászgép, de én kicsit (nagyon) drágának érzem, hiszen egy 100 pontos seregnek majdnem az egyharmadát felemészti még a legegyszerűbb pilóta esetében is. Ugyanakkor a kiegészítőben található fejlesztés kártyák nagyon hasznosak, így legalább egyet érdemes beszerezni belőle. Következő X-Wing-es cikkben a felkelő seregbe tartozó E-Wing kerül górcső alá.
|