USE THE FORCE - X-Wing Miniatures és STAR WARS LCG portál
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Körkérdés
Érdekelne minket, hogy mi az ami az ide látogatókat mozgatja...
Mi miatt látogatod az oldalt?

Az X-Wing miatt.
A Star Wars LCG cikkek miatt.
Csak mert Star Wars...
Mindkét játék érdekel.
Mindkét játék érdekel és szivesen olvasnék más játékokról is.
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Cikkek
Friss bejegyzések
2017.09.14. 14:41
2017.09.11. 14:10
2017.09.05. 10:14
2017.08.28. 11:08
2017.08.23. 16:05
Friss hozzászólások
 
Cimkefelhő

X-Wing Alapdoboz Wave 1 Wave 2 Wave 3 Wave 4 

Wave 5 Wave 6 Wave 7 Rebel Transport

Imperial Aces Rebel Aces Corellian Corvette Versenyek 

2016-os Liga eredmények


Star Wars LCG Core Set

Hoth Ciklus Edge of Darkness

Balance of the Force Echoes of the Force ciklus 

Between the Shadows Rouge Squadron ciklus

 
X-Wing & SW LCG

Evasive Maneuvers - A Rogue Squadron ciklus harmadik kiegészítője

2017.06.26. 12:28, TK421 & SenkifiaSenki
 
Evasive Maneuvers kiegészítő
 
Tetemes kihagyás után, de azért folytatnám az LCG vonalat is. Természetesen ott venném fel a fonalat, ahol annak idején abba maradt, így a folytatás a Rouge Squadron ciklus harmadik kiegészítőjével megy tovább. Ebben a szettben a  Jedi, a Lázadó, a Sith, a Birodalom és a Söpredék frakció talál új lapokat. Azonban csak a Lázadó és a Birodalom követi a ciklus hagyományának számító pilóta és jármű vonal erősítését, azonban ez nem jelenti azt, hogy a másik három frakció ne kapna igen jó kártyákat.
    
 
Hidden from the Empire
Az első objective csak a Jedi frakció választása esetén használható. Az értékeit tekintve a jól megszokott ötös sebzéskapacitással és a körönkénti egy erőforrás termeléssel rendelkezik. A képessége pedig addig van érvényben amíg nincs rajta sérülés, ilyenkor ugyanis az a játékos nem játszhat ki egységet akinek a többieknél több egysége van játékban.
 
A szett első egysége egy nevesített Erő használó karakter Vima-Da-Boda, akit négy erőforrásból tudunk kijátszani és három sebponttal, valamint három harci-ikonnal veszi ki a részét a csatából. Az ikonok mind a kezdeménytől függetlenül használhatók, és mind a három fajtából kapunk egyet. A harci ikonokon túl örülhetünk annak is, hogy amikor csatába küldjük, akkor egy pajzs jelzőt is kapunk. A képessége reakcióként működik, amikor egy ellenfél négy vagy több erőforrást költ egy egység kijátszására, ilyenkor mi is játékba tehetjük a kezünkből az öreg Vima-Da-Boda egységünket. A másik egység, az Undercover Urchin kijátszása már csak két erőforrást igényel, és ez az egység egy sebponttal és egy egység-sebzés ikonnal kerül játékba. Az ő képessége egy akciót igényel, és amennyiben kettő vagy több lapunk van a dobott lapok között, akkor tehetünk rá egy fókuszt, hogy az ellenfél válasszon egyet a dobot lapjaink közül amit visszavehetünk a kezünkbe. A következő két Hidden in the Shadows enhancement lap, amit egyetlen erőforrás árán csatolhatunk egy baráti karakterhez, aki ettől kezdve nem lehet célpontja ellenséges eseményeknek. Végül de nem utolsósorban egy Harassment eseménylapot is kapunk, aminek nincs kijátszási költsége, azonban fázisonként csak egyet játszhatunk belőle. A lapot az ellenfél kijátszás fázisának az elején használhatjuk arra, hogy annak az ellenfélnek a fázis során kijátszott első egysége eggyel több erőforrást igányeljen.
A Hidden from the Empire egy Jedi frakcióhoz méltó szett, hiszen nagyrészt a kontrollra fekteti a hangsúlyt, de nem szabad elfelejteni, hogy a Világos oldal csak a három elpusztított objective esetén nyeri meg a játékot, így kénytelenek vagyunk majd néhány agresszívebb lappal is megtámogatni a paklinkat.
 
