YT-2400 - Kiegészítő 5. hullám2016.01.11. 08:15, SenkifiaSenki
YT-2400 - Kiegészítő 5. hullám
Jócskán elmaradtam a kiegészítők ismertetésével, de a terveim szerint most lassan, de biztosan megpróbálok valamennyit lefaragni a hátrányomból. Kezdetnek épp itt az ideje befejezni a kiegészítők ötödik hullámában megjelent másik hajó bemutatását. Ez a hajó pedig nem más, mint a legendás YT-2400 könnyű szállítóhajó. Természetesen ez a modell is a Corellian Engineering Corporation alkotása, és akárcsak elődje ez a típus is nagyon kedvelt a csempészek körében. A hajó népszerűsége a gyorsaságában, strapabíró felépítésében és a számtalan módosítható felszerelésében rejlik. A szállítóhajó alapban rendelkezik egy torony fegyverrel, amihez a hajótesten további 16 felfüggesztési pont lett kialakítva. A jól variálható fegyverzet mellé a tervezők dupla páncélzatot és az átlagosnál erősebb hajtóművet álmodtak meg. Lássuk hát, hogy ez a nagyszerű hajó miként is mutat az X-Wing játék keretei között.
YT-2400
Tűzerő (Primary Weapon) /2/ : A kettes tűzerő nem tűnik túl kiemelkedőnek, de ha belegondolunk, hogy ez mégiscsak egy szállító hajó, akkor nem lehet okunk panaszra, különösen, hogy az elsődleges fegyverünk egy torony, így körbe oszthatjuk az áldást.
Mozgékonyság (Agility) /2/ : A kettes mozgékonyság összhangban van a fentebb leírt ismertetővel, és ez tényleg elég impozáns érték egy teherhajó esetében.
Szerkezet (Hull) /5/ : Bevallom én egy kicsivel masszívabb szerkezetre gondoltam, hiszen az alap YT-1300 is hatos Hull értékkel büszkélkedhetett, de talán az kicsit szépít a dolgon, hogy egy helyett két kockával dobálhatjuk a kitérésünket.
Pajzs (Shields) /5/ : A pajzs ötös értékével a magam részéről ki vagyok békülve. Nem érzem sem túlzásnak, sem túl kevésnek. Sőt kifejezetten jónak számít, ha az alap YT-1300-at veszem alapul.
Mozgás, manőver : Ha a bevezetőben azt írtam, hogy ez a hajó mozgékony, akkor ezt a manővertárcsa mindenképp alátámasztja, hiszen egyes, kettes és hármas sebesség mellett a visszafordulót leszámítva minden manővert végre tudunk hajtani, és egyik sem piros. Sőt az egyes enyhe fordulók, valamint az egyenes is zöldnek számít. Mi több az egyenes kettes sebesség mellet is zöld. A maximális négyes sebesség mellet már csak egy fehér egyenes és egy piros visszaforduló közül tudunk választani. Én mindenképp úgy gondolom, hogy ez több mint kielégítő egy nagyméretű hajótól.
Fókusz (Focus) /-akció/ : Noha nagy hajóról beszélünk, a kettes értékű mozgékonyság miatt nem csak támadás során lesz hasznunkra, ha esetenként fókusz akciót választunk.
Célpont bemérése (Target Lock) /-akció/ : Mivel a hajó képes rakéták indítására is, ezért a célpont bemérése elengedhetetlen, ráadásul még egy hagyományos támadás esetén is nagy hasznunkra lehet.
Orsózás (Barrel Roll) /-akció/: Mindig is irigyeltem a Birodalmi vadászgépektől az orsózás akciót, hiszen ezzel egész jól lehet pozícionálni a hajót, és lám ez a nagyszerű akció egy nagyméretű lázadó hajón köszön vissza, alighanem sokak legnagyobb örömére.
Fejlesztések (Upgrades)
Countermeasures: Ebből a fejlesztésből kettő is akad a csomagban, és bár csak nagy hajók kaphatják meg, mivel módosítás, így bármelyik hajóra rá tudjuk tenni. A lap képességért cserébe el kell dobnunk a lapot, ennek hatására a hajó mozgékonysága megnő eggyel, és még egy Célpont bemérése jelzőtől is megszabadulhatunk. A Countermeasures módosítást 3 pontért lehet eszközölni a hajótesten.
