USE THE FORCE - X-Wing Miniatures és STAR WARS LCG portál
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Körkérdés
Lezárt szavazások
 
Cikkek
Friss bejegyzések
2018.05.01. 20:50
2017.09.29. 08:09
2017.09.14. 14:41
2017.09.11. 14:10
2017.09.05. 10:14
Friss hozzászólások
 
Cimkefelhő

X-Wing Alapdoboz Wave 1 Wave 2 Wave 3 Wave 4 

Wave 5 Wave 6 Wave 7 Rebel Transport

Imperial Aces Rebel Aces Corellian Corvette Versenyek 

2016-os Liga eredmények


Star Wars LCG Core Set

Hoth Ciklus Edge of Darkness

Balance of the Force Echoes of the Force ciklus 

Between the Shadows Rouge Squadron ciklus

 
X-Wing & SW LCG

Imperial Raider - X-Wing - Egyéb kiegészítő 2. rész

2017.08.28. 11:08, TK421 & SenkifiaSenki
 
Imperial Raider - X-Wing - Egyéb kiegészítő 2. rész
 
Az Imperial Raider vagyis hivatalosan a Raider-osztályú korvett természetesen a Kuat Drive Yards gyárában készült el Lira Wessex tervezése alapján. A mintegy 150 méteres hajó közel száz fős legénységgel első sorban TIE vadász rajok támogatását kapta feladatául. A hiperhajtóművel felszerelt hajót előszeretettel vezényelték a külső peremvidékre járőrözés céljából, hiszen a nehéz-lézerágyúkkal, turbólézerekkel és ion ágyúkkal felszerelt hajó tökéletesen megfelelt erre a célra. Az X-Wing játékban természetesen nem meglepő, hogy a Raider csak az Epic csaták során kerülhet az asztalra, hiszen hatalmas (huge) méretű hajóról beszélünk. Lássuk hát, hogy mit is kapunk az Imperial Raiderrel.
 
 
Imperial Raider
Tűzerő (Primary Weapon) /4/ : Tűzerő értékkel csak a hajó első fele rendelkezik. Ez a hajó elsődleges fegyvere, és már itt láthatjuk, hogy a lőtáv meghaladja az eddig megszokottat, hiszen ezzel a fegyverrel kettestől négyes távolságig adhatunk le lövéseket. Ráadásul a hajó alapképességének köszönhetően körönként egy alkalommal lehetőségünk van arra, hogy miután az elsődleges fegyverrel támadtunk, két energia elköltése után egy újabb támadást adjunk le az elsődleges fegyverünkkel.
Energia (Energy) /6/ : Energia karakterisztikával csak a hajó tatja rendelkezik és alapból hat energia jelzővel kezdjük a játékot.
Mozgékonyság (Agility) /0/ : A Raider már elég nagy hajó ahhoz, hogy ne lehessen vele csak úgy cikázni az ellenséges tűz elkerülése érdekében, így a nullás mozgékonyság, sajnos kellőképp indokolt.
Szerkezet (Hull) /8/ : A nagy méretnek azért vannak előnyei is. Például az, hogy a hajó orra és a tatja is nyolc-nyolc struktúra ponttal rendelkezik, így jó pár találatra van szükség ahhoz, hogy a Raiderünk végleg megadja magát.
Pajzs (Shields) /6/ /4/: A Raidert nem egyforma erősségű pajzsok védik szemből illetve hátulról. Az első pajzsok hatos, míg a hátsók csak négyes erősségűek, így nem árt vigyázni a hátulról érkező vadászgépekkel. 
Mozgás, manőver : A Raider természetesen túl nagy hajó ahhoz, hogy éles kanyarokat lehessen vele végrehajtani. Az enyhe ívű fordulót is csak egyes és kettes sebesség mellet képes kivitelezni. A lassabb fordulásnak megvan az az előnye, hogy három energiát lehet vele visszanyerni, míg a gyorsabbal csak kettőt. Egyenes mozgást egyes, kettes, hármas, illetve négyes sebességgel hajthatunk végre. Ilyenkor is tudunk energiát visszanyerni, az egyes és kettes haladás mellett hármat, míg a hármas és a négyes sebesség alkalmazása esetén kettőt.
Visszatöltés (Recover) / -akció/ : A visszatöltés akcióval a hajó farán lévő összes Energia jelzőt el kell távolítani, és minden eltávolított jelző után egy Pajzs jelzőt kapunk, amit vagy az első vagy a hátsó részre kell tennünk, de persze egyik felén sem lehet több, mint az adott fél eredeti pajzs értéke.
Erősítés (Reinforce) /-akció/ : Az Erősítés akció hatására egy Erősítés jelzőt kell tenni a hajó orrához vagy farához, attól függően, hogy a Raider mely részét szeretnénk védeni. A jelző egész a kör végéig fennmarad, és úgy funkcionál, mintha az adott részen egy állandó kitérés jelző lenne, amit minden támadás ellen fel tudunk használni.
Célpont bemérése (Target Lock) /-akció/ : Mivel a hajóval elég sok lövést le tudunk majd adni, ezért a célpont bemérése parancsnak igen nagy hasznát vehetjük.
Koordinálás (Coordinate) /-akció/ : Ezt az akciót egy szövetséges hajóra adhatjuk ki, amely kettes távnál nincs messzebb tőlünk. A választott hajó azonnal végrehajthat egy szabad (free) akciót.
 
