Kihraxz Fighter – Kiegészítő 7. hullám2017.08.01. 13:55, TK421 & SenkifiaSenki
Kihraxz Fighter – Kiegészítő 7. hullám
A TransGalMeg Industries által gyártott Kihraxz könnyű vadászgép a Fekete nap bűnszervezet egyik kedvelt vadászgépe a Galaktikus Birodalom uralkodása alatt. A hajó az X-Wing népszerű külsejét vette alapul azonban némely változat orra egy kis stabilizátor szárnnyal lett felszerelve. A hátsó szárnyak alatt kaptak helyet a hatalmas hajtóművek, míg a manőverezésért felelős hajtóműveket a vázon helyezték el. A gép népszerűsége a nagyon jó variálhatóságának és a megfelelő tűzerejének volt köszönhető, és ezt a rugalmas testreszabást a Vakasi változat még tökéletesebb szintre fejlesztette. Lássuk milyen is a Kihraxz az X-Wing játékban.
Kihraxz Fighter
Tűzerő (Primary Weapon) /3/: A Kihraxz hármas tűzereje teljesen elfogadható, hiszen négyessel csak egy-két hajó büszkélkedhet, míg háromnál alacsonyabbal többen is.
Mozgékonyság (Agility) /2/: A kettes mozgékonyság hozza azt a szintet, amit az X-Wing, és amit csak a kisebb fürge hajók képesek felülmúlni, így aligha ez lesz a hajó gyenge pontja.
Szerkezet (Hull) /4/: A négyes szerkezet sem mondható rossznak különösen, ha számításba vesszük, hogy két zöld kockával is igyekezhetünk elkerülni a találatokat.
Pajzs (Shields) /1/: Nos, az egyetlen pajzs bizony nagyon karcsú, hiszen az elveszítése után már minden kritikus találat nagyon kellemetlenül fogja érinteni a hajót.
Mozgás, manőver: manőverek tekintetében a Kihraxz nem is olyan rossz, hiszen csak a négyes és ötös sebességgel végrehajtott visszaforduló manőverek után jár stressz jelző, miközben az egyes és kettes éles kanyarok, a hármas enyhék, valamint a hármas és négyes egyenesek is fehérek. Könnyűnek az egyes és kettes enyhe fordulók, illetve a kettes egyenes mozgás számít, tehát a manőverek tekintetében sem rossz a helyzet, azonban a választható akciók sajnos nem túl változatosak.
Fókusz (Focus) /-akció/: Nem is tudok olyan hajóról, ami ne rendelkezne fókusz akcióval, így ezt már alapnak is nevezhetjük.
Célpont bemérése (Target Lock) /-akció/: Bár Célpont bemérése szinte nélkülözhetetlen, ha rakétákat is akarunk lődözni ezzel a hajóval és hasznos is a támadások során, azért a fókusszal karöltve meglehetősen kevés lehetőséget tartogat a Kihraxz játékos számára.
Fejlesztések (Upgrades)
Crack Shot: Ezt a fejlesztés csak Elit pilóta képességgel fejleszthető hajónak adhatjuk, és támadás során dönthetünk úgy, hogy a lapot eldobva az ellenfél egyik kitérés eredményét kivesszük. A Crack Shot ugyan csak egyszer használható, viszont csak 1 pontot kell rá áldoznunk.
Glitterstim: Nem meglepő módon ez egy illegális fejlesztés, amit a harci fázis kezdetén dobhatunk el és egy stressz jelzőt kapunk a hajó mellé. Azonban ha ezt vállaljuk, akkor a kör hátralévő részében mind támadás mind védekezés során az összes Fókusz eredményünket normál találat vagy kitérés eredményre változtathatunk. A Glitterstim 2 pontért bármely feketepiacon beszerezhető.
Homing Missiles: Ezek a rakéták egy kettes vagy hármas távra lévő célpontra lőhetők ki, amennyiben a célponton már van egy bemérés jelzőnk. A támadást négy piros kockával hajthatjuk végre és az ellenfél nem használhat kitérés jelzőt a védekezése során. A Homing Missiles 5 pontért kerül a hajóra.