Dash Rendar: Amellett, hogy Dash Rendar kiváló pilóta, legénységként is nagyon hasznos tagja lehet egy űrhajónak, hiszen neki köszönhetően akkor is támadhatunk, amikor a hajó a mozgását egy aszteroidán fejezi be, ráadásul, lövés során az ellenfél akkor sem kap extra védekező kockát, ha a támadás útjában egy aszteroida egyébként fedezékül szolgálna. Dash Rendar mindössze 2 pont árán huppan bele a másodpilóta ülésébe.
Experimental Interface: Ez egy olyan módosítás, amiből az egész seregünkben csak egyetlen darab lehet. Az Experimental Interfacenek köszönhetően miután végrehajtottunk egy akciót azonnal végrehajthatunk ingyen egy olyan akciót, amelyre valamelyik fejlesztés kártya ad lehetőséget. Természetesen ezek után kapunk egy Stressz jelzőt. Az Experimental Interface módosítás 3 pontért cserébe elvégezhető.
Gunner: Nagyon hasznos lehet, ha van egy Gunner a hajón, aki a fegyvereket kezeli, hiszen a hatására, ha az első támadásunk egyetlen sikeres találatot sem eredményezett, akkor azonnal lehetőségünk van egy újabb támadás leadására az elsődleges fegyverek használatával. Persze ezek után több támadást már nem hajthatunk végre. Egy Gunner 5 pont árán kezeli a hajónk fegyverzetét.
Heavy Laser Cannon: A nehéz lézer ágyú fejlesztéssel nem tudunk közvetlen közelre támadni, hiszen csak kettes és hármas lőtávra lévő célpontok ellen használhatjuk, viszont ellenük négy támadókocával dobhatunk, és mivel másodlagos fegyverről van szó, az ellenfél a nagy távolság miatt járó bónusz védőkockát sem kapja meg. Azt azonban meg kell jegyezni, hogy a dobás eredményei közül a kritikus találatokat azonnal sima találatra kell módosítani! A Heavy Laser Cannon fegyvert 7 pont árán szereli fel a műszaki csapat a hajónkra.
Lando Calrissian: A híres szerencsejátékos természetesen csak Lázadó hajókra hajlandó felszállni. Egy akcióba kerül, hogy használjuk Lando Calrissian képességét, és ilyenkor két védekező kockával dobhatunk. Minden kidobott Fókusz eredmény egy Fókusz jelzőt, és minden Kitérés egy Kitérés jelzőt ad a hajóhoz. Landot 3 pont árán üdvözölhetjük a hajó legénysége között.
„Leebo": Csak Lázadóknak van lehetőségük a Dash Rendar tulajdonában lévő LE-BO2D9 droidot használni. Leebo legénységként is nagyon hasznos lehet, hiszen egy akciót biztosít, aminek hatására egy ingyenes gyorsítást (Boost) hajthatunk végre. Bár ezek után kapunk egy ion jelzőt is, azonban nagy hajók esetében egy ion, nem ion, ráérünk aggódni majd a második után. Leebo-t a fedélzetre csábítani csupán 2 pont.
Lone Wolf: A magányos farkasokból csak egy lehet minden seregben és csak akkor tudja kihasználni a képességét, hogy ha kettes távon belül nincs baráti hajó. Ebben az esetben viszont mind támadás, mind védekezés során egy üres kockát újradobhat. Mindössze 2 pont az ára annak, hogy valaki Lone Wolf elit képességre szert tegyen.
Mercenary Copilot: Egy zsoldos másodpilóta nagyon hasznos legénység, hiszen általa, amikor hármas távra lévő célpontot támadunk, egy sima találatot átfordíthatunk kritikus találatra. Nem árt tudni, hogy a Mercenary Copilot legénységgel simán okozhatunk kritikus találatot egy Heavy Laser Cannon-nal is. Ráadásul ez a tehetséges zsoldos csupán 2 pont áráért szerződik a hajónkra.
Outrider: Az Outrider majdnem olyan híres hajó az YT-2400-as szériából, mint a Millennium Falcon a 1300-ból. Dash Rendar erősen módosított hajója lehetővé teszi számunkra, hogy az ágyú (Cannon) fejlesztésben választott fegyvert a toronyra szerelve használhassuk. Így ez a fegyver képes lesz körbe lőni, azonban nem használhatjuk a hajó elsődleges fegyverét. 5 pontba kerül, ha a hajót elkereszteljük az Outrider névre.
