IG-2000 – Kiegészítő 6. hullám2016.05.02. 08:44, TK421 & SenkifiaSenki
IG-2000 - Kiegészítő 6. hullám
A hatodik hullám utolsó hajója a sokak által rettegett IG-2000. A Trilon Inc. által gyártott és erősen módosított Aggressor az IG-88 fejvadász- és orgyilkos droidok kedvelt modellje. A húsz méteres hajó sokkal nagyobb tömegű, mint az összes hasonló vadászgép, ami a beltérbe zsúfolt motoroknak és fegyverrendszereknek volt köszönhető, így nem csoda, hogy galaxis szerte rettegett vadászgép volt. A hajó félelmetes híre bizony ebben a játékban is érezhető.
IG-2000
Tűzerő (Primary Weapon) /3/: Az IG-2000 elsődleges fegyvere is három támadókockát biztosít a játékosnak, ami nagyon jónak számít, különösen ha a hajó többi értékét is megvizsgáljuk.
Mozgékonyság (Agility) /3/: A hármas mozgékonyság elképesztő egy nagy talpon lévő hajó esetében, így ez az érték messze több, mint amit kívánhatunk magunknak.
Szerkezet (Hull) /4/: Egy nagy hajóhoz képest a négyes szerkezeti érték nem mondható túl soknak, azonban ez igen karcsú ár azért cserébe, hogy három zöld kockával igyekezhetünk elkerülni az ellenfél támadásait.
Pajzs (Shields) /4/: A négyes pajzs érték sem kiemelkedő a nagy hajók közül, de nem is szánalmasan kevés. Ez az érték is a három zöld kocka tükrében megvizsgálva válik igazán impozánsnak.
Mozgás, manőver: A hajónak csak három piros manővere van, ezek a hármas sebességgel végrehajtható jobb és bal irányú Segnor's-loop (S-csavar), valamint a négyes sebességgel kivitelezhető Koiogran fordulás. Ellenben minden egyes, kettes és hármas sebességgel kivitelezett egyenes és enyhe forduló könnyűnek, vagyis zöldnek számít. És csupán az egyes és kettes éles manőverek minősülnek fehérnek. Ennek fényében megállapíthatjuk, hogy az IG-2000 meglepően jól manőverezhető hajó a nagy talp ellenére is.
Fókusz (Focus) /-akció/: Természetesen erről a hajóról sem hiányozhat a legalapvetőbbnek számító akció a Fókusz.
Célpont bemérése (Target Lock) /-akció/: Bár a hajó nem rendelkezik se rakéta, se torpedó fejlesztéssel, így a Célpont bemérése nem annyira indokolt, mégis hasznos akció.
Kitérés (Evade) /-akció/: A kitérés akció megint csak egy olyan, ami nem túl megszokott a nagy hajóktól, és ennek köszönhetően az IG-2000 még nehezebben elpusztítható ellenféllé válik.
Gyorsítás (Boost) /-akció/: A gyorsítás a kis hajókon is nagyon hasznos, és úgy vélem egy nagy talpon lévő hajó esetében ez még hatványozottabban kihasználható. Arról nem is beszélve, hogy ez az akció teret enged az Autothrusters fejlesztésnek, ami még nehezebb célpontot csinál ebből a hajóból.
Fejlesztések (Upgrades)
Accuracy Corrector: Ezzel a rendszer fejlesztéssel a támadásunk során dobott összes eredményt elvethetjük, hogy cserébe két normál találatot adhassunk a dobásunkhoz. Ha így teszünk, akkor ezeket a kockákat már nem módosíthatjuk a támadás során. Az Accuracy Corrector fejlesztés 3 pontot emészt fel.
Autoblaster: Az Autoblaster ágyúval csak egyes távra támadhatunk, és három kockát használhatunk a támadás során. A normál találat eredményeit védekező kockákkal nem lehet kivédeni, így a védőnek előbb a kritikus találatokat kell kiszedni sikeres kitérés esetén. Az Autoblaster ágyút 5 pont elköltése után szerelik fel a hajónkra.