Command and Control
A csomag Lázadó objectiveje ami az ötös sebzéskapacitásával és egy erőforrásával átlagosnak mondható, azonban a képessége igen hasznos, hiszen minden elpusztított objective után eggyel növekszik a lapok száma amivel a kör elején kezdhetünk.
 
Ez a szett jól illeszkedik a ciklusba, hiszen bőségesen ellát minket hajókkal, igaz ez alkalommal nem kis vadászgépeket, hanem nagyobb hajókat rámolhatunk a paklinkba. Az első egység az Independence jármű amiért négy erőforrást kell költeni, de a három sebpontja, a fix egység-sebzés és robbanás mellé járó kezdeményfüggő két további robbanás igazán kárpótol minket. Ezen felül a lap egy erőforrást is biztosít, vagy épp egy pajzsot, ha csatába vonulunk vele. Ha mindez nem lenne elég az Independence minden további baráti Capital Ship kijátszását csökkenti egy erőforrással. Ennek megfelelően a szett két további Corellian Corvette egységet is tartalmaz, amelyek természetesen rendelkeznek a Capital Ship típussal. Egy Corvette kijátszása négy erőforrásba kerül, de cserébe egy három sebponttal rendelkező egységet kapunk, a fixen használhatja az egy egység-sebzés és két robbantás harci ikonját, ráadásul amint játékba kerül minden baráti játékos húzhat egy lapot. A következő lap a Resupply Depot egy erősítés aminek a kijátszása nem kerül erőforrásba a használata pedig egyetlen akciót igényel. Ilyenkor fókuszálnunk kell ezt a kártyát, és el kell dobnunk egy lapot, hogy válasszunk egy jármű egységet ami a fázis végéig egy általunk választott harci ikont kap. Végül, de nem utolsó sorban egy Supporting Fire sorskártyát is kapunk, ami egyetlen Erő ikonnal járul hozzá a kezdemény megnyeréséhez, azonban egy baráti játékos is tehet egy nem-sors kártyát a kezéből a kezdeményért letett lapok közé.
A Command and Control egy szuper objective, aminek köszönhetően a lázadó flottát végre elkezdhetjük nagy hajókkal teletömni, ami igen hasznos lesz a támadások terén, bár a kijátszásukhoz szükséges erőforrásról nem árt gondoskodni.
 
The Questioning
Ez az objective csak Sith frakció választása esetén használható, öt sebe van és egy erőforrást szedhetünk ki belőle. A képességét reakcióként használhatjuk amikor egy kártyánk hatására egy ellenfélnek egy vagy több lapot el kell dobnia, ilyenkor egy általunk irányított objective-ről levehetünk egy fókusz jelzőt.
 
A szett nevesített egysége Antinnis Tremayne akit négy erőforrás elköltése után hozhatunk játékba, hogy egy fehér és egy fekete egység-sebzés és egy taktikai ikonjával, valamint a három sebpontjával küldjük a csatába. Antinnis Tremayne elit egység így a kör elején két fókuszjelzőt is levehetünk róla, valamint a képessége miatt ha támadó vagy védőként kijelölésre kerül az ellenfélnek el kell dobni egy vagy két lapot véletlenszerűen, majd húzhat is annyit amennyit dobott. A lényeg, hogy frankón aktiválja az objective képességét. Az Imperial Enforcers egységből máris kettőt kapunk, ami nem rossz, hiszen a két erőforrásnyi ára mellett két sebbel, egy robbantás harci ikonnal rendelkezik ami mellé egy egység-sebzést is kap, ha sikerül megnyerni a kezdeményt. Az objective mellé kapunk egy Citadel Inquisitorious erősítést amit három erőforrásból csatolhatunk a játéktérhez, ad egy erőforrást, de az Erő fázisban akcióként tehetünk rá egy fókusz jelzőt, hogy ezzel egy random lapot dobassunk az ellenféllel. A hatodik lap pedig egy Put to the Question esemény kártya, amit ingyen játszhatunk ki megszakításként amikor egy erősítés kártyánkat vagy erősítés kártyával rendelkező egységünket egy hatás megcélozza, és ilyenkor a hatás nem jön létre.
A The Questioning ovjective képessége nem rossz és a hozzá járó lapok is egész hasznosak, hiszen nem túl drágák, de egész jól használhatók. Engem ugyan elsőre nem nagyon nyűgözött le, de biztos vagyok benne, hogy egy okos összeállításban nagyon kellemetlen lehet ellene játszani.
 
