Knowledge and Defense – Az Echoes of the Force ciklus harmadik kiegészítője2015.01.31. 10:13, SenkifiaSenki
Knowledge and Defense kiegészítő
Hosszú kihagyás után, végre az Echo of the Force ciklus harmadik kiegészítőjéről is sikerült megalkotnom egy cikket. Fontos megjegyezni, hogy a kiegészítőben található, Csempészek és kémek frakciójához tartozó objektívát utólag az FFG Limited-re módosította, így hiába kapunk belőle két készletet, csak egyet használhatunk a paklinkban. A Jedi, a lázadó, a Sith és a söpredék frakciókat ilyen büntetés nem sújtotta, így ők bátran örülhetnek a kiegészítőben található lapjaiknak.
The Flight of the Crow
Ezt az objektívát csak Jedi frakcióban használhatjuk. Egy erőforrást nyerhetünk belőle, és öt sebpontja van. A képessége miatt minden egyedi Jedi egység kap Edge (1) képességet, ha támad.
A szettben megtaláljuk a Moldy Crow járművet, amit négy erőforrás árán tudunk kijátszani, három sebpontja van, és ha sikerül megnyernünk az edge-battle-t, akkor négy robbanást is kioszthatunk vele. A járgány elitnek számít, így két fókusz jelzőt vehetünk le róla a frissítési fázisban. A képessége miatt minden ellenséges egység elveszíti a protect és shielding képességét. Az objektívához jár két Ruusan Colonist egység, akik két erőforrásért két sebponttal kerülnek játékba, és nekik is szükségük van az Edge megnyeréséhez, hogy az egyetlen egység-sebzés harci ikonjukat ki tudjuk használni. Amennyiben a Ruusan Colonist az Erőhöz van rendelve, az Erő ikonjai hozzá számítanak az Edge-battle ikonjaihoz, amennyiben támadó vagy védekező játékosok vagyunk. Az öt lap között van a Valley of the Jedi enhancement lap, amit két erőforrás költségén csatolhatunk a játékterünkhöz, hogy aztán két erőforrással legyen segítségünkre. Ráadásul, ha sikerül megnyernünk az Erő küzdelmet, akkor máris levehetünk erről a lapról egy fókusz jelzőt. A végére egy eseménykártya maradt, mégpedig a My Ally Is the Force, amit egy megnyert Erő küzdelem után játszhatunk ki károm erőforrásért, és ezzel elpusztítunk minden olyan egységet, aki nincs az Erőhöz rendelve.
Sajnos nem ez az objektíva, és a hozzá tartozó lapok a kiegészítő legerősebb készlete, pedig a Jedi frakcióra ráférne az erősítés.
The Hoth Gambit
Ez a Lázadó objektíva ötös sebzéskapacitással bír, és egy erőforrással támogat minket. Meglepő módon a Hoth-os objektívákkal harmonizál, így kicsit meglepő, hogy nem abban a ciklusban jelent meg. Ennek az objektívának köszönhetően, minden olyan Hoth objektívánk, amelyen nincs sérülés, egy Erő ikonnal hozzájárul az Erő küzdelemhez a mi oldalunkon.
Az objektíva nem kisebb karaktert ad nekünk, mint Carlist Rieekan tábornokot, igaz négy erőforrást követel a kijátszása, de ezért egy három sebet elbíró, egy fekete és egy fehér taktikai harci ikonnal rendelkező egységet kapunk, aki ráadásul egy pajzs jelzőt ki kioszthat, ha részt vesz a csatában. A képessége a frissítés fázisban használható, ilyenkor egy sérülést levehetünk egy általunk választott Hoth objektíváról. A Rieekan mellé kapunk egy Echo Base Technician egységet is, aki két erőforrást igényel, de akár akcióként is játékba kerülhet, hogy aztán egy sérült Hoth objektíváról eltávolítson egy sérülést. Ha már játékban van két sebponttal és egy egység-sebzés harci ikonnal veszi ki a részét a csatából. Ha már hot, akkor természetesen kapunk egy Tauntaun egységet is a szokásos statisztikákkal, egy erőforrás árán, egy sebpont, egy fix egység-sebzés harci ikon, és egy erőforrás előállítására képes. A pakkban találunk eg Snowspeeder Counterattack esemény kártyát is, amit egy erőforrás árán vethetünk be, hatására minden Hoth objektívánk elszenved egy sérülést, de ezután az ellenfél egyik egységére kioszthatunk annyi sebet, amennyi Hoth objektíva van az irányításunk alatt. Az utolsó lap mi más is lehetne, mint a jól ismert Battle of Hoth sors kártya, ami három Erő ikonnal igyekszik megnyerni nekünk a kezdeményt, és még egy Hoth objektívát is választhatunk, hogy egy sérülést levegyünk róla, avagy rá tegyünk.
