M3-A Interceptor – Kiegészítő 6. hullám2016.03.21. 15:14, TK421 & SenkifiaSenki
M3-A Interceptor – Kiegészítő 6. hullám
A hatodik hullám nem csak olyan hajókat adott a Söpredék frakciónak amik már korábban megjelentek, hanem új hajók is kerültek a palettára. Az egyik ilyen az M3-A Interceptor, amit a MandalMotors fejlesztett, és mint könnyű vadászgép dobott a piacra. A mandalori cég egy, a Tatooine bolygón élő gyík után nevezte el a hajót Scyk-nek. A hajó két legelőnyösebb tulajdonsága az árban és a fegyverzet bővítésében rejlett. Az alapfelszereltség egy közepes motort, egy fegyvert, egy reaktort és egy gyengécske pajzs generátort foglalt magában. Azonban a fegyverzet igény szerint bővíthető torpedókkal, vagy rakétákkal esetleg valamilyen extra ágyúval. Ez a sokoldalúság és a megfizethető ár sok kisebb szervezet számára vonzóvá tette a hajót. Lássuk hát a mi esetünkben ez mit is jelent.
M3-A Interceptor
Tűzerő (Primary Weapon) /2/ : Egy ilyen kis hajó esetében a kettes tűzerő messze nem számít rossznak, és ahogy a későbbiekben majd látjuk, van megoldás arra, ha nem elégszünk meg két támadókockával.
Mozgékonyság (Agility) /3/ : A hármas mozgékonyság elvárható egy ilyen „törékeny” hajótól, így erre az értékre igazán nem lehet panaszunk.
Szerkezet (Hull) /2/ : Ez talán a legkritikusabb értéke a hajónak, hiszen egy Kritikus találat során rosszul felhúzott sérüléslap egyből a roncstemetőbe küldi a hajót.
Pajzs (Shields) /1/ : A kettes szerkezeti értéket kissé ellensúlyozza a pajzs, de az egyes pajzs sajnos messze nem elég az üdvösséghez.
Mozgás, manőver : Sajnos talán ez a leggyengébb része a hajónak. Bár piros manővernek csak a hármas és az ötös sebességgel végrehajtott visszafordulás minősül, az hamar szemet szúr, hogy négyes sebességgel már csak egyenes mozgásra van lehetőségünk, és hármasnál is nélkülöznünk kell az éles fordulókat. Egyedül csak a kettes sebesség mellet tudunk minden normál manővert végrehajtani, és itt az éles fordulókat leszámítva minden zöld, vagyis könnyű manővernek minősül. Egyes sebességgel csak éles vagy szintén könnyűnek számító enyhe fordulókat választhatunk.
Fókusz (Focus) /-akció/ : Az egyik leguniverzálisabb akció, így nagy hasznunkra lesz mind támadás, mind védekezés során.
Célpont bemérése (Target Lock) /-akció/ : Egy ilyen kis hajó esetében a célpont bemérése nem szokott jellemző akció lenni, de a hajónak olyan fejlesztéseket választhatunk, hogy ez az akció ebben az esetben nélülözhetetlen.
Orsózás (Barrel Roll) /-akció/: Szerencsére az orsózás elérhető a hajó akciói között, így van némi extra mozgásra lehetőségünk, ami mindig jól jön a helyezkedés során.
Kitérés (Evade) /-akció/ : A kitérés akció nagyon hasznos egy ilyen törékeny hajó esetében, azonban könnyen előfordulhat, hogy egy plusz kitérés még közel sem lesz elég a bajban.
Fejlesztések (Upgrades)
Flechette Cannon: Ezzel az ágyú fejlesztéssel minden lőtávra három támadókockával dobhatunk, és ha a támadás talál, a védő elszenved egy sebet, és ha még nem volt neki, akkor kap egy stressz jelzőt is. Ezután minden kidobott eredmény megy a kukába. A Flechette Cannon 2 ponttal emeli a hajó értékét.
