II. Use the Force - X-Wing hétvége2016.07.12. 22:19, TK421 & SenkifiaSenki
II. Use the Force - X-Wing hétvége
Immár második alkalommal kerül megrendezésre a Use the Force - X-Wing hétvége. A rendezvény célja ez alkalommal is inkább csapatépítő jellegű, hiszen a Ligának és a Szolnoki srácoknak köszönhetően nem szűkölködünk versenyekben, az SWMINI pedig már nem az első rendezvényével népszerűsíti a hobbit. Azonban egy olyan rendezvény sincs, ahol igazán össze lehet jönni, és kicsit alaposabban meg lehet ismerni a másikat. Nos ezt az űrt hivatott betölteni ez a rendezvény, ami az alábbi időpontban és helyszínen kerül megrendezésre (szállást a mellékelt linken lehet foglalni).
II. Use the Force - X-Wing hétvége részletei
Időpont: 2016 július 22-24
Helyszín: Százhalombatta, Fogoly utca 8. Klub Sirály Étterem (Link)
Fix programok nincsenek, leszámítva a szombati versenyt, de az is inkább szórakoztató célú, sem mint véresen komoly megmérettetés. Pontosabban van még egy meglepetés a tarsolyunkban.
Amikor nincs verseny, akkor általában önszerveződő módon valamilyen kártya- vagy társasjáték előkerül, ne adj isten beszélgetésre vetemednek a résztvevők. Azonban két fix eseménnyel is készültünk.
2016 július 22 péntek késő délután (19-20 óra felé)
Corporate sector roncsderbi
A Corporate sectort minden valamire való csemész ismeri, hiszen itt vannak a legügyesebb mérnökök, a legjobb technikusok, és a legszélesebb választék a katoni cuccokból, a gyári alkatrészekből és persze az illegális hajómódosításokból. Azonban van az évnek egy napja, amikor a helyiek nem építik, hanem lezúzzák a hajókat egy hajmeresztő roncsderbi keretében.
Bárki nevezhet a roncsderbire, egyetlen, fejlesztés nélküli hajóval. Miután minden nevezés beérkezett, a versenybíróság két csapatra osztja a hajókat úgy, hogy a két csapat összesítve azonos pajzs és struktúra ponttal rendelkezzen (ennek kiegyensúlyozásához utólag a kevesebbel rendelkező csapatnak kioszthatnak Hull és Shield ugrade kártyákat). A két csapat feláll az arénában, de csakis ütközéssel okozhatnak egymásnak és maguknak sérüléseket.
Szabályok: Ha egy hajó nekiütközik egy másiknak, akkor sérülést okozhat neki, azonban nem mindegy, hogy honnan kapja el a célpontot, hiszen minden hajót úgy készítettek fel a viadalra, hogy az eleje bírja a strapát. Speciális szabály, hogy az arénában Boost, Slam és Barrel Roll akciók használatával is lehetőség van az ütközésre. Az ütközés során az számít, hogy hajók talpa hol érintkezik. Így a következő táblázat számít. A táblázatban látható, hogy melyik hajó mennyi támadó kockával dob, és a kidobott értékeket elszenvedi.
Honnan találod el a máik hajót |
Okozott sérülés |
Elszenvedett sérülés |
Szemből |
1 támadó kocka |
1 támadó kocka |
Oldalról |
2 támadó kocka |
0 támadó kocka |
Hátulról |
2 támadó kocka
(Fókusz=Normál találat) |
0 támadó kocka |
Példa: Szemből belemész a másik hajóba. Dobsz egy piros kockával a másik hajónak, és dobsz eggyel magadnak (frontálisan ütközni kemény móka). Mindkét hajó elszenvedi a kidobott sérülést. Elsőként pajzsból, utána Hullból mennek a sérülések, és a kártyák pedig a normál szabályok szerint kerülnek elkönyvelésre.
Mozgás esetében fordított sorrend lesz érvényben, íg a magasabb pilótaképzettséggel rendelkező hajók mozdulhatnak elsőként. Akciókat a szokott módon lehet kiadni. A fókusszal az okozott sérülés esetén a szemet lehet átfordítani találatra. Mivel itt nem lövések elől kell kitérni (meg alapjába a hajók amortizálása a cél), így egyáltalán nem lehet majd zöld kockával dobni. A találatok elkerülésére csak a Kitérés jelző használható. A pilóták sepciális képessége ha olyan, hogy érdemben használni lehet, akkor természetesen használható.
Az a csapat nyer aki ledarálja a másikat.
Annak a hajónak a pilótája kapja a roncs-kupát, aki a legtöbb sérülést osztja ki a derbi folyamán.
2016 július 23 szombat 9 óra 30 perc
Use the Force - X-Wing verseny
Az Endornál vívott ütközet bár egy pillanatra a végleges győzelem reményét villantotta fel a Lázadók előtt, azonban az elkövetkezendő eseményekre ők maguk sem számítottak. A Birodalom ugyan darabjaira szakadt, de a felkelést támogató rendszerek sem maradtak egységesek. Az egyetlen nagy ellenfél megannyi apró darabra osztódott, és a sok kis parancsnok, hadúr, gerillacsapat mind úgy gondolta, hogy itt az ideje egy darabot megszerezni az Uralkodó egykori hatalmából. Néhány hajóból álló, ellenőrizhetetlen rajok csapnak le egy-egy védtelen bolygóra vagy űrállomásra galaxis szerte, és aki sikeresen kikerül az összecsapásból, az komoly előnyökre tehet szert a további harcok során.
Nevezés
Minden játékosnak egy 100 pontos sereggel kell neveznie a normál seregépítési szabályok betartása mellett.