Fejlesztések (Upgrades)
Admiral Ozzel: Ozzel admirális természetesen csak hatalmas Birodalmi hajókra hozható. Energia fázisban dönthetünk úgy, hogy legfeljebb három pajzsot eltávolítunk, cserébe minden eltávolított pajzsért kapunk egy energiát. Admiral Ozzel 2 pontért lép a hajó parancsnoki hídjára.
Assailer: Természetesen ezt a nevesítést csak Raider kaphatja, így ha védekezik és a célzott rész Erősítés jelzővel van ellátva akkor egy fókusz eredményt kitérésre módosíthatunk. Noha a Raider alapból nem dob zöld kockákkal, de a távolság módosító vagy a kitakaró aszteroidák miatt mégis előfordulhat, hogy dobhat. Assailer névre 2 pont árán keresztelhetjük a Raiderünket.
Captain Needa: Needa kapitány is csak a Birodalom hatalmas hajóin teljesít szolgálatot, de ha a fedélzeten van, akkor, ha az aktivációs fázis során egy akadállyal átfedésbe kerülünk, nem kapunk automatikusan egy felfordított sérülés kártyát, hanem dobhatunk a piros kockával, és normál vagy kritikus eredmény esetén elszenvedünk egy sérülést. Captain Needa parancsnoklására  2 pontért számíthatunk.
Backup Shield Generator: Ez egy limitált fejlesztés, így egy hajón csak egy lehet belőle és a rakomány (Cargo) helyét foglalja. A hatására minden kör végén elkölthetünk egy energiát, hogy eggyel növeljük a pajzsunkat, de így sem mehetünk az eredeti érték fölé. Backup Shield Generator beszerelése 3 pontba kerül.
Comms Booster: A Comms Booster szintén rakományként kerül a hajóra, és a használatához egy energiát kell költenünk, cserébe az összes stressz jelzőt levehetjük egy baráti hajóról ami nincs messzebb a hármas távnál, ráadásul egy fókusz jelzőt is tehetünk ahhoz a hajóhoz. A Comms Booster ára 4 pont.
Engine Booster: Szintén egy limitált, rakomány fejlesztés, aminek hatására mielőtt felfordítanánk a manővertárcsát, elkölthetünk egy energiát arra, hogy egy egyes egyenes mozgást hajtsunk végre. Sajnos azonban arra nem használhatjuk ezt a képességet, hogy egy másik hajót legázoljunk vele. Az Engine Boostert 3 pont árán bárki beszereli.
Engineering Team: Egy újabb limitált fejlesztés, amivel az aktivációs fázis során egy extra energiát nyerhetünk, ha egyenes mozgást választottunk. Az Engineering Team 4 pontért szegődik a hajóra.
Grand Moff Tarkin: Tarkin Nagy Moff nem meglepő módon csak a birodalom soraiban szolgál, és csakis a legnagyobb hajókon. Képességének a harci fázis kezdetén vesszük hasznát, hiszen ilyenkor választhatunk egy másik hajót, ami nincs messzebb a négyes távolságnál, és a választott hajónak vagy adunk egy fókusz jelzőt vagy elveszünk tőle egyet. Grand Moff Tarkin 6 pont árán vállalja a parancsnoki feladatokat.
Gunnery Team: Ez a csapat is limitált, hogy egy hajón legfeljebb csak egy lehessen belőle, azonban ha rendelkezünk egy Gunnery Teammel, akkor körönként egyszer egy másodlagos fegyverrel való támadás során elkölthetünk egy energiát, hogy egy üres eredményünket sima találatra cseréljünk. A Gunnery Team zsoldja 4 pont.