Dead Man's Switch: Ezzel az illegális fejlesztéssel elérhetjük azt, hogy amikor a hajónk megsemmisül, akkor minden egyes távolságon belül lévő hajó elszenvedjen egy sérülést. A Dead Man's Switch illegális módosítást bármelyik zugműhelyben megcsinálják, és csupán 2 pontot kell elköltenünk rá.
Feedback Array: A Feedback Array szintén egy illegális módosítás aminek hatására a harci fázis során ahelyett, hogy bármiféle támadást végrehajtanánk, bevállalhatunk egy ion jelzőt, és ezért egy egyes távon belül lévő ellenséges hajónak okozhatunk egy sérülést. A Feedback Array illegális módosítás 2 pontba kerül.
"Hot Shot" Blaster: Szintén illegális, ha valaki a hajójára egy "Hot Shot" Blaster-t szerel, de szorult helyzetben jól jön az, ha leadhatunk egy támadást egy olyan célpontra ami nincs messzebb a kettes lőtávnál, de nincs benne a tűzívünkben. Bár használat után el kell dobnunk a lapot, de cserébe három támadókockával dobhatunk. A "Hot Shot" Blaster 3 pontért kerülhet a hajóra a hatóságok tudta nélkül.
IG-2000: Ez a nevesítés csak Aggressor hajóra tehető, és a hatására minden olyan hajó pilótaképességét használhatjuk (természetesen a sajátunk mellett), aki rendelkezik az IG-2000 fejlesztés kártyával. Az IG-2000 nevesítésre nem kell pontot költenünk, de csak akkor tudjuk használni, ha legalább még egy ilyen hajónk lesz a játékban.
Inertial Dampeners: Az Inertial Dampeners módosítást szintén nem nézik jó szemmel a hatóságok, hiszen a hatására amikor felfeded a hajó manőver tárcsáját eldobhatod ez a lapot, hogy a választott manőver helyett egy fehér egyhelyben maradást hajtson végre. Persze ezek után kapsz egy stressz jelzőt. Az Inertial Dampeners módosítást egy illegális műhelyben csekély 1 pontért elvégzik.
"Mangler" Cannon: Ezt az ágyót egyestől hármas lőtávig használhatjuk, és három támadókockával dobhatunk, ha ezzel támadjuk az ellenfelet. A támadás során az egyik sima találat eredményünket kritikus találatra válthatjuk. A "Mangler" Cannon ágyút 4 pontért bármelyik fegyvertechnikus a hajóra berheli.
Proximity Mines: Ezeket az aknákat egy akcióért dobhatjuk ki a hajóból. és ha valaki olyan manővert hajt végre, hogy a manőversablon, vagy a hajó talpa átfedésbe kerül az akna jelzőjével, akkor az akna felrobban. A robbanás esetében három piros kockával kell dobni, és aki miatt felrobbant, elszenvedni az összes kritikus és normál találatot. A Proximity Mines 3 pontért kerül fel a hajóra.
Seismic Charges: Egy újabb meglepetés amit az ellenfél nyakába pottyanthatunk. A Seismic Charges bombát a mozgás előtt dobhatjuk magunk mögé, és az aktivációs fázis végén fel is robban. Minden hajó ami egyes távon belül van a jelzőhöz elszenved egy sérülést. A Seismic Charges töltetet 2 pontért vihetjük magunkkal a csatába.
Pilóták
IG-88A: Az IG-88A droidokat egy titkos Birodalmi project megbízásából kezdték el gyártani, és már az első bekapcsolás során akadtak gondok, ugyanis a droid hamar a szerves lények felé sorolta magát, és megölte azokat a tudósokat akik megkísérelték leállítani őt. Továbbá ennél a modellnél fedezték fel elsőként, hogy a droid "agya" azonnal összekapcsolódott a többi aktív IG-88A "agyával" és egyetlen tudatként működtek. Az IG-88A hatos pilótaképzettséggel rendelkezik, a képessége miatt, ha egy támadással elpusztítja a védekező hajót, akkor visszakaphat egy pajzsot. Fejlesztések tekintetében minden Aggressor azonos ikonokkal rendelkezik, így mindegyik kaphat Elit Pilóta, Rendszer, két Ágyú, egy Bomba és egy Illegális Módosítás fejlesztést. Az IG-88A által vezetett Aggressor 36 pontba kerül.