„Heavy Scyk” Interceptor: Ezt a nevesítést csak M3-A Interceptor hajók kaphatják, és a hatására a hajó fejlesztési sávja vagy egy ágyú, vagy egy torpedó vagy egy rakéta ikonnal bővül. A „Heavy Scyk” Interceptor nevesítés 2 pontba kerül.
Ion Cannon: Az ion ágyúval is minden lőtávra három támadókockával adhatunk le lövést, és ha a támadás talál, az ellenfél elszenved egy sérülést, és kap egy ion jelzőt is. Ezután minden dobott eredményt mellőznünk kell. Az Ion Cannon fejlesztést 3 pontért építhetjük rá a hajónkra.
„Mangler” Cannon: A „Mangler” ágyúval is egyestől hármas távolságig lévő célpontokra adhatunk le támadást három kocka segítségével, és amikor így teszünk, az egyik sima találatot kritikus találat eredményre változtathatunk. A „Mangler” Cannon 4 ponttal rövidít meg minket.
Stealth Device: Ezzel a módosítással eggyel megnövelhetjük a hajónk mozgékonyságát, azonban ha találatot kapunk búcsút kell intenünk a plusz egy zöld kockának, és azt a lapot el kell dobnunk. A Stealth Device módosítást 3 pontért végzik el a hangár szerelői.
Pilóták
Cartel Spacer: A legalacsonyabb, vagyis kettes pilótaképzettséggel rendelkező vadászgép, semmi extra képessége nincs, és a fejlesztési sávja is alapból teljesen üres. A Cartel Spacer 14 ponért áll be a seregünkbe.
Tansarii Point Veteran: A Car'das és a Fekete Nap közötti csata, a Tansarii Point űrállomásért egy évvel a Yavinnál vívott ütközet előtt zajlott le. Az összecsapás veteránjai ötös pilótaképzettséggel rendelkeznek, és bár extra képességük alapból nincs, Elit pilóta fejlesztést kaphatnak. Tansarii Point Veteranok 17 pontnyi zsoldért erősítik a csapatunkat.
Laetin A’shera: Laetin A’shera egy jól képzett ember pilóta volt, aki Jorj Car'das csempész csapatát erősítette, amikor az összetűzésbe került a Fekete Nap bűnszervezettel, és csata alakult ki a kulcsfontosságú Tansarii Point űrállomásért. Laetin pilótaképzettsége hatos, és a képességének köszönhetően ha egy támadás ellen sikeresen védekeztünk, és nem kaptunk találatot, akkor egy Kitérés jelzőt tehetünk a hajónk mellé. Sajnos elit pilóta fejlesztéssel nem erősíthetjük, és így egy olyan M3-A Interceptorért, amit Laetin A’shera vezet csatába 18 pontot kell áldoznunk.
Serissu: Serissu egy Bothan nő, aki mint pilóta kiképző dolgozott a Tansarii Point űrállomáson, amikor a Car’das csempész csapata tengelyt akasztott a Fekete nappal. Természetesen Serissunak és az általa kiképzett pilótáknak igen nagy szerepük volt abban, hogy a csempészek győzelmet arattak a bűnszervezet felett. Serissu nyolcas pilótaképzettséggel büszkélkedhet, és a képessége jó tanárhoz méltó módon másokat erősít, így ha egy másik barátságos hajó egyes távon belül védekezik, egy kockát újradobhat. Egy ilyen kaliberű pilóta természetesen kaphat Elit pilóta fejlesztést, azonban Serissu 20 pontot követel magának, ha őt ültetjük egy M3-A Interceptor pilótafülkéjébe.
Azt hiszem az M3-A Interceptor egy olyan hajó akart lenni a Söpredék seregben, ami olcsó, és sokat lehet belőle a seregbe hozni, azonban kicsit úgy érzem, hogy ez a hajó nem úgy sikerült, ahogy azt az FFG szerette volna. Normális fegyverzettel már túl drága ahhoz képest, hogy milyen könnyen elveszíthetjük. A magam részéről kicsit sajnálom, mert nekem tetszik a hajó, és szívesen játszanék egy nagyobb számú rajjal, azonban eddig nem váltotta be a hozzáfűzött reményeket.
|