Impetuous: Szintén egy nevesítés, amit természetesen csak Raider kaphat. Az Impetuous miután a támadásával megsemmisít egy ellenséges hajót, kitehet egy Célpont bemérése jelzőt. Ahhoz, hogy a Raidert Impetuous névre kereszteljük, 3 pontot kell áldoznunk.
Instigator: Az Instigator nevesítést is csak Raider kaphatja, azonban ezzel a névvel a Visszatöltés akció során egy extra pajzsot nyerhetünk. Az Instigator elnevezésért 4 pontot kell áldoznunk.
Ion Cannon Battery: Az ion-ágyúkat két energia árán tudjuk üzemeltetni. A célpontnak kettestől négyes lőtávig kell lennie, és négy támadó kockával lőhetünk rá. Ha a lövés talál, akkor a célpont elszenved egy kritikus sérülést és kap egy ion jelzőt. Ezután minden kockaeredmény megy a kukába. Az Ion Cannon Battery 6 pont elköltése után kerül a kialakított felfüggesztési pontra.
Quad Laser Cannons: Ezekkel az ágyúkkal egy energia árán egyes és kettes távra támadhatunk három támadó kockával. Ha a támadásunk nem talál, akkor egy újabb energia elköltése után megismételhetjük a támadásunkat. A Quad Laser Cannons telepítése 6 pontba kerül.
Sensor Team: A szenzorokat kezelő csapatnak köszönhetően, amikor egy Célpont bemérése jelzőhöz jutunk, akkor azt akár egy ötös lőtávon belül eső hajóra is tehetjük, a megszokott hármas lőtávval szemben. A Sensor Team 4 pontért ül a gépek mögé.
Single Turbolaser: A turbólézerek üzemeltetéséhez két energia szükséges. Hármastól ötös távolságra lévő célpontokra, négy támadó kockával adhatunk le lövéseket. A védekező megduplázhatja a mozgékonyságát ez ellen a támadás ellen, miközben a támadó egy Fókusz eredményt Normál találat eredményre változtathat. A Single Turbolasernek darabja 8 pont.
Tibanna Gas Supplies: Limitált fejlesztés, így ebből is csak egy lehet egy hajón. Enegria fázisban eldobhatjuk a lapot, hogy három Energia jelzőt kapjunk. A Tibanna Gas Supplies fejlesztés 4 pontért pakolható a raktérbe.
 
Ezzel mindent átnéztünk, ami a Raiderhez és a TIE Advanced géphez kapcsolódik. A Raider egy nagyon szép hajó lett, és minden tekintetben méltó párja és ellenfele a lázadó CR-90-es Corvettnek. Külön öröm, hogy az FFG egy TIE Advanced hajót is csomagolt a Raider mellé, és sikerült olyan megoldást találniuk, ami újra játékba hozta ezeket a gépeket. Az már más kérdés, hogy ez a megoldás miért egy ilyen drága dobozban kapott helyet, de nincs mit csodálkozni, hiszen egy profitorientált cégről beszélünk. Azt azonban szeretném még megemlíteni, hogy a Raider dobozában csakúgy, mint a többi Epic hajó esetében egy izgalmas kampány is helyet kapott. A kampány 10 küldetést tartalmaz, amelyek attól függően kerülnek lejátszásra, hogy a Birodalom vagy a Lázadó flotta nyeri a játékot. 
 
Még nincs hozzászólás.
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?