Lighting Reflexes: Villám reflexekkel csak az Elit pilóták rendelkezhetnek, és ők is csak kis hajókban kaphatják meg ezt a fejlesztést. A fejlesztést egy fehér vagy egy zöld manőver végrehajtása után eldobhatjuk azért, hogy a hajót 180 fokkal megfordíthassuk, aztán a kapunk egy stressz jelzőt is, de azt csak az után miután a pilóta sterssz ellenőrzésre került. A Lighting Reflexes elsajátítása csupán 1 pontunkba kerül.
Predator: A Predator egy újabb fejlesztés, amit csak Elit Pilóta képességgel rendelkező hajóhoz választhatunk, azonban a hatására minden támadás során újra dobhatunk egy kockát, avagy kettőt, ha kettes vagy alacsonyabb pilótaképzettségű célpontot támadtunk. A Predator képességet bármely pilótának megtaníthatjuk 3 pont árán.
Pilóták
Cartel Marauder: A Fekete Nap szindikátus kötelékében szép számmal akadtak a kartellnek dolgozó martalócok. Az általuk vezetett Kihraxz vadászgép pilótaképzettsége csupán kettes, és természetesen semmilyen extra képességgel nem rendelkeznek. A hajóra csak rakéta és illegális fejlesztést tehetünk (természetesen a módosításokon kívül). A Cartell Marauder által vezetett hajóra alapból 20 pontot kell áldoznunk.
Black Sun Ace: Aki a Fekete Nap flottájában kiérdemelte az Ász jelzőt, arra már érdemes lehet odafigyelni. Ez a pilóta ugyan speciális képességgel nem büszkélkedhet, de ötös pilótaképzettséggel igen, ráadásul egy Elit Pilóta fejlesztéssel is felszerelhetjük a szokásos rakéta és illegális dolgok mellett. A Black Sun Ace 23 pont zsoldért repül csatába a Kihraxz hajóval.
Graz the Hunter: Graz a Gank fajba tartozó fejvadász volt, akit sokan az ideális fejvadásznak tartottak a professzionalistásának, hatékonyságának és az erőszak terén szerzett tapasztalatainak köszönhetően. Leginkább szabadúszóként a Külső peremvidéken tett szert hírnévre az által, hogy a megbízásait a legnagyobb pontossággal hajtotta végre. Graz pilótaképessége hatos, a képességének köszönhetően, ha a támadó az ő tűzívében helyezkedik el, akkor eggyel több védekező kockával dobhat. Sajnos Graz esetében be kell érnünk a speciális képességével, hiszen Elit pilóta képességgel nem erősíthetjük. Graz the Hunter zsoldja 25 pont.
Talonbane Cobra: Talonbane Cobra egy igazi ász pilóta volt a Fekete Nap bűnszövetkezet flottájában, ugyanakkor sem a faja, sem pedig a valódi neve nem ismert. Az viszont bizonyos, hogy Talonbane a Tansarii Point űrállomásnál vívott ütközetben halt meg. Azon kevés Söpredék pilóták közé tartozik, akinek kilences pilótaképzettsége van, és amikor támad vagy védekezik, akkor megduplázhatja a távolságból adódó bónuszokat. Külön öröm, hogy a Cobra Elit Pilóta fejlesztéssel is felszerelhető a rakéta és az illegális mellett. Talonbane Cobra 28 pont árán adható a csapatunkhoz.
Noha a Kihraxz szerintem egy igen mutatós hajó, és az értékei sem rosszak, mégis nagyon kevés látható belőlük az asztalokon. Szerencsére ezt az FFG is észrevette, és hamarosan megjelenik egy Guns for Hire kiegészítő, ami a Söpredék frakció két mostoha hajóján, a StarViperen és a Kihraxzon végez el némi ráncfelvarrást.
|