Proton Rockets: Ez egy igen különleges rakéta fajta, hiszen a Proton Rockets kilövéséhez nincs szükségünk arra, hogy az ellenfél hajóján legyen Target Lock jelölőnk Cserébe nem lehet messzebb a célpont egyes távolságnál. Ilyenkor alapból két támadókockát biztosít a rakéta, és a pilóta képzettségi értéke további kockákat ad, legfeljebb hármat. Így egy hármas pilótaképzettséggel rendelkező pilóta már öt kockával intézhet támadást. Fontos megjegyezni, hogy bár a Target Lock nem kell a rakéta kilövéséhez, azért jól jöhet, hogy a támadókockáinkat újradobhassuk vele. A Proton Rockets darabját 3 pont árán lehet a felpakolni a hajókra.
Stay on Target: A yavini ütközet során honzott el és Davish "Pops" Krail nevéhez fűződik a mára legendássá vált mondat. A Stay on Target fejlesztéssel, amikor felfedjük a pilóta manővertárcsáját, lehetőségünk van egy másik manővert választani az eredetivel megegyező sebesség megtartása mellett. Ez a manőver pirosnak fog számítani. A Stay on Target képesség kitanulása 2 pontot követel.
Pilóták
Wild Space Fringer: A legalacsonyabb, mindössze kettes pilótaképzettséggel rendelkező YT-2400 a Wild Space Fringer természetesen semmilyen különleges képességgel nem rendelkezik. Fejlesztések tekintetében egy Legénység, egy Rakéta és egy Ágyú kártyát adhatunk a hajó mellé. Ennek a hajónak a legolcsóbb változata kereken 30 pont.
Eaden Vrill: Eaden Vrill egy nautolan férfi volt, aki az Outrideren szolgált, mint Dash Rendar másodpilótája. Életéről túl sok feljegyzés nem született, de az biztos, hogy a haláláért egy Edge nevű Birodalmi orvgyilkos a felelős. Eaden Vrill pilótaképzettsége hármas, és a képességének köszönhetően, ha olyan célpontot támad az elsődleges fegyverével, amelyiken van egy stressz jelző, úgy eggyel több támadókockával dobhat. Sajnos fejlesztések terén ő sem választhat többet mint a Wild Space Fringer, azonban az Eaden Vrill által vezetett hajóért 32 pontot kell áldoznunk.
"Leebo": Leebo, vagyis a LE-BO2D9 a Cybot Galactica gyárában készült LE szériás javító droid hosszú éveket szolgált Dash Rendar parancsnoksága alatt. Dash rendkívül megbízott a droidban, így nem egy alkalommal bízta rá az Outrider vezetését. Leebo pilótaképzettsége egy közepesnek számító ötös értékkel bír, a képessége miatt amikor kritikus sérülést kap a hajó, akkor két kártya közül választhatja ki azt ami kevésbé kellemetlen. Noha egy robotról van szó, Leebo a szokásos fejlesztések mellé választhat egy Elit Pilota Képességet is. Egy olyan YT-2400 amelyet Leebo vezet, 34 pont elköltése után állíthatunk csatarendbe.
Dash Rendar: Dash Rendar a Galaktikus Köztársaság utolsó éveiben született és a Birodalmi hadsereg helyett a családi vállalkozást választotta. Azonban amikor a szülők nem adták el az üzletet a Fekete Nap szindikátusnak, azok szabotálták a család egyik teherhajóját ami egy Birodalmi múzeumba zuhant. Az Uralkodó ezek után száműzte a családot, így Dash Rendar mint csempész pilóta szerzett magának hírnevet. Nem egy alkalommal a Lázadás segítségére volt. Többek közt amikor a Lázadás a Birodalom elől a Hoth-on bújkált, akkor Dash Rendar több utánpótlást is eljuttatott a Felkelőknek és még a birodalmi támadás alatt is segített a bázis kiürítésében. Sok kalanddal később a Fekete nap fogságába esett és ugyan sikerült megszöknie, szeretett hajóját fel kellett áldoznia, hogy megrendezze saját halálát és ezzel elkerülje a szindikátus bosszúját. Dash Rendar pilótaképzettsége nyolcas és a képességének köszönhetően akkor is végrehajthat akciót, amikor a mozgását egy aszteroidán fejezte be. Természetesen az alap fejlesztések mellett ő is kaphat Elit Pilóta Képességet. Dash Rendar 36 pontért vezeti csatába az YT-2400-as hajónkat.
Összességében szerintem ez a kiegészítő nagyon jó választás. A hajó is megállja a helyét bármilyen csatában, a hozzá tartozó fejlesztéskártyák pedig egytől-egyik mind jól használhatóak, ráadásul más hajókon is jó szolgálatot tesznek majd. Mivel az ötödik hullám csak két nagy hajóból állt így ezzel a cikkel a végére is értünk. Következőnek a Most Wanted kiegészítő és a Söpredék frakció kerül terítékre.
|