A The Hoth Gambit nagyszerűsége természetesen csak egy Hoth-os pakliban mutatkozik meg igazán, de ott vitathatatlanul nagy hasznát fogjuk venni. Ha nem lenne a Hoth-os keretek közé szorítva, akkor szerintem az egyik legerősebb objektívája lenne ennek a kiegészítőnek.
Along the Gamor Run
Ez a csempész objektíva utólag kapott egy „Limited” korlátozást, így egy pakliban csak egyet tehetünk bele. Körönként egy erőforrást termel, és öt seb után semmisül meg. A képessége miatt, amikor az Erő fázis kezdetét veszi, akkor felcsaphatjuk a paklink felső lapját, és ha azon van Erő ikon, akkor az hozzászámít az Erő küzdelemhez ebben a körben. Ha sikerül megnyernünk az Erő küzdelmet, akkor a felcsapott lapot a kezünkbe vehetjük, egyébként pedig el kell dobnunk.
Ezt a szettet a Hyperspace Marauder egység nyitja, aminek a kijátszása négy erőforrást emészt fel, és ezért egy három sérülést elbíró járművet kapunk, ami az egy fix egység-sebzés mellé a kezdemény megszerzése után egy újabb egység-sebzés, és egy robbanás ikont is kap. A csempészek közül ritkaság számba megy, hogy ez az egység három Erő ikonnal is rendelkezik, így szinte közetlező az Erőhöz rendelnünk, már csak azért is, hogy kihasználhassuk a képességét, aminek ez a feltétele, a hatására pedig egy megnyert Erő küzdelem után a kezünkből vagy a dobott lapjaink közül kitehetünk egy olyan egységet, aminek a kijátszási költsége egy vagy kevesebb. Természetesen a szettben két Hired Hands egységet is találunk, aminek a kijátszása csupán egy erőforrásunkba kerül. Három sebpontja van, ahogy harci ikonból is három van neki egy fekete egység-sebzés és robbanás, valamint egy fehér taktikai leosztásban. Az egyetlen hátránya, hogy ha elveszítjük az Erő küzdelmet, akkor az egység azonnal elpusztul. A csempészek is kapnak egy olyan enhancement lapot, ami két erőforrást ad, és egy megnyert Erő küzdelem után levehetünk róla egy fókusz jelzőt, ez nem más mint a Deneba Refueling Station. Végezetül egy Make Your Own Luck eseménykártya maradt, amit ingyen kijátszhatunk, amikor elkezdődik az Erő küzdelem, és a hatására egy választott baráti egység, aki az Erőhöz van rendelve, kap három Erő ikont a fázis végéig.
Az Along the Gamor Run objektíva elég erős, és még a korlátozása után is úgy vélem, hogy nem egy csempész pakliban fog találkozni vele az ember.
The Plan of the Prophetess
A The Plan of the Prophetess, egy Sith erőforrást termelő objektíva, ami öt sérülést képes elviselni. Amíg játékban van, addig minden ellenséges egység, aki az Erőhöz van rendelve, veszít egy Erő ikont.