Training Procedures
Egy újabb frakcióhoz között objective, ezt csak a Birodalomhoz választhatjuk, hogy hasznát vegyük az öt sebpontjának és az erőforrásának. A képességét akcióként egy erőforrás elköltésével használhatjuk, és egy baráti Pilot erősítést áttehetünk egy megfelelő baráti jármű egységre.
 
Az objective mellé két Academy Pilot egységet kapunk, akik egyetlen erőforrásból egy sebbel és egy kezdemény függő robbantással rendelkeznek, illetve pilótaként ingyen csatolhatjuk egy járműhöz. A két pilótához jár két TIE Fighter Patrol egység is, amelyeket két erőforrás elköltés után hozhatunk játékba, kettes sebzéskapacitással és egy fekete egység-sebzéssel valamint egy fehér robbantással. Amennyiben csatolunk hozzá egy pilótát, megkapjuk a csatolt pilóta harci ikonjait is. A végére egy Koiogran Turn esemény lap maradt, amit ingyen kijátszhatunk megszakításként, amikor egy jármű egységünket az ellenfél egy kártyahatással megcélozza, hogy egy másik megfelelő célpontot választassunk vele.
A Training Procedures szerintem egy szuper objective, bár nem túl sok új lapot hoz magával, amiket kapunk, az maximálisan passzol a ciklus szellemiségéhez. Nekem azt hiszem ez a kedvencem ebből a kiegészítőből.
 
The Eater of Luck
A kiegészítő utolsó objectivje a Söpredék frakcióhoz tartozik, a jól megszokott ötös sebzéskapacitása mellett a nem meglepő egy erőforrás értékkel. Azonban a képessége reakcióként működik, miután támadóként elveszítjük a kezdeményért folytatott harcot, ilyenkor az ellenfél paklijának felső lapját fogjuk ejthetjük ez alatt az objective alatt.
 
A szett nevesített tagja Dannik Jerriko aki három erőforrásért játszható ki, és három életpontja van, és elsőre azt gondolhatnánk, hogy a csatában csak akkor számíthatunk a három különböző harci ikonjára, ha sikerül megnyernünk a kezdeményt. Azonban a képessége miatt ha támadunk vele, akkor minden baráti egységen lévő kezdemény függő harci ikont úgy kell kezelnünk, mintha birtokolnánk a kezdeményt, szóval támadás során a fehér ikonok feketeként működnek. A szett két Advozse Mercenary egységet is tartalmaz amiket két erőforrásból játszhatunk ki, egyetlen sebpontja van, és egy fix robbantás harci ikonja, azonban ha támadunk vele, akkor további támadó egység után kapunk egy kezdeményfüggő egységsebzés harci ikont. A következő lap egy Calculated Wager esemény kártya, amit ingyen kijátszhatunk reakcióként a kezdeményért vívott csata elveszítése után, hogy a kezdeményhez felhasznált lapok közül egyet visszavetessünk a tulajdonos kezébe. Végül a kiegészítő utolsó lapja egy Supporting Fire sors kártya, amit már jól ismerünk, de mielőtt legyintenénk rá, nem árt tudni, hogy pontosan hogy is működik, hiszen mi magunk is lehetünk baráti játékosok, így már a felfedés során betolhatunk kézből egy nem-sors kártyát, hogy magunkhoz ragadjuk a kezdeményt, ha esetleg az ellenfél valahogy megtréfált volna.
Az The Eater of Luck objective ugyan nem halmozza a pilótákat és a hajókat azonban olyan sunyi lehetőséget ad a játékos kezébe, ami szerintem nagyon jól illik ehhez a frakcióhoz, így biztos vagyok benne, hogy lesz hely a számára egy Söpredék pakliban.
 
Mindent összevetve az Evasive Maneuvers kiegészítő vegyes érzéseket kelt bennem, hiszen az öt darab objective alapjában nem rossz, de a többsége nem nagyon illik a Rogue Squadron pilótás és hajós vonulatához. Ez persze nem azt jelenti, hogy ne lennének jók, de azon a vonalon szeretne erősíteni, annak nem ez lesz a kedvenc kiegészítője.
 
Még nincs hozzászólás.