USE THE FORCE - X-Wing Miniatures és STAR WARS LCG portál
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Körkérdés
Lezárt szavazások
 
Cikkek
Friss bejegyzések
2018.05.01. 20:50
2017.09.29. 08:09
2017.09.14. 14:41
2017.09.11. 14:10
2017.09.05. 10:14
Friss hozzászólások
 
Cimkefelhő

X-Wing Alapdoboz Wave 1 Wave 2 Wave 3 Wave 4 

Wave 5 Wave 6 Wave 7 Rebel Transport

Imperial Aces Rebel Aces Corellian Corvette Versenyek 

2016-os Liga eredmények


Star Wars LCG Core Set

Hoth Ciklus Edge of Darkness

Balance of the Force Echoes of the Force ciklus 

Between the Shadows Rouge Squadron ciklus

 
X-Wing & SW LCG

Pilóták és a pilóták által vezetett hajók

2016.04.04. 22:14, SenkifiaSenki
 
Pilóták és a pilóták által vezetett hajók
 
A Force Packs kiegészítők a harmadik ciklusa, ami az ígéretes Rogue Squadron elnevezést kapta, első sorban hajókra és pilótákra fókuszál, valamint egy egész új lehetőséggel is megtoldja a játékot. Éppen ezért úgy gondoltam, hogy mielőtt ebbe a ciklusba belekezdenék, nem árt néhány szót ejteni az új szabályokról.
Lássuk hát a Pilótákra és az általuk vezett hajóra vonatkozó szabályokat.
 
 
Pilóták

Ahogy a bevezetőben is írtam, ebben a ciklusban a hajóké és a pilótáké lesz a főszerep, amit néhány új szabály tesz igazán izgalmassá. Szinte minden kiegészítőben találunk egy vagy több olyan kártyát ami rendelkezik a Pilóta (X), avagy Pilot (X) kulcsszóval, ami egy teljesen új része a játéknak. Ezzel a kulcsszóval rendelkező egységet pilótaként egy baráti jármű egységhez csatolhatjuk, és ebben az esetben a zárójelben feltüntetett költséget kell erőforrásban megfizetnünk.
Ha egy kártya hatására egy ilyen egységet a kezünkből játékba helyezhetünk, akkor lehetőségünk van szabadon dönteni arról, hogy az egység önállóan, vagy egy jármű csatolmányaként kerüljön játékba.
A Pilot (X) kifejezés után zárójelben leírt képesség csak akkor használható, ha az egység egy jármű csatolmányaként van játékban. A zárójeles szövegen túl mindegy egyéb szöveg továbbra is kifejti a hatását, illetve használható.
Fontos megjegyezni, hogy a Pilóta (X) csak egy lehetőséget kínál a játékosnak, aki szabadon dönthet arról, hogy az adott egységet egy hajóba ültetve hozza játékba, vagy önállóan.
 
Példa: Ha a Sötét oldal játékosnak van egy kijátszott 181st TIE Interceptor egysége, és a kezében van egy Baron Fel egység, akkor a kijátszás során dönthet úgy, hogy kihasználva Baron Fel Pilot (2) képességét nem négy, hanem csak két erőforrást áldoz a kijátszásra, és a már játékban lévő 181st TIE Interceptor egységhez csatolja, mintha nem is egység, hanem enhancement kártya lenne. Ráadásul így a kártya zárójeles szövege is használható, ami így szól: Amíg ez a kártya egy Fighter egység pilótája, addig minden baráti Fighter egység rendelkezik az Elit és a Kezdemény (1) [Edge(1)] kulcsszavakkal. 
Ha azonban Baron Fel egységként kerülne kijátszásra, négy erőforrást kell áldoznunk a játékba kerülésre, és a zárójelek között lévő szöveg sem lenne aktív.
 
Pilóta mint vezető, és az által vezetett hajó (Piloted / Piloting)
A kiegészítő nem csak a pilóták esetében rejt új lehetőséget magában, hanem a járművek is másként viselkedhetnek, ha egy pilóta is hozzá van csatolva. Ennek kapcsán a játék két új kifejezéssel is bővült. Ha egy Jármű [Vehicle] egységhez hozzá van csatolva egy Pilóta [Pilot] enhancement, akkor a jármű vezetettnek [Piloted] számít. Illetve ha egy Pilóta [Pilot] enhancement lap van egy Jármű [Vehicle] egységhez csatolva, akkor a csatolt lap számít az egységet Vezető [Piloting] lapnak. Ennek fényében, és az előző példánál maradva.
 
Példa: Két erőforrás árán Baron Fel egységet enhancemenként a181st TIE Interceptor egységhez csatoltuk, így azon felül, hogy Baron Fel kártyáján a zárójeles rész aktívan használható, az Interceptor kártyáján lévő szöveg alapján – ami a következő: Amíg ez az egység vezetett [Piloted], a Pilóta enhancement kártyáján lévő Erő ikonok bele számítanak az Erőért vívott küzdelembe – Baron Fel három Erő ikonja segítségünkre lesz, hogy a magunk oldalára billentsük az Erő egyensúlyát.
 
Pilóták száma
Noha a játék alapesetben nem korlátozza az egy egységhez tartozó enhancement kártyák számát, az talán nem meglepő, hogy egy Jármű egységhez nem lehet egynél több Pilóta fejlesztés kártya csatolva. Ha valami úton-módon egy vagy több Pilóta is egy csatolva van egy jármű egységhez, a játékosnak el kell dobni annyit, hogy csak egyetlen egy maradjon.
 
Példa: A Világos oldal játékosa ki akarja játszani a kezéből Derek “Hobbie” Klivian lapot, és mint enhancement a Rogue Squadron X-Wing járműhöz kívánja csatolni. Azonban a Rogue Squadron X-Wing laphoz már hozzá van csatolva Wedge Antilles, mint pilóta. A játékos kifizeti az egy erőforrást, hogy Derek “Hobbie” Klivian-t a Rogue Squadron X-Wing járműhöz csatolja, ami így két Pilóta lappal is rendelkezik, tehát a játékosnak választania kell a két lap közül, és az egyiket el kell dobnia. A játékos kiválasztja és eldobja Wedge Antilles-t, ezzel az X-Wingnek csak egy Pilóta enhancement lapja marad, mégpedig Derek “Hobbie” Klivian.
 
A magam részéről örülök ennek az újításnak, mert aktív X-Wing játékosként úgy vélem, hogy a vadászgépek és a pilótáik legalább olyan fontos részét képezik a Star Wars univerzumnak, mint a Sithek és a Jedik. A következő cikkben el is kezdjük a Rogue Squadron ciklus áttekintését.
 
Még nincs hozzászólás.
 

Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!