Az objekítvához kapcsolódó nevesített karakter Sarris, egy Erő használó karakter, aki négy erőforrás elköltése után hozható játékba, két sebponttal és ugyanennyi Erő ikonnal rendelkezik. Harc során egy fekete egység-sebzés és egy taktika ikonnal, valamint egy fehér robbanással erősíti a csapatunkat. Nagy előnye, hogy elit, így a frissítés során két fókusztól is megszabadulhat. Amikor Sarrishoz rendeljük az Erőt, akkor egy ellenséges egységhez is hozzárendelhetjük az Erőt, ami elég nagy kitolás, ha ily módon egy olyan karakterekhez csatoljuk az Erő kártyát, akik egyáltalán nem, vagy csak kevés Erő ikonnal rendelkeznek. Sarris mellé jön egy Servant of the Dark Side egység is. Őt két erőforrás költségén játszhatjuk ki, é ugyan csak egy sebpontja van, de ha támad, akkor olyan ellenséges egység nem állhat be védekezni, akinek kevesebb Erő ikonja van, mint neki, és bizony sok egység nem rendelkezik két Erő ikonnal. Éppen ezért a Servant of the Dark Side egyetlen fekete robbanás harci ikonja elég hatékony, és ha mégis akadna védekező egység, akkor a fehér egység-sebzés ikon is hasznunkra lehet. A Dark Temple lappal, és két erőforrás elköltésével a Sithek is megkapják azt az enhancement kártyát, amiből két erőforrást sajtolhatnak ki, de amennyiben megnyernek egy Erő küzdelmet, akkor levehetnek róla egy fókusz jelzőt. A pakkban van egy esemény kártya is, ami nem más, mint a Deadly Sight, aminek a kijátszására elköltött három erőforrás soknak tűnhet, viszont a fázis kezdetétől a fázis végéig egy kiválasztott egység veszít két Erő ikont, és ha ezzel az utolsó Erő ikonját is elveszítette, akkor el is pusztul. Ne feledjük, hogy az objektíva képessége is elvesz egy Erő ikont minden egységtől, aki az Erőhöz van csatolva, így akár egy három Erő ikonnal rendelkező egység is könnyen áldozatul eshet a Deadly Sight-nak. A végére egy Seeds of Decay sors kártya maradt, ami két Erő ikonnal erősíti az edge paklinkat, és kioszthatunk vele egy fókusz jelzőt egy olyan felkészült egységnek, akihez hozzá van csatolva az Erő.
A The Plan of the Prophetess minden Sith pakliban megállja a helyét, segít uralni az Erőt, biztosít erőforrást, és komoly fenyegetést jelent még azon egységekre is, akik a harcokból kimaradva igyekeznek túlélésre játszani. Mindezeket figyelembe véve, én neki adnám azt a megtisztelő címet, hogy a kiegészítő legerősebb objektíva szettje.
The Slave Trade
Ennek az objektívának hatos sebzéskapacitása van, és egy erőforrást nyerhetünk belőle. A képessége az Erő küzdelem során használható. Amennyiben sikerül megnyernünk a küzdelmet, az ellenfél paklijának felső lapját foglyul ejthetjük ez alá az objektíva alá. Ha azonban elveszítjük az Erő küzdelmet, akkor egy kényszerített reakció lép érvénybe, és az objektíva alatt fogságban lévő lapok közül egyet véletlenszerűen kiszabadíthat az ellenfél.
A pakk fő rabszolga kereskedője, Zygerrian Slaver három erőforrásért játszható ki, két sebpontja van, ugyanennyi Erő ikonnal, és szintén két fekete egység-sebzéssel büszkélkedhet. Körönként egyszer egy akció keretében, egy fogva tartott lapot visszaadhat a tulajdonosának a kezébe, hogy aztán húzhassunk két lapot. A szettben két Galactic Scum egységet is találunk, akiknek a kijátszása csupán egy erőforrásunkba kerül, és ezért egy három sebponttal rendelkező egységet kapunk, aki az egy fix egység-sebzés mellé egy taktikai ikont is kap, amennyiben sikerül a kezdeményt megszerezni. Egyedüli hátulütője, hogy amikor elveszítünk egy Erő küzdelmet, akkor kénytelenek vagyunk egy sebet kiosztani az egységnek. És már nem is újdonság, hogy a gazemberek is kapnak egy olyan enhancement lapot, amit két erőforrás elköltése után a játékterükhöz csatolhatnak, hogy ezután két erőforrást nyerjenek belőle. A Slaver Holding Cells esetében is, akár a többi frakció hasonló lapjainál, egy megnyert Erő küzdelem után levehetünk róla egy fókusz jelzőt. Végül, a Relentless Pursuit esemény kártyát egyetlen erőforrásért kijátszva, felfedhetünk egy foglyul ejtett lapot, hogy aztán átnézve az ellenfél pakliját, az összes azonos lapot előbányászva mindet foglyul ejthessük.
A The Slave Trade objektíva kétségtelenül megállja a helyét a legtöbb söpredék pakliban, és a parancslapok is elég hatékonyak, így a gazemberek frakciója is joggal örülhet ennek a kiegészítőnek.
Mindent összevetve a Knowledge and Defense kiegészítőnek minden érintett frakció kedvelője örülhet, talán csak a Jedik esetében nem teljesen őszinte a mosolya az arcokon. Azonban a Hoth kedvelő lázadók és a Sith-ek esetében ez egy kihagyhatatlan kiegészítő.
|