IG-88B: Az IG-88B a második robot volt abból a négyből, akik egy félresikerült fejlesztés eredményei voltak, és akikből négy lemészárolt egy csomó tudóst és lelépett a laboratóriumból, ahol alkották őket. Az IG-88B egy IG-2000-es hajóval közlekedett, és a második legjobb fejvadászként tartották számon, így nem csoda, hogy ott volt azok a fejvadászok között is, akiket Vader megbízott Solo elfogásával. A droid el is akarta halász Boba Fett elől Solo-t, és úgy tervezte, hogy a Bespinen végez a legendás fejvadásszal, azonban ez végzetes tervnek bizonyult, mert végül Fett volt az aki bontóba küldte a droidot. Az IG-88B szintén hatos pilótaképzettséggel rendelkezik, és a fejlesztések tekintetében sem tér el a többitől. A képessége egy körben egyszer használható, ha a támadása nem talált, és ilyenkor azonnal végrehajthat egy újabb támadást a hajóra szerelt Ágyú másodlagos fegyverrel. Természetesen pontban sem különbözik társaitól, így az IG-88B is 36 pontért vezeti csatába az Aggressor hajónkat.
IG-88C: Az IG-88C a harmadik droid volt, aki meglépett, a Holowan Mechanicals Company balul sikerült IG-88 projectje során. A megszökött droidok a Mechis III bolygón igyekeztek meghúzni magukat. Miután megölték a bolgyó 73 szerves dolgozóját, az IG-88C és IG-88D doridok nekiláttak átprogramozni a droidokat. A két droid is abba hibába esett, mint a B jelű testvérük, és megpróbálták levadászni Boba Fett-et, hogy megszerezzék tőle Solot, és ők vasalhassák be Jabbától az érte járó jutalmat. Azonban a légicsata Az IG-88C dorid végét jelentette. Természetesen az IG-88C is hatos pilótaképzettséggel rendelkezik, azonban a képessége miatt ha egy Gyorsítás akciót hajt végre, akkor egy szabad Kitérés akciót is végrehajthat. Fejlesztések tekintetében ő is a többi hajóval megegyező fejlesztésekkel erősítheti a hajót. Az IG-88C 36 pontért vezeti harcba az Aggressort.
IG-88D: Az utolsó IG-88 dorid szerencsés módon túlélte azt a hibás döntést, hogy megpróbálták megszerezni Solo-t Boba Fettől. Noha komoly sérüléseket szenvedett, sikerült eljutnia Ord Mantell-ra, hogy a hajójához megfelelő alkatrészeket szerezzen. Azonban mielőtt elhagyhatta volna a bolygót, Dash Rendar megkereste kezdte, hogy megtudjon valamit Boba Fett hollétéről. Az orgyilkos droidnak sikerült átprogramoznia a telep harci droidjait, hogy megtámadják Rendart, akinek azonban sikerült keresztül jutnia az ellenálláson. Kettejük találkozása végül tűzharccal zárult, melyben Dash végleg kivonta a droidot a forgalomból. Az utolsó IG-88 is hatos pilótaképzettséggel rendelkezik, és a többivel azonos fejlesztésre jogosult, azonban a képessége a Segnor's-loop manővereknél használható, ilyenkor ugyanis a hármas enyhe ívű sablon helyett a hármas derékszögűt használhatja. Természetesen az IG-88D is 36 pontért ül be az Aggressor pilótaülésébe.
Mindent összevetve az Aggressor egy olyan hajó lett, ami sok játékosnak okozott már kellemetlen élményeket köszönhetően annak, hogy nagyon sokoldalú hajó, sok olyan fejlesztéssel felszerelhető, ami rendkívül bosszantó tud lenni, így nem csoda, hogy sokan egyenesen utálnak ellene játszani. Azonban két IG-2000 nem eredményez automatikus győzelmet egy-egy verseny során, így aki azt hiszi, hogy ezekkel a hajókkal könnyű nyerni, az próbálja ki őket, és be fogja látni, hogy közel sem olyan egyszerű ez a képlet. Ezzel a hatodik hullám végére értünk, és következhet a kimaradt Rebel Aces kiegészítő.
|