Területek:
Minden nevező kap egy egyedi jelzőt, amivel az adott forduló előtt kiválaszthatja a megtámadni kívánt szektort. Egy szektorra csak két jelző kerülhet. A jelzőket az első fordulóban sorsolás alapján kialakult sorrendben lehet majd elhelyezni, míg a további sorrendet az előző fordulóban elért eredmény határozza meg. Az a játékos amelyik már támadóként vagy védőként csatába keveredett, már nem támadható meg (lévén szegény nem játszhat egyszerre két asztalon).
Stratégia kártyák:
Mind a támadó, mind a védő játékos bizonyos előnyöket élvezhet, így a játék elején minden játékos kap egy pakli stratégia kártyát. Minden kör elején húzhat két lapot a pakliból majd ezek közül kiválaszt egyet, de ezt a verseny folyamán többet nem használhatja (másik fordulóban sem).
Pontozás és győzelem:
A pontozás a megszokott módon történik, a Teljes győzelem 5, a Kisebb győzelem 3, a Döntetlen 1 és a Vereség 0 pontot ér. Természetesen a MoV pontok továbbra is vezetve lesznek, az azonos pontszámú versenyzők sorrendjének meghatározására. A végső győztest a verseny alatt megszerzett pontok alapján határozzuk meg.
Stratégiai kártyák:
-
Erősítés – A játékos bevethet egy a seregével azonos frakcióba tartozó alap TIE fighter vagy Z-95 hajót
-
Új fejlesztések – A játékos +8 pont Módosítás fejlesztést költhet a hajóira. Egy hajón legfeljebb két módosítás fejlesztés lehet. Elsőként a módosítás fejlesztés nélküli hajók kell, hogy kapjanak.
-
Lőszer utánpótlás – A játékos +8 pontot költhet másodlagos fegyverekre (rakéták, ágyúk, bombák stb). A fejlesztések csak a megfelelő ikonnal rendelkező hajóra kerülhetnek fel, a hajón feltüntetett számban. Meglévő fegyver is lecserélhető egy drágábbra.
-
Új szövetséges – A játékos +6 pontot költhet Crew vagy Droid fejlesztésekre. A fejlesztések csak a megfelelő ikonnal rendelkező hajóra kerülhetnek fel, a hajón feltüntetett számban. Meglévő Crew és Droid fejlesztések is lecserélhetőek egy drágábbra.
-
Félrevezetés – A játékos megnevezheti az ellenfél egyik hajóját (ami nem több mint 30 pont), ez a hajó a felállás során nem kerül fel a pályára. A hajót a játékos a saját felállási zónájába teszi fel a második kör végén. (Ha nincs ilyen hajója az ellenfélnek húzz egy új kártyát ehelyett)
-
Megkerülés – A játékos az egyik saját hajóját (ami nem több mint 30 pont) valamelyik oldalsó pályaszélen is felteheti, de ezt csak a második kör végén teheti meg. A hajó a harmadik körben már normál módon mozoghat.
-
Különleges kiképzés – A játékos +6 pont Elit fejlesztést költhet a hajóira. Egy hajón legfeljebb kettő Elit fejlesztés lehet. Elsőként az Elit fejlesztés nélküli hajók kell, hogy kapjanak, de nem szükséges hogy rendelkezzenek ezzel a fejlesztési ikonnal.
-
Ász pilóta – Az egyik kis hajódat lecserélheted egy magasabb pilótaképzettséggel rendelkező, de ugyan olyan hajóra. Természetesen a hajó a fejlesztéseit megtarthatja
-
Meglepetés – Az ellenfélnek nem volt ideje felkészülni a támadásra, így ebben a csatában nem használhat stratégiai kártyát.
-
Alapos felderítés – Ebben az összecsapásban nincs rád hatással a szektor speciális lapja.
Szektorok speciális lapjai:
-
Csillagpor – A korlátozott látási viszonyok miatt minden támadás esetén a 3-as lőtávra leadott lövéseknél további egy védekező kocka jár a védőnek
-
Gravitációs anomáliák – A piros manőverek fehérnek minősülnek.
-
Meteor zápor – Minden kör végén, minden hajóra dobni kell egy támadókockával, Normál, vagy Kritikus találat esetén elszenved egy normál sérülést
-
Mozgó aszteroidák – A játék elején mindkét játékos kiválaszt egy-egy aszteroidát, amit minden kör Vége fázisában bármely irányban átfordíthatja. Ha ezáltal átfedésbe kerül egy hajóval annak a szokott módon dobnia kell.
-
Féregjárat – Az aszteroidák felrakása után felkerül két járatjelölő, amelyeknek a két szemközti asztalszélhez legfeljebb kettes távra lehet. Ha egy hajó a mozgása végén átfedésbe kerül a jelölővel, akkor átkerül a másik jelölőhöz, és a játékos dönti el, hogy a hajó milyen irányba nézzen. Ezután tegyél egy stressz jelzőt a hajó mellé.
-
Ionizált tér – Az aszteroidák a szokásos módon működnek, de minden esetben ionizálják a hajót, amelyiknek a manőversablonja keresztül halad raja, vagy ha a hajó talpa átfedésbe kerül vele.
-
Tértorzulás – Megmagyarázhatatlan okból a dolgok nem ott vannak ahol látszanak, így minden hajó kap egy Stealt Device fejlesztést (az is amelyiken már van, azonban a hatásuk nem adódik össze, de az első találatnál csak az egyiket kell lefordítani, a másodiknál a másikat).
-
Nyugodt békés űr – Nincsenek